Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat své Ferrari pro chudé, velmi podobně vypadající vůz nabízí za zlomek ceny
7.10.2023 | Petr Prokopec
Doby, kdy japonské automobilky definovalo kopírování cizích vzorů, jsou dávno pryč, ale neříkejte, že vám tohle auto nepřipomíná moderní Ferrari. A zejména modelu Purosangue není blízké jen zepředu, za asi desetinu jeho ceny může někdo s novým Crown Sportem nadělat spoustu parády.
Před dvaceti lety stvořila Toyota značku Scion, která byla zaměřena na americký trh. Oslovovat měla mladistvou klientelu, pročež se její produkty dočkaly poměrně agresivního vzhledu. K mání pak byly v jediné výbavě, za čímž stála snaha o co nejnižší cenu. Podobně pak ostatně značka redukovala marketingové náklady, neboť zákazníky oslovovala především s pomocí virálních kampaní. Tímto způsobem se jí povedlo v roce 2006, tedy pouhé tři roky po svém založení, prodat během dvanácti měsíců 173 034 aut.
Obchodní model Scionu se nicméně hlavně po propuknutí finanční krize v roce 2008 neudržitelný. Mnohem podstatnější však bylo, že hned následující rok byl prezidentem Toyoty zvolen Akio Toyoda, vnuk zakladatele japonské automobilky a nadšenec do morku kosti. Ten rozhodl, že budoucí projekty značky již nebudou tak nudné jako dosud, jakkoli spolehlivost, která Toyotu proslavila, musí být zachována. To se povedlo a automobilka tak byla rázem v kurzu i u mladých.
V roce 2017 tak byly aktivity Scionu ukončeny, duch této značky ale evidentně nebyl zapomenut. Jasně patrný je v poslední novince Toyoty, která až nápadně připomíná Ferrari Purosangue. O plagiátorství ale v případě japonského SUV zvaného Crown Sport nemůže být ani řeč. Třeba úzká čelní světla jsou pro „korunní“ rodinu, do které patří crossover, sedan a jenž se příští rok rozroste o kombi a velké SUV, v trochu jiné podobě tradičním prvkem. Všem pak budou naděleny i prolisy na bocích.
Crown Sport měří 4 720 milimetrů na délku, 1 880 mm na šířku a 1 556 mm na výšku. Dále tu máme rozvor 2 770 mm, o malé SUV se tedy opravdu nejedná, i když to z fotek moc nevypadá. Na Scion je přitom navázáno jak vzhledem, tak obchodní politikou. SUV bude totiž k mání pouze v jediné výbavové úrovni Hybrid Sport Z, přičemž zákazníci si budou moci vybrat z šesti monotónních a pěti dvoubarevných kombinací exteriéru. Dvoubarevný pak může být i interiér.
Nabídku prozatím tvoří pouze jedno ústrojí, a sice 2,5litrový čtyřválcový hybrid, který na všechna čtyři kola posílá skrze automat eCVT 234 koní. Bližší data o hnacím ústrojí zatím chybí, přičemž o chystané plug-in hybridní variantě, která bude odhalena v prosinci, nepadlo dokonce ani slovo. V případě aktuálně nabízeného provedení lze nicméně počítat se zrychlením na stovku pod 8 sekund, a to i navzdory hmotnosti, která vyrostla na ne zrovna nízkých 1 810 kilogramů.
Ceny v Japonsku startují na 5,9 milionech jenů (cca 912 000 Kč), což je vedle Purosangue snadno za 10 milionů velká láce. Kupci mohou v základu kromě již zmíněného počítat také s 21palcovými litými koly, 12,3palcovým displejem multimédií či řízením zadní nápravy a rozsáhlou bezpečnostní výbavou. Automobilka aktuálně počítá s výrobou 700 exemplářů měsíčně, což je tak nízko nastavená laťka, že Toyota Crown Sport vlastně ani nemůže být neúspěšná. Spíše počítáme se zprávou o překonání veškerých očekávání.
























Nové japonské SUV Crown Sport připomíná Ferrari Purosangue, neoslovuje však tu nejbohatší klientelu, nýbrž spíše mladé. Tomu byla přizpůsobena i nabídka, která odráží filozofii před sedmi lety „zatípnuté“ značky Scion. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
