Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyhle luxusní hodinky Bugatti prodá jen majitelům Chironu. Ale zdaleka ne všem
26.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti říká, že jde o „blok motoru na zápěstí“. Auto s ním do pohybu asi nedáte, své konto jimi ale provětráte řádně. Pokud k tomu Bugatti svolí.
Pamatujete ještě na loňský březen? Hloupá otázka, nejspíše nikoliv, většina z nás pořádně neví, co dělala před pěti dny. To ovšem nevadí, paměť vám rádi osvěžíme. Krátce po skončení ženevského autosalonu se totiž výstavní exemplář Bugatti Chiron rozjel do švýcarského Val de Travers, kde sídlí výrobce hodinek Parmigiani Fleurier. Pro automobilku z Molsheimu jde přitom o dlouholetého partnera, pročež se nelze divit, že první „kroky“ hypersportu vedly právě sem.
Chiron ovšem nezamířil do Val de Travers jen kvůli oslavám desetiletého partnerství, zároveň byl zmíněn i příchod nové edice chronografů PF-390. Ty se před více než rokem objevily pouze ve formě konceptu, nyní tu ovšem máme hotové produkt. Již existující či potenciální majitelé Bugatti z něj ale možná příliš velkou radost mít nebudou - hodinky totiž budou k mání jen v deseti exemplářích, 490 lidí tedy ostrouhá.
Je přitom oč stát? Stoprocentně, nejde totiž jen o nalepení emblému EB na již existující komoditu, kterou si může koupit každý, kdo nemá hluboko do kapsy. Chronografy PF-390 jsou popisovány jako „blok motoru na zápěstí“, přičemž manufaktura Parmigiani pro ně vyvinula zcela nový unikátní mechanismus. Ten je navíc zasazen do specifického pouzdra, ve kterém nechybí ani tourbillon - tedy ta největší komplikace v hodinářství.
Hodinky jsou zároveň inspirovány i samotným supersportem, pročež třeba odezvou na dvě palivové nádrže jsou dva pérovníky s vygravírovaným jménem a podpisem Louise Chirona. Je tu také omezovač točivého momentu, jenž chronografy chrání před přenatažením. A nechybí ani devět nejmenších kuličkových ložisek na světě o průměru 1,28 milimetru, z nichž každé tvoří dvanáct keramických kuliček o rozměru 0,2 mm.
Zmíněný tourbillon jede na frekvenci 4 Hz, přičemž jeho pohon je zajištěn inovativním ozubeným soukolím. To nepočítá s klasickým plochým uspořádáním navzájem propojených ozubených koleček, nýbrž disponuje sadou tří planetárních převodů. Zajištěn je tak vyrovnaný přenos energie. Kromě toho se hodinky pyšní i 80hodinovou rezervou, bez natažení vám tak vydrží déle než tři dny.
Stále nejste přesvědčeni o jejich výjimečnosti? Dobrá, budeme pokračovat a zmíníme voděodolnost do 100 metrů či ono unikátní pouzdro, které je vyrobeno z 18karátového zlata (na výběr je růžové nebo bílé) a jenž je nakloněno k očím uživatele tak, aby ten při řízení nemusel vykonat jediný zbytečný pohyb a aktuální čas zvládl odečíst ze zápětstí bez ztráty koncentrace.
Dodat pak jen lze, že chronografy tvoří celkově 302 individuálních komponentů, mezi něž patří i řemínek z aligátoří kůže zpracovaný značkou Hermés. Cena zmíněna nebyla, nízká ale rozhodně nebude. Předchozí model zasvěcený Bugatti Veyron totiž zájemce vyšel na 8,4 milionu korun. V tomto případě ale nejspíše dojde k protnutí desetimilionové bariéry, přesto nemáme velké obavy, že by se mezi majiteli Chironu nenašlo 10 lidí, kteří takovou částku bez váhání „vysolí”. Spíše se budou hádat, kdo přišel dříve...
















































V rámci propracovanosti mohou hodinky Parmigiani Fleurier PF-390 směle konkurovat Bugatti Chiron, jemuž jsou zasvěceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan