Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Corolla Furia: detroitský koncept předznamenává příští generaci legendy
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonská novinka slibuje odvážnější design, v případě rozvoru by oproti předchozí generaci mohla narůst až o 100 milimetrů.
Poslední generace Toyoty Corolla se rozhodně nevyznačovaly odvážným designem. Spíše hrály na tu nejkonzervativnější možnou notu, jaká se v celém automobilovém odvětví nabízela. Rozhodně však nešlo o sázku na špatnou strategii, neboť s počtem 39 milionů vyrobených vozů je Corolla nejúspěšnějším prodejním počinem všech dob a poslední generace k tomu také přispěla svým dílem. Japonská automobilka však cítí, že nastal čas na změnu, což na autosalonu v Detroitu demonstruje konceptem Corolla Furia.
S přímým převedením studie do reality ovšem rozhodně nemáme počítat. Podle generálního manažera Toyoty Billa Faye je koncept jen „počátečním vodítkem směřování designu kompaktních vozů značky“. A to by mělo znamenat, že série dostane menší litá kola (koncept má devatenáctky), přijde o karbonové doplňky a trochu splaskne na blatnících.
Dramatičnost předního nárazníku by ovšem mohla zůstat ponechána, stejně jako se by zadní křídlo nebo difuzor měly objevit v programu sportovní divize TRD. Počítat také můžete s předními a zadními diodovými světlomety, krátkými převisy a siluetou připomínající kupé. Jen jako skutečné vodítko pak můžeme koncept brát po stránce rozměrů. Zvláště v případě rozvoru, kde Toyota Corolla Furia nabízí výrazných 2 700 mm (tedy o 100 mm více než dosud).
Pro úplný výčet dodáváme ještě zbývající dimenze (délka 4 620 mm, šířka 1 805 mm, výška 1 425 mm), v případě motorů však nemůžeme posloužit ani jedinou spekulací. I když hybridní pohon alespoň jednoho modelu bude asi sazkou na jistotu.
Kdy můžeme počítat se sériovou verzí? U nás asi nikdy a pokud někdy přece jen, prim tu hrát asi nebude, Evropa je v současnosti oddána novému Aurisu. V Americe ale novou Corollu očekávají během druhé poloviny příštího roku, popř. začátkem roku 2015.
Koncepční Toyota Corolla Furia je o poznání odvážnější než poslední generace japonského sedanu. Pro sériovou produkci je ale jen „vodítkem“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB