Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu

Přeplňovaná 1,2litrová pohonná jednotka nového kupé je již stoprocentně jistá, stejně jako nízká hmotnost. Platforma zatím potvrzena nebyla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu

10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přeplňovaná 1,2litrová pohonná jednotka nového kupé je již stoprocentně jistá, stejně jako nízká hmotnost. Platforma zatím potvrzena nebyla.

Toyota již delší dobu naznačuje, že v jejím případě máme počítat s trojčlenným sportovním portfoliem. Z něj ovšem dosud známe pouze jediný model, a sice kupé GT 86. Jasný je pak rovněž vrchol nabídky, na který se postaví znovuzrozená Supra. V jejím případě se však fanoušci musí obrnit ještě nemalou trpělivostí, neboť odhalena bude až v roce 2017. Zda ovšem v daném období půjde rovněž do prodeje nebo zda si ještě dalších 12 měsíců počkáme, to není jisté.

O trochu jasněji je v případě základního člena sportovní nabídky, kterým se stane Toyota S-FR. Ta sice byla odhalena ve formě konceptu teprve před pár týdny v Tokiu, nicméně ve formě produkčního modelu bychom se s ní měli setkat již na sklonku příštího roku. Důvodem je ten fakt, že zásadní mechanické komponenty má již automobilka připravené. A platí to jak o platformě, tak rovněž o pohonné jednotce, na kterou si posvítíme nejprve.

Jak se dalo očekávat, japonská novinka dostane do vínku nový 1,2litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec s kódovým označením 8NR-FTS. Ten pod kapotou modelu Auris produkuje 116 koní v 5 200 otáčkách a 185 Nm při 1 500 ot./min, v případě kupé by však měl do vínku dostat o poznání více síly. Neoficiálně se hovoří o 130 koních, což možná na první pohled není enormní výkon, nicméně spojen bude s nízkou hmotností.

Ani v jejím případě nemáme k dispozici tovární data, nicméně v zákulisí se spekuluje o 980 kilogramech. Tím by Toyota plně vyrovnala data spojená s konkurenční Mazdou MX-5, která je poháněna objemnějším 1,5litrovým motorem, ovšem s atmosférickým plněním. S-FR by tak možná lehce ztrácelo na charakteru, tento handicap by však vyrovnal vyšší výkon v nižších otáčkách, o který se zaslouží právě přeplňování.

Toyota přitom již potvrdila, že daná pohonná jednotka nemá problém s roztáčením zadních kol, přestože prozatím zaměstnává pouze přední. V tomto ohledu bude dokonce i pokračovat, neboť zamířit má také pod kapotu chystaného crossoveru C-HR. V případě tohoto modelu se mluví rovněž o použití systému 4x4, podle jednoho z vedoucích techniků však „prozatím není připraven vzorec pro takové kombo“.

Zpět ale k samotnému motoru, který může být spřažen jak s manuálem, tak rovněž automatickou převodovkou CVT. Doporučováno je v jeho případě palivo s oktanovým číslem alespoň 95, nicméně spalovat zvládá i 91oktanový benzin. Za takové situace ovšem „výkon i točivý moment nebudou na takové úrovni, jaké bychom chtěli dosáhnout,“ dodává výše postavený inženýr japonské automobilky.

Přesunout se můžeme k platformě, která prozatím nebyla potvrzena. Nicméně Toyota má aktuálně hned dvě možnosti, přičemž tou první je zkrácená architektura výše postaveného kupé GT 86. Druhá volba je ale možná logičtější a pravděpodobnější, neboť ve hře je nová modulární platforma TNGA. S tou momentálně vyrukoval Prius, určena je však i pro modely s pohonem zadních kol.

Jakou cestou se S-FR nakonec vydá, to je prozatím ve hvězdách. Nicméně ať již vše dopadne jakkoliv, dočkat bychom se měli vcelku levného kupé, neboť novinka by měla začínat pod půl milionem korun. Je tedy jasné, proč Toyota GT 86 s chystaným faceliftem zamíří o trochu výše než nad současných 829 900 Kč.


Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 1 - Toyota S-FR Concept prvni sada 01Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 2 - Toyota S-FR Concept prvni sada 02Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 3 - Toyota S-FR Concept prvni sada 03Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 4 - Toyota S-FR Concept prvni sada 04Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 5 - Toyota S-FR Concept prvni sada 05Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 6 - Toyota S-FR Concept prvni sada 06Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 7 - Toyota S-FR Concept prvni sada 07Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 8 - Toyota S-FR Concept prvni sada 08Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 9 - Toyota S-FR Concept prvni sada 09Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 10 - Toyota S-FR Concept prvni sada 10Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 11 - Toyota S-FR Concept prvni sada 11Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 12 - Toyota S-FR Concept prvni sada 12Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 13 - Toyota S-FR Concept prvni sada 13Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 14 - Toyota S-FR Concept prvni sada 14Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 15 - Toyota S-FR Concept prvni sada 15Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 16 - Toyota S-FR Concept prvni sada 16Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 17 - Toyota S-FR Concept prvni sada 17Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 18 - Toyota S-FR Concept prvni sada 18Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 19 - Toyota S-FR Concept prvni sada 20Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 20 - Toyota S-FR Concept prvni sada 21Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 21 - Toyota S-FR Concept prvni sada 22Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 22 - Toyota S-FR Concept prvni sada 23Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 23 - Toyota S-FR Concept prvni sada 24Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 24 - Toyota S-FR Concept prvni sada 25Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 25 - Toyota S-FR Concept prvni sada 26Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 26 - Toyota S-FR Concept prvni sada 27Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu - 27 - Toyota S-FR Concept prvni sada 28
Produkční Toyota S-FR může stoprocentně počítat s 1,2litrovým přeplňovaným motorem. Zda ovšem bude stát na platformě TNGA, to je zatím ve hvězdách

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše