Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou

Nejsme si jisti, jak velkým přínosem bude hybridní pohon v třídě malých aut. Pokud jej ale někdo měl nabídnout jako první, musela to být Toyota.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou

10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsme si jisti, jak velkým přínosem bude hybridní pohon v třídě malých aut. Pokud jej ale někdo měl nabídnout jako první, musela to být Toyota.

Slova „hybridní pionýr” mohou znít jako dvojitá urážka, na Toyotu ale platí dokonale. Nechceme k těmto větám dávat žádné hodnotící znaménko, faktem ale je, že v době, kdy konkurence vesměs jen představovala své hybridní koncepty, Toyota je již prodávala po statisících. Nevíme, jestli tak činila ve víře v efektivitu tohoto řešení, nebo v předtuše jeho favorizace všemožnými státními regulacemi, to už ale dnes není podstatné. Pro nás zajímavou zprávou je spíše to, že Toyota nechce ztratit náskok a svá hybridní pohonná ústrojí postupně instaluje do vozů dalších tříd. A nejnověji došlo i na malá auta.

Zástupcem automobilky v této třídě je Yaris, který se nedávno začal prodávat i ve své třetí generaci. Že se dočkal hybridního pohonu přitom není vůbec překvapivé - jednak byl tento vůz nedávno přistižen při testech a pak se ještě dlouho před uvedením na trh vůbec poprvé představil veřejnosti jako Yaris HSD, tedy rovnou jako hybrid. Na trh se sice jako první dostaly modely vybavené klasickými spalovacími agregáty, hybridní verze je ale následuje krátce poté.

Co je zajímavé, toto provedení se od svých sourozenců neodlišuje jen technikou, ke které se za chvíli dostaneme, ale i vzhledem. Ten je víceméně věrný právě výše zmíněnému konceptu HSD a vyznačuje se především zcela odlišnými, dosti masivními nárazníky. Podle automobilky navíc zejména řešení přídě není pouhým vizuálním odlišením hybridní varianty, naznačuje prý i to, jak budou vypadat další inovované či nové modely Toyoty. Snad to není předzvěst nějakých japonských lvích tlam, které jsme donedávna mohli vidět na Peugeotech...

A co tedy najdeme pod kapotou? Hádejte, můžete jednou a neminete. Jde o stále stejné pohonné ústrojí Hybrid Synergy Drive (ano, odtud písmena HSD) spojující zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s elektromotorem. Celkový výkon tohoto ústrojí je stále stejných 74 kW (100 koní), přesto není úplně totožné jako u Priusu či dalších modelů. Zážehový agregát byl totiž upraven a má být o plných 20 procent lehčí než u jiných Toyot s pohonem HSD. Jak se to automobilce podařilo, tím se zatím nepochlubila.

A nepochlubila se ani řadou dalších detailů, třeba dynamikou, spotřebou paliva nebo cenou. Konstatuje pouze, že spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (měla by se tedy dostat pod 4 litry benzinu na 100 km) a vůz by měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další konkrétní specifikace má Toyota v úmyslu odhalit až na ženevském autosalonu, kde se Yaris Hybrid oficiálně představí, prodávat se má začít záhy poté. Do té doby se můžete pokusit zabavit přiloženými snímky, i ty jsou ale zatím jen tři...


Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou - 1 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 01Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou - 2 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 02Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou - 3 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 03
Toyota Yaris Hybrid zatím takto

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše