Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg

Japonská novinka dostala nově do vínku mohutné zadní křídlo či rozšířené boční prahy. Ač je delší a širší než civilní verze, hmotnost šla dolů, výkon nahoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg

3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská novinka dostala nově do vínku mohutné zadní křídlo či rozšířené boční prahy. Ač je delší a širší než civilní verze, hmotnost šla dolů, výkon nahoru.

Možná jste si již povšimli, že máme hned dva tokijské autosalony. Ten první se ob rok koná na podzim, přičemž slouží hlavně k odhalování nových modelů a konceptů. Ve druhém případě se brány motor show otevírají v lednu, přičemž výstavní plochy zaberou hlavně tuningové firmy a výrobci různého sportovního příslušenství. Nechybí pak ani automobilky, zejména ty domácí, jak nám ostatně dokazuje Toyota. Ta na podzimním autosalonu představila koncepční kupé S-FR, které se příští měsíc ukáže v Tokiu znovu, ovšem v ostřejším hávu.

Za názvem S-FR Racing Concept se skrývá vůz s celkovou délkou 4 100 milimetrů, která vůči civilní verzi narostla o 110 mm. Kromě toho se kupé také protáhlo do stran (z 1 695 mm na 1 735 mm), zatímco v rámci výšky můžeme mluvit o podstatné redukci (z 1 320 mm na 1 270 mm). Identický tak zůstává pouze rozvor 2 480 mm, neboť dolů měla zamířit rovněž hmotnost vozu. Nic konkrétního sice aktuálně nebylo zmíněno, okruhové S-FR by však mělo vážit do 980 kg.

Kromě hmotnosti Toyota nadále drží pod rouškou tajemství také pohonnou jednotku, japonská média ale probírají dvojí spekulace - buď by tento stroj měl dostat pod kapotu stejný 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec jako standard, který již odvádí svou práci v modelu Auris. Tam přední kola zásobuje 115 koňmi a 185 Nm. Druhou alternativou Vyjma této pohonné jednotky je ve hře ještě 1,5litrový atmosférický benzinový čtyřválec - v obou případech se má výkon pohyboval okolo 130 koní. Ať už však nakonec v motorovém prostoru bude cokoliv, je jisté, že standardem se stane šestistupňový manuál, který bude možné nahradit automatem CVT.

Dodat pak již můžeme pouze nějakou tu zmínku k poladěnému vzhledu, na němž Toyota spolupracovala s dceřinou tuningovou a sportovní firmou Gazoo Racing. Vůči standardu jsme se totiž navíc dočkali nafouknutých blatníků, s nimiž dorazilo mohutné zadní křídlo, výraznější boční prahy, difuzor nebo nástavec předního nárazníku. Většina těchto prvků je přitom vyrobena z karbonem zesílených plastů.

Momentálně zůstává otázkou, zda S-FR Racing Concept zůstane pouze jednorázovou autosalonovou záležitostí, stane se ryze závodním strojem nebo se dočkáme i nějakého silničního provedení. Na rozhodnutí je ovšem dostatek času, neboť sériové provedení čekáme v showroomech až v roce 2017. Ostřejší verze by tak mohla dorazit klidně až v roce 2018 či ještě později.


Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 1 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 01Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 2 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 02Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 3 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 03Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 4 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 04Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 5 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 05Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 6 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 06Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 7 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 07Toyota S-FR Racing: z kapesního kupé je raketa, má mít 130 koní na 980 kg - 8 - Toyota S-FR Racing Concept prvni sada 08
Toyota S-FR Racing Concept vypadá nadmíru agresivně a schopně, výrobu však zatím jistou nemá

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše