Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat své Ferrari pro chudé, velmi podobně vypadající vůz nabízí za zlomek ceny
7.10.2023 | Petr Prokopec
Doby, kdy japonské automobilky definovalo kopírování cizích vzorů, jsou dávno pryč, ale neříkejte, že vám tohle auto nepřipomíná moderní Ferrari. A zejména modelu Purosangue není blízké jen zepředu, za asi desetinu jeho ceny může někdo s novým Crown Sportem nadělat spoustu parády.
Před dvaceti lety stvořila Toyota značku Scion, která byla zaměřena na americký trh. Oslovovat měla mladistvou klientelu, pročež se její produkty dočkaly poměrně agresivního vzhledu. K mání pak byly v jediné výbavě, za čímž stála snaha o co nejnižší cenu. Podobně pak ostatně značka redukovala marketingové náklady, neboť zákazníky oslovovala především s pomocí virálních kampaní. Tímto způsobem se jí povedlo v roce 2006, tedy pouhé tři roky po svém založení, prodat během dvanácti měsíců 173 034 aut.
Obchodní model Scionu se nicméně hlavně po propuknutí finanční krize v roce 2008 neudržitelný. Mnohem podstatnější však bylo, že hned následující rok byl prezidentem Toyoty zvolen Akio Toyoda, vnuk zakladatele japonské automobilky a nadšenec do morku kosti. Ten rozhodl, že budoucí projekty značky již nebudou tak nudné jako dosud, jakkoli spolehlivost, která Toyotu proslavila, musí být zachována. To se povedlo a automobilka tak byla rázem v kurzu i u mladých.
V roce 2017 tak byly aktivity Scionu ukončeny, duch této značky ale evidentně nebyl zapomenut. Jasně patrný je v poslední novince Toyoty, která až nápadně připomíná Ferrari Purosangue. O plagiátorství ale v případě japonského SUV zvaného Crown Sport nemůže být ani řeč. Třeba úzká čelní světla jsou pro „korunní“ rodinu, do které patří crossover, sedan a jenž se příští rok rozroste o kombi a velké SUV, v trochu jiné podobě tradičním prvkem. Všem pak budou naděleny i prolisy na bocích.
Crown Sport měří 4 720 milimetrů na délku, 1 880 mm na šířku a 1 556 mm na výšku. Dále tu máme rozvor 2 770 mm, o malé SUV se tedy opravdu nejedná, i když to z fotek moc nevypadá. Na Scion je přitom navázáno jak vzhledem, tak obchodní politikou. SUV bude totiž k mání pouze v jediné výbavové úrovni Hybrid Sport Z, přičemž zákazníci si budou moci vybrat z šesti monotónních a pěti dvoubarevných kombinací exteriéru. Dvoubarevný pak může být i interiér.
Nabídku prozatím tvoří pouze jedno ústrojí, a sice 2,5litrový čtyřválcový hybrid, který na všechna čtyři kola posílá skrze automat eCVT 234 koní. Bližší data o hnacím ústrojí zatím chybí, přičemž o chystané plug-in hybridní variantě, která bude odhalena v prosinci, nepadlo dokonce ani slovo. V případě aktuálně nabízeného provedení lze nicméně počítat se zrychlením na stovku pod 8 sekund, a to i navzdory hmotnosti, která vyrostla na ne zrovna nízkých 1 810 kilogramů.
Ceny v Japonsku startují na 5,9 milionech jenů (cca 912 000 Kč), což je vedle Purosangue snadno za 10 milionů velká láce. Kupci mohou v základu kromě již zmíněného počítat také s 21palcovými litými koly, 12,3palcovým displejem multimédií či řízením zadní nápravy a rozsáhlou bezpečnostní výbavou. Automobilka aktuálně počítá s výrobou 700 exemplářů měsíčně, což je tak nízko nastavená laťka, že Toyota Crown Sport vlastně ani nemůže být neúspěšná. Spíše počítáme se zprávou o překonání veškerých očekávání.
























Nové japonské SUV Crown Sport připomíná Ferrari Purosangue, neoslovuje však tu nejbohatší klientelu, nýbrž spíše mladé. Tomu byla přizpůsobena i nabídka, která odráží filozofii před sedmi lety „zatípnuté“ značky Scion. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy