Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní sportovní model Toyoty by měl dorazit již v roce 2017. Za méně než 500 tisíc korun přitom dostanete výkon okolo 130 k spárovaný s 980 kg.
Japonská automobilka minulý týden pustila do světa první fotky a informace, jež se týkají konceptu Toyota S-FR. Za danou zkratkou máme hledat malý motor a pohon zadních kol (Small Front Engine Rear Drive), agregát však značka nespecifikovala. V zákulisí se ovšem hovoří o 1,5litrové atmosférické pohonné jednotce, která by měla produkovat okolo 130 koní. Tento výkon by pak na zmiňovanou zadní nápravu měl přenášet šestistupňový manuál s krátkými převody.
Na první pohled tato kombinace nevypadá příliš... sportovně, nicméně Toyota jej podle spekulací spárovala s nízkou hmotností pohybující se okolo 980 kilogramů. Sportovní potenciál tu tedy je, stejně jako zákaznická skupina. Pokud se totiž na dané parametry podíváte pečlivě, pak zjistíte, že jde prakticky o tytéž hodnoty, jaké do vínku dostala nová generace Mazdy MX-5.
Podle všeho by Toyota měla na tuto konkurenci svou chystanou nabídkou přímo cílit, neboť v rámci sporťáků hodlá pokrýt potřeby zákazníků třemi modely. Stávající kupé GT 86 bude stát uprostřed, zatímco na vrchol se postaví nová Supra vyvíjená ve spolupráci s BMW. Spodní patro pak bude okupovat právě produkční S-FR, která by se měla ukázat v roce 2017.
Jelikož půjde o model globální, mělo bychom se čtyřmetrového vozu dočkat také u nás. Cena by se přitom měla pohybovat okolo 13 000 liber (cca 476 000 Kč), což je cena více než konkurenceschopná. Je však otázkou, zda S-FR zamíří do prodeje jako kupé nebo jako roadster, jehož neoficiální ilustrací nás obdařil web X-Tomi Design.
Možné je ale nakonec obojí, přičemž kupé by nejspíše zůstalo u koncepce čtyř sedadel, z nichž ta zadní poslouží především dětem. Roadster by oproti tomu pak přišel pouze s jednou řadou, neboť s ohledem na kompaktní rozměry není na ukrytí střechy příliš prostoru. To by ale zájemcům o jízdu s větrem ve vlasech nejspíše nevadilo...

Takhle si produkční Toyotu S-FR představuje X-Tomi...
...nakonec však Toyota může zůstat jen u kupé, už jen kvůli zachování zadních sedadel
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 2 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejčtenější články
Otylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
7.7.2025Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
7.7.2025Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
7.7.2025Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
8.7.2025„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva