Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně

(+ video) Po úniku oficiálních materiálů není premiéra Priusu C zrovna šokující. Přesto si díky ní můžeme o novince konečně říci vše podstatné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně

16.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Po úniku oficiálních materiálů není premiéra Priusu C zrovna šokující. Přesto si díky ní můžeme o novince konečně říci vše podstatné.

Kompaktní hatchback Toyoty s hybridním pohonným ústrojím a nepatrně většími rozměry než nový Yaris, pro nás není díky úniku fotografií japonské verze žádnou neznámou. Nyní víme, že se na tamním trhu bude prodávat pod jménem Aqua a premiéru má naplánovanou na autosalonu v Tokiu. A tím výčet nových informací zdaleka nekončí.

Vůz dostane za úkol potrápit Hondu Jazz Hybrid, dosud osamoceného hráče v nově tvořícím se segmentu a zároveň se stane nejlevnější vstupenkou k rozrůstající se rodině automobilů Toyota Prius. Céčko bude s rozměry 3 995 x 1 695 x 1 445 mm a rozvorem 2 550 mm nejmenším a tomu také odpovídá použitá technika. Novinka kombinuje elektromotor se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru.

Na zveřejnění všech parametrů Priusu C musíme pár dní počkat, ale je nepravděpodobné, že by se nějak zásadně lišily od hodnot uvedených pro vůz v japonské specifikaci. Ty říkají, že patnáctistovka je schopna vyprodukovat 74 koní při 4 800 ot./min. a 111 newtonmetrů při 4 000 ot. /min. Druhá pohonná jednotka napájená akumulátory dodá do systému 61 koní a 169 newtonmetrů. Toyota uvádí souhrnný výkon 100 koní, které posílá na přední kola převodovka s plynule měnitelným převodem CVT.

Spotřebu podle japonských norem (2,8 l/100 km) jsme si řekli již dříve. Toyota ji prozatím doplnila předpokládanou hodnotou ve městě podle amerických standardů - tvrdí, že u Priusu C se „očekává nejnižší spotřeba v segmentu, konkrétně 50 mil na galon,“ což po přepočtu vychází na 4,7 l/100 km. Ceny se objeví později, ale automobilka říká, že budou „atraktivní“ a třeba ve Spojených státech bude základní výbava obsahovat prvky jako připojení Bluetooth, ovládání audio-systému na volantu, devět airbagů či nový multimediální systém „Etune“.

Po světové premiéře na výstavě Tokio Motor Show na přelomu listopadu a prosince se očekává, že Toyota Aqua se v japonských showroomech objeví ještě letos. Prius C má debut naplánovaný na leden na detroitském autosalonu a Evropa se dočká v březnu v Ženevě. Prodej odstartuje vzápětí.


Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 1 - Toyota Prius C Aqua 01Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 2 - Toyota Prius C Aqua 02Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 3 - Toyota Prius C Aqua 06Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 4 - Toyota Prius C Aqua 07Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 5 - Toyota Prius C Aqua 03Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 6 - Toyota Prius C Aqua 04Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 7 - Toyota Prius C Aqua 05Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 8 - Toyota Prius C Aqua 08Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 9 - Toyota Prius C Aqua 09Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 10 - Toyota Prius C Aqua 15Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 11 - Toyota Prius C Aqua 10Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 12 - Toyota Prius C Aqua 11Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 13 - Toyota Prius C Aqua 12Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 14 - Toyota Prius C Aqua 13Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 15 - Toyota Prius C Aqua 14Toyota Prius C: malý hybrid odhalen, tentokrát oficiálně - 16 - Toyota Prius C Aqua 16
V Japonsku bude hybridní kompakt v prodeji pod jménem Aqua, jinde se zařadí do skupiny Prius

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.