Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsme si jisti, jak velkým přínosem bude hybridní pohon v třídě malých aut. Pokud jej ale někdo měl nabídnout jako první, musela to být Toyota.
Slova „hybridní pionýr” mohou znít jako dvojitá urážka, na Toyotu ale platí dokonale. Nechceme k těmto větám dávat žádné hodnotící znaménko, faktem ale je, že v době, kdy konkurence vesměs jen představovala své hybridní koncepty, Toyota je již prodávala po statisících. Nevíme, jestli tak činila ve víře v efektivitu tohoto řešení, nebo v předtuše jeho favorizace všemožnými státními regulacemi, to už ale dnes není podstatné. Pro nás zajímavou zprávou je spíše to, že Toyota nechce ztratit náskok a svá hybridní pohonná ústrojí postupně instaluje do vozů dalších tříd. A nejnověji došlo i na malá auta.
Zástupcem automobilky v této třídě je Yaris, který se nedávno začal prodávat i ve své třetí generaci. Že se dočkal hybridního pohonu přitom není vůbec překvapivé - jednak byl tento vůz nedávno přistižen při testech a pak se ještě dlouho před uvedením na trh vůbec poprvé představil veřejnosti jako Yaris HSD, tedy rovnou jako hybrid. Na trh se sice jako první dostaly modely vybavené klasickými spalovacími agregáty, hybridní verze je ale následuje krátce poté.
Co je zajímavé, toto provedení se od svých sourozenců neodlišuje jen technikou, ke které se za chvíli dostaneme, ale i vzhledem. Ten je víceméně věrný právě výše zmíněnému konceptu HSD a vyznačuje se především zcela odlišnými, dosti masivními nárazníky. Podle automobilky navíc zejména řešení přídě není pouhým vizuálním odlišením hybridní varianty, naznačuje prý i to, jak budou vypadat další inovované či nové modely Toyoty. Snad to není předzvěst nějakých japonských lvích tlam, které jsme donedávna mohli vidět na Peugeotech...
A co tedy najdeme pod kapotou? Hádejte, můžete jednou a neminete. Jde o stále stejné pohonné ústrojí Hybrid Synergy Drive (ano, odtud písmena HSD) spojující zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s elektromotorem. Celkový výkon tohoto ústrojí je stále stejných 74 kW (100 koní), přesto není úplně totožné jako u Priusu či dalších modelů. Zážehový agregát byl totiž upraven a má být o plných 20 procent lehčí než u jiných Toyot s pohonem HSD. Jak se to automobilce podařilo, tím se zatím nepochlubila.
A nepochlubila se ani řadou dalších detailů, třeba dynamikou, spotřebou paliva nebo cenou. Konstatuje pouze, že spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (měla by se tedy dostat pod 4 litry benzinu na 100 km) a vůz by měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další konkrétní specifikace má Toyota v úmyslu odhalit až na ženevském autosalonu, kde se Yaris Hybrid oficiálně představí, prodávat se má začít záhy poté. Do té doby se můžete pokusit zabavit přiloženými snímky, i ty jsou ale zatím jen tři...
Toyota Yaris Hybrid zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB