Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in

(+ nové foto, videa) Čtvrtá generace japonského hybridu se má pyšnit nejnižší spotřebou vůbec. Zároveň do zavazadelníku pobere až 502 litrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in

13.10.2015 | Petr Prokopec | 27 příspěvků

Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ nové foto, videa) Čtvrtá generace japonského hybridu se má pyšnit nejnižší spotřebou vůbec. Zároveň do zavazadelníku pobere až 502 litrů.

Nová generace Toyoty Prius se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu. V hesenské metropoli se ovšem zástupci značky rozpovídali především o nové platformě TNGA či technice obecně. Na detaily nedošlo, představit si je tak můžeme až nyní. Než se ovšem podíváme pod kapotu, zmíníme, že zvenčí vůz měří 4 540 milimetrů na délku, 1 760 mm na šířku a 1 470 mm na výšku, rozvor má délku 2 700 mm. Všechna data jsou platná pro japonský trh, nedá se však předpokládat, že zrovna tato by se přesunem do Evropy měla změnit.

Otázkou jsou ale v tomto ohledu parametry týkající se pohonného ústrojí, přeci jen v Zemi vycházejícího slunce a Evropě platí jiné měřící cykly, jimž se automobilka přizpůsobuje. Pro Japonsko nicméně platí, že 1,8litrový motor VVT-i používající Atkinsonova cyklu bude produkovat 98 koní v 5 200 otáčkách a 142 Nm při 3 600 ot./min. Asistovat mu pak bude elektromotor naladěný na 72 koní a 163 Nm točivého momentu.

Zatímco přitom tyto parametry lze do značné míry očekávat v Evropě, spotřeba se jistě bude lišit. Japonský cyklus JC08 ale více reflektuje realitu a i podle něj má přitom nový Prius jezdit pouze za 2,5 litru na sto kilometrů, což je dle tiskového prohlášení nejnižší spotřeba, jaké dosáhl klasický hybrid, nikoliv verze plug-in. Vliv na ní přitom má především 40procentní tepelná účinnost hnacího ústrojí.

Mimo to byla většina mechanických komponentů zmenšena a odlehčena, což se příznivě projevilo také na velikosti zavazadlového prostoru. Ten tak aktuálně pobere 502 litrů, tedy o 56 více než v případě třetí generace. Nižší by pak logicky měla být i celková hmotnost vozu, nic konkrétního však Toyota ani tentokráte nezmiňuje.

Přesunout se tak můžeme k historickému mezníku, a sice verzi E-Four. Jak již napovídá samotný název, počítat můžeme s elektrickým pohonem všech kol, který se u modelu Prius objevuje poprvé. Jeho podstatou je přitom druhý elektromotor produkující 75 koní a 55 Nm, který vylepšuje trakci za špatného počasí na kluzkých vozovkách.

O spotřebě této verze Toyota rovněž mlčí, dodává však, že jeho výška vůči standardu naroste o pět milimetrů na 1 475 mm. Nic bližšího ale již momentálně nebylo odhaleno, tajemstvím jsou tak i nadále zahaleny baterie. V jejich případě totiž automobilka pouze zmínila, že jsou buď lithium-iontové či nikl-metal-hydridové.

Dodat pak můžeme pouze tolik, že na domácím trhu se nový Prius začne nabízet již od prosince letošního roku. Následně nejspíše přijdou na řadu Spojené státy, evropské trhy se tak zřejmě dočkají až někdy okolo letních prázdnin 2016.


Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 1 - Toyota Prius 2016 nova sada 37
Specifikace odhalují, že nová Toyota Prius chce v rámci japonského měřícího cyklu jezdit za pouhých 2,5 litru na sto kilometrů. A to již jako standardní verze bez plug-in hybridního ústrojí

Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 2 - Toyota Prius 2016 nova sada 01Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 3 - Toyota Prius 2016 nova sada 02Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 4 - Toyota Prius 2016 nova sada 03Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 5 - Toyota Prius 2016 nova sada 04Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 6 - Toyota Prius 2016 nova sada 05Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 7 - Toyota Prius 2016 nova sada 06Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 8 - Toyota Prius 2016 nova sada 07Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 9 - Toyota Prius 2016 nova sada 08Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 10 - Toyota Prius 2016 nova sada 09Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 11 - Toyota Prius 2016 nova sada 10Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 12 - Toyota Prius 2016 nova sada 11Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 13 - Toyota Prius 2016 nova sada 12Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 14 - Toyota Prius 2016 nova sada 13Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 15 - Toyota Prius 2016 nova sada 14Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 16 - Toyota Prius 2016 nova sada 15Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 17 - Toyota Prius 2016 nova sada 16Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 18 - Toyota Prius 2016 nova sada 17Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 19 - Toyota Prius 2016 nova sada 18Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 20 - Toyota Prius 2016 nova sada 19Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 21 - Toyota Prius 2016 nova sada 20Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 22 - Toyota Prius 2016 nova sada 21Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 23 - Toyota Prius 2016 nova sada 22Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 24 - Toyota Prius 2016 nova sada 23Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 25 - Toyota Prius 2016 nova sada 24Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 26 - Toyota Prius 2016 nova sada 25Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 27 - Toyota Prius 2016 nova sada 26Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 28 - Toyota Prius 2016 nova sada 27Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 29 - Toyota Prius 2016 nova sada 28Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 30 - Toyota Prius 2016 nova sada 29Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 31 - Toyota Prius 2016 nova sada 30Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 32 - Toyota Prius 2016 nova sada 31Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 33 - Toyota Prius 2016 nova sada 32Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 34 - Toyota Prius 2016 nova sada 33Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 35 - Toyota Prius 2016 nova sada 34Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 36 - Toyota Prius 2016 nova sada 35Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in - 37 - Toyota Prius 2016 nova sada 36
Mít novou Toyotu Prius za nehezkou asi nebyl jen unáhlený první dojem

Petr Prokopec

Diskuze 27 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.