Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR 2017: produkční verze dostane turbo a možná i platformu Priusu
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaná 1,2litrová pohonná jednotka nového kupé je již stoprocentně jistá, stejně jako nízká hmotnost. Platforma zatím potvrzena nebyla.
Toyota již delší dobu naznačuje, že v jejím případě máme počítat s trojčlenným sportovním portfoliem. Z něj ovšem dosud známe pouze jediný model, a sice kupé GT 86. Jasný je pak rovněž vrchol nabídky, na který se postaví znovuzrozená Supra. V jejím případě se však fanoušci musí obrnit ještě nemalou trpělivostí, neboť odhalena bude až v roce 2017. Zda ovšem v daném období půjde rovněž do prodeje nebo zda si ještě dalších 12 měsíců počkáme, to není jisté.
O trochu jasněji je v případě základního člena sportovní nabídky, kterým se stane Toyota S-FR. Ta sice byla odhalena ve formě konceptu teprve před pár týdny v Tokiu, nicméně ve formě produkčního modelu bychom se s ní měli setkat již na sklonku příštího roku. Důvodem je ten fakt, že zásadní mechanické komponenty má již automobilka připravené. A platí to jak o platformě, tak rovněž o pohonné jednotce, na kterou si posvítíme nejprve.
Jak se dalo očekávat, japonská novinka dostane do vínku nový 1,2litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec s kódovým označením 8NR-FTS. Ten pod kapotou modelu Auris produkuje 116 koní v 5 200 otáčkách a 185 Nm při 1 500 ot./min, v případě kupé by však měl do vínku dostat o poznání více síly. Neoficiálně se hovoří o 130 koních, což možná na první pohled není enormní výkon, nicméně spojen bude s nízkou hmotností.
Ani v jejím případě nemáme k dispozici tovární data, nicméně v zákulisí se spekuluje o 980 kilogramech. Tím by Toyota plně vyrovnala data spojená s konkurenční Mazdou MX-5, která je poháněna objemnějším 1,5litrovým motorem, ovšem s atmosférickým plněním. S-FR by tak možná lehce ztrácelo na charakteru, tento handicap by však vyrovnal vyšší výkon v nižších otáčkách, o který se zaslouží právě přeplňování.
Toyota přitom již potvrdila, že daná pohonná jednotka nemá problém s roztáčením zadních kol, přestože prozatím zaměstnává pouze přední. V tomto ohledu bude dokonce i pokračovat, neboť zamířit má také pod kapotu chystaného crossoveru C-HR. V případě tohoto modelu se mluví rovněž o použití systému 4x4, podle jednoho z vedoucích techniků však „prozatím není připraven vzorec pro takové kombo“.
Zpět ale k samotnému motoru, který může být spřažen jak s manuálem, tak rovněž automatickou převodovkou CVT. Doporučováno je v jeho případě palivo s oktanovým číslem alespoň 95, nicméně spalovat zvládá i 91oktanový benzin. Za takové situace ovšem „výkon i točivý moment nebudou na takové úrovni, jaké bychom chtěli dosáhnout,“ dodává výše postavený inženýr japonské automobilky.
Přesunout se můžeme k platformě, která prozatím nebyla potvrzena. Nicméně Toyota má aktuálně hned dvě možnosti, přičemž tou první je zkrácená architektura výše postaveného kupé GT 86. Druhá volba je ale možná logičtější a pravděpodobnější, neboť ve hře je nová modulární platforma TNGA. S tou momentálně vyrukoval Prius, určena je však i pro modely s pohonem zadních kol.
Jakou cestou se S-FR nakonec vydá, to je prozatím ve hvězdách. Nicméně ať již vše dopadne jakkoliv, dočkat bychom se měli vcelku levného kupé, neboť novinka by měla začínat pod půl milionem korun. Je tedy jasné, proč Toyota GT 86 s chystaným faceliftem zamíří o trochu výše než nad současných 829 900 Kč.



























Produkční Toyota S-FR může stoprocentně počítat s 1,2litrovým přeplňovaným motorem. Zda ovšem bude stát na platformě TNGA, to je zatím ve hvězdách
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
