Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius V: Prius jako hybridní, V jako Van
16.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo skutkem. Toyota na detroitském autosalonu představila další posilu do své nabídky modelů s hybridním pohonem. Tentokrát přišla řada na rodinné MPV. (+ video)
Toyota už dlouho před Detroitem avizovala, že do Ameriky přiveze bratříčka hybridního Priusu. Ačkoli oficiálně jsme toho mnoho nevěděli, již dlouho se spekulovalo o tom, že dalším hybridem značky bude MPV, dokonce se mluvilo i o názvu Prius MPV. A spekulace byly víceméně pravdivé - ve městě aut spadla plachta z MPV značky Toyota s hybridním pohonem, akorát jeho jméno zní Prius V.
Novinka nesdílí jméno se svým dnes již notoricky známým předchůdcem náhodou. Prius V, ač je od pohledu znatelně větší, sdílí se současným Priusem veškerou klíčovou techniku. Stejná je především hybridní pohonná soustava kombinující zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 73 kW (99 koní) a elektromotor s 60 kW (81 koní). Celkový nejvyšší výkon soustavy je pak 100 kW (136 koní), což vozu jistě dopřeje i při spojení s automatem CVT solidní dynamiku, ale především zajímavou spotřebu paliva. Ta má podle americké metodiky EPA dosahovat 5,6 l/100 km na dálnici a 6,2 l/100 km ve městě. Kombinovaný cyklus pak hlásí spotřebu 5,9 litru na sto kilometrů jízdy.



Další společným jmenovatelem obou Priusů je vzhled. Ačkoli je „Véčko” citelně větší, zejména příď nese prakticky totožné rysy jako poslední generace Priusu hatchback. I silueta obou vozů při pohledu z boku je podobná, pouze záď lavírující na pomezí kombi a skutečného MPV je citelně odlišná. I na ni ale můžeme najít podobné nápady jako koncová světla s čirým překrytím nebo obdobně ztvárněný nárazník.
Co oba vozy ale rozhodně odděluje je pojetí interiéru, který má být podle slov automobilky u novinky o celou polovinu prostornější. Komfortně se v něm má usadit pětice dospělých, kterým poslouží i zadní sklopná sedadla dělená v poměru 60/40. Sklopné je i sedadlo spolujezdce vpředu, to kdyby zavazadelník s objemem 971 litrů nestačil na převoz delších předmětů.
Spoleh je samozřejmě i rozsáhlou výbavu. Ze zajímavějších prvků zmiňme nový multimediální systém Toyota Entune, který se snaží být skutečným palubním počítačem (tedy ne tím, co dnes těmito slovy označujeme). Skrývat má celou plejádu mobilních aplikací, které informují nejen o samotného stavu, ale jsou schopny pracovat i s inormacemi o dopravě, počasí, cenách paliv u čerpacích stanic nebo hodnotách akcií na burzách. Rozhraním bude dotykový displej, který v autě není zrovna nejpraktičtější, ale doba pro jiné řešení prostor nedává. Inu, americký řidič si při nudné jízdě do práce musí najít obveselení jinde než na silnici. Zajímavá je i nová panoramatická střecha vyrobená z pryskyřice. Je prý mimořádně lehká, o plných 40 % lehčí než srovnatelné skleněné řešení.
Nová Toyota Prius V by se měla začít prodávat již během letošního léta, předpokládáme ale, že se tak stane pouze ve Spojených státech, kde jsou hybridy a tím spíše hybridní Toyoty velmi oblíbené. Ceny novinky jsou zatím neznámou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha