Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat své Ferrari pro chudé, velmi podobně vypadající vůz nabízí za zlomek ceny
7.10.2023 | Petr Prokopec
Doby, kdy japonské automobilky definovalo kopírování cizích vzorů, jsou dávno pryč, ale neříkejte, že vám tohle auto nepřipomíná moderní Ferrari. A zejména modelu Purosangue není blízké jen zepředu, za asi desetinu jeho ceny může někdo s novým Crown Sportem nadělat spoustu parády.
Před dvaceti lety stvořila Toyota značku Scion, která byla zaměřena na americký trh. Oslovovat měla mladistvou klientelu, pročež se její produkty dočkaly poměrně agresivního vzhledu. K mání pak byly v jediné výbavě, za čímž stála snaha o co nejnižší cenu. Podobně pak ostatně značka redukovala marketingové náklady, neboť zákazníky oslovovala především s pomocí virálních kampaní. Tímto způsobem se jí povedlo v roce 2006, tedy pouhé tři roky po svém založení, prodat během dvanácti měsíců 173 034 aut.
Obchodní model Scionu se nicméně hlavně po propuknutí finanční krize v roce 2008 neudržitelný. Mnohem podstatnější však bylo, že hned následující rok byl prezidentem Toyoty zvolen Akio Toyoda, vnuk zakladatele japonské automobilky a nadšenec do morku kosti. Ten rozhodl, že budoucí projekty značky již nebudou tak nudné jako dosud, jakkoli spolehlivost, která Toyotu proslavila, musí být zachována. To se povedlo a automobilka tak byla rázem v kurzu i u mladých.
V roce 2017 tak byly aktivity Scionu ukončeny, duch této značky ale evidentně nebyl zapomenut. Jasně patrný je v poslední novince Toyoty, která až nápadně připomíná Ferrari Purosangue. O plagiátorství ale v případě japonského SUV zvaného Crown Sport nemůže být ani řeč. Třeba úzká čelní světla jsou pro „korunní“ rodinu, do které patří crossover, sedan a jenž se příští rok rozroste o kombi a velké SUV, v trochu jiné podobě tradičním prvkem. Všem pak budou naděleny i prolisy na bocích.
Crown Sport měří 4 720 milimetrů na délku, 1 880 mm na šířku a 1 556 mm na výšku. Dále tu máme rozvor 2 770 mm, o malé SUV se tedy opravdu nejedná, i když to z fotek moc nevypadá. Na Scion je přitom navázáno jak vzhledem, tak obchodní politikou. SUV bude totiž k mání pouze v jediné výbavové úrovni Hybrid Sport Z, přičemž zákazníci si budou moci vybrat z šesti monotónních a pěti dvoubarevných kombinací exteriéru. Dvoubarevný pak může být i interiér.
Nabídku prozatím tvoří pouze jedno ústrojí, a sice 2,5litrový čtyřválcový hybrid, který na všechna čtyři kola posílá skrze automat eCVT 234 koní. Bližší data o hnacím ústrojí zatím chybí, přičemž o chystané plug-in hybridní variantě, která bude odhalena v prosinci, nepadlo dokonce ani slovo. V případě aktuálně nabízeného provedení lze nicméně počítat se zrychlením na stovku pod 8 sekund, a to i navzdory hmotnosti, která vyrostla na ne zrovna nízkých 1 810 kilogramů.
Ceny v Japonsku startují na 5,9 milionech jenů (cca 912 000 Kč), což je vedle Purosangue snadno za 10 milionů velká láce. Kupci mohou v základu kromě již zmíněného počítat také s 21palcovými litými koly, 12,3palcovým displejem multimédií či řízením zadní nápravy a rozsáhlou bezpečnostní výbavou. Automobilka aktuálně počítá s výrobou 700 exemplářů měsíčně, což je tak nízko nastavená laťka, že Toyota Crown Sport vlastně ani nemůže být neúspěšná. Spíše počítáme se zprávou o překonání veškerých očekávání.
























Nové japonské SUV Crown Sport připomíná Ferrari Purosangue, neoslovuje však tu nejbohatší klientelu, nýbrž spíše mladé. Tomu byla přizpůsobena i nabídka, která odráží filozofii před sedmi lety „zatípnuté“ značky Scion. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejčtenější články
Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025Nissan je na tom tak zle, že zvažuje i prodej vlastního ústředí, aby pokryl stamiliardové ztráty a náklady spojené s restrukturalizací
25.5.2025Zakladatelé Alpiny prodali Alpinu, aby si založili novou Alpinu nesoucí jejich jméno. Jejich první novinka je zvláštní
25.5.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis