Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota pro Šanghaj 2013: velký Yaris a hybridy Yuejia a Yundong Shuangqing II
22.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern Toyota pracuje na hybridech vyvíjených pro potřeby Číňanů, jejich příchod avizuje dvojice konceptů. Yaris větší než Auris je naopak již sériový.
Velikost čínského trhu a potenciální zisky z něj plynoucí jsou natolik enormní, že dokázaly zlomit odpor nejednoho automobilového giganta, který by kopírování svých produktů hned několika značkami a s posvěcením státních orgánů za jiných okolností nesnesl. Přesto však výrobci nejenže zůstávají, ale dělají vše proto, aby se vkusu tamního zákazníka zalíbili, a jsou ochotni investovat do produktů vytvořených čistě pro něj.
Příkladem je třeba automobilový koncern číslo 1, který kromě plejády nám známých aut postavil také několik speciálních konceptů toliko pro šanghajský autosalon s vidinou brzkého uvedení do sériové výroby. Prvním z nich je studie FT-HT Yuejia, zaoblený a robustně vypadající mix crossoveru a MPV, který pro potřeby výstavy dostal nůžkové, proti sobě otevírané dveře a karoserii bez sloupků B. Protože jde o auto ve stádiu vývoje, Toyota o něm prozradila jen to, že se jedná o šestimístný hybrid, se třemi řadami sedadel a že se „bude prodávat pouze v Číně“.
Také druhá studie je poháněná blíže nespecifikovaným hybridním ústrojím, který „se momentálně vyvíjí v čínské pobočce Toyota Motor Engineering and Manufacturing v Changshu“, samotný vůz však zcela neznámý není. Ve skutečnosti se díváme již na třetí variantu příštího globálního sedanu Corolla, představeného na lednovém detroitském autosalonu jako koncept Furia a později zachyceného na špionážních fotografiích, zřejmě již v produkční podobě pro rok 2014.
Třetím automobilem do partie je tentokrát už sériový Yaris, který však pro potřeby čínského trhu značně vybočuje z konceptu známého v Evropě nebo Spojených státech. Přestože jde o světovou premiéru, tisková zpráva se mu věnuje jen minimálně - Toyota jej popisuje jako globální, kompaktní strategický hatchback. Návštěvníci autosalonu, kteří měli možnost jej vidět naživo, tvrdí, že nejde pouze o zcela jiný design, ale také o velikost. Čínský Yaris je údajně větší než Auris, i kdyby se vám ale zalíbil, moc platné vám to nebude. Ani s tímto modelem se mimo Asii nepočítá.



Síla japonského koncernu Toyota je také v tom, že se umí přizpůsobit lokálním potřebám
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 8 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 9 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 11 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
