Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé zřejmě shodí hmotnost na 1 080 kilo, zatímco atmosférický dvoulitr bude produkovat minimálně 250 koní.
Po vyšším výkonu Toyoty GT 86 touží kdekdo, až dosud se ovšem zdálo, že úpravy atmosférického dvoulitru budou mít na starosti pouze tuningové firmy, nikoliv samotná automobilka. Podle nového prohlášení divize TMG (Toyota Motorsport GmbH) však značka chystá speciál, který by se měl zapojit do šampionátu rallye ve skupině R3. A to stoprocentně znamená, že plochý čtyřválec dozná značných úprav, jinak by na závodních kolbištích nebyl konkurenceschopný.
Momentálně samozřejmě nejsou k dispozici žádné podrobnosti. Víme ovšem, že novinka bude plně odpovídat pravidlům skupiny R3. Ta je rozdělena na tři podkategorie (R3T nás kvůli omezení objemu motoru na maximálních 1,6 litru nezajímá), z nichž každá počítá s pohonem jedné nápravy. Maximální hmotnost v rámci kategorie R3C pak činí 1 080 kg, zatímco u skupiny R3D lze počítat s 1 150 kily.
V obou případech to znamená výraznou dietu oproti sérii, s níž rovněž dorazí účinnější a větší brzdy, samosvorný diferenciál, šestistupňová sekvenční převodovka a již zmiňovaný poladěný motor. Zde se přitom vybízí otázka, jakým směrem Toyota vykročí. Kategorie R3C totiž počítá s atmosférickým plněním, zatímco u skupiny R3D je tolerován kompresor.
Mnohem pravděpodobnější je pochopitelně případ první, což znamená zachování základní konfigurace pohonné jednotky. Její výkon by ale mohl narůst na minimálně 250 koní, aby tak kupé mohlo konkurovat „alespoň“ Renaultu Clio R3. U takové Hondy Civic Type-R R3 totiž specifikace odhalují sílu dokonce 264 koní.
Veškeré detaily včetně ceny se prý dozvíme v nadcházejících měsících, již nyní však výhled nevypadá vůbec špatně. Otázkou pak je, zda se dočkáme přenesení závodní technologie na veřejné silnice. Jelikož však Toyota naznačila, že vyšší výkon dorazí až s faceliftem, zůstane zřejmě vše opět na tuningových firmách...










Po stránce vzhledové by se chystaný speciál pro závody rallye měl podobat Toyotě GT 86 CS-V3, která již závodí na okruzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 2 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
před hodinou
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 2 hodinami
Lexus strhl plachtu z nového LFA a sál ztichl, auto je okamžitě kandidátem na selhání roku
před 3 hodinami
Trump zvýšil limit spotřeby ze 4,7 na 6,8 litru na 100 km a reakce výrobců šokuje. „Donutili nás prodávat elektromobily,” kaje se šéf Fordu
před 5 hodinami
Zbožštěná Sennova Honda se skutečně vrací v novém, zůstal jí motor V6 bez turba i manuální řazení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
