Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ultima Evolution: až 1 034 koní znamená stovku za 2,3 sekundy
8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční provedení se pyšní větším množstvím karbonu i LEDkami. Při hmotnosti 950 kilo se maximálně rozjede na 386 km/h.
Je to možná až neuvěřitelné, ale díla značky Ultima Sports jsme vám na stránkách Autoforum.cz dosud nikdy nepředstavili. Jsme proto více než rádi, že nápravu můžeme přinést právě nyní, tedy ve chvíli, kdy britská malosériová automobilka přestavuje verze Evolution Coupe a Convertible. Zvenčí se mění pouze detaily, i nadále tu tedy máme karoserii inspirovanou speciály Le Mans skupiny C. Novinkou jsou ovšem čelní LEDky zasazené do karbonového držáku, se kterými přichází jednodílná kovaná kola a lízátko čelního nárazníku vyrobené taktéž z uhlíkových vláken.
Dovnitř se pro změnu nastěhoval vyjímatelný volant se zploštělou spodní částí a přepracovanými ovládacími tlačítky. Nechybí nově stylizovaná palubní deska, přičemž do výbavy zamířily i zadní parkovací senzory a dokonce zpětná kamera. Dopřát si můžete dokonce i luxus v podobě navigace či audio systému Alpine, který je kompatibilní s mobilními telefony. Za příplatek lze pak objednat ještě vyhřívané čelní okno či sadu kožených zakázkových zavazadel.
Více než o výbavě v interiéru je ovšem Ultima o mechanice, pročež se přesuneme za sedadla do motorového prostoru. Zde najdeme osmiválce LS z produkce General Motors, přičemž automobilka nabízí hned 15 variací, jež pokrývají škálu výkonu od 350 do 1 034 koní. Verze Evolution přitom počítá hned se třemi odlišnými agregáty a tím pádem i s trojím výkonem. My si nejprve představíme nejslabší provedení.
Máme tu tedy 6,2litrový osmiválec LS3, který byl naladěn na 487 koní. S touto silou pokoří 950 kilo vážící Ultima stovku, respektive 96 km/h za 3,1 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. Kromě toho zvládne aerodrom v Dunsfoldu, tedy testovací trať Top Gearu za 1 minutu a 15,9 sekundy, a zmínit můžeme i disciplínu 0-160-0 km/h, na jejíž absolvování vám bude stačit 10,5 sekundy.
Přesunout se můžeme k prostřední části nabídky, kdy pod kapotou odvádí svou práci sedmilitr LS7 naladěný na 710 koní. Stovka v tu chvíli zabere jen 2,6 sekundy a sprint 0-160-0 km/h zabere 9,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 322 km/h, zatímco k obkroužení okruhu Top Gearu budete potřebovat 1 minutu a 12,8 sekund se silničními gumami, resp. 1 minutu a 9,9 sekundy se slicky.
Tím se dostáváme na absolutní vrchol, kde trůní model poháněný 6,8litrovým přeplňovaným osmiválcem. S výkonem 1 034 koní se sprint z klidu na stovku odehraje za 2,3 sekundy, na 160 km/h pak zrychlíte a opětovně zpomalíte na nulu za pouhých 8,8 s. Mimo to tu máme maximálku 386 km/h, čas z aerodromu v Dunsfoldu ale teprve bude zveřejněn, čekejme ale něco zcela mimořádného.
Ve všech případech je standardem šestistupňový manuál od Porsche, na automat ovšem rovnou zapomeňte. Místo toho můžete laborovat s nastavením brzd či kupříkladu se světlou výškou, která může poklesnout i na pouhých 120 milimetrů. Ceny přitom startují na sumě 38 000 GBP (cca 1 427 000 Kč) za základní Ultimu o výkonu 350 koní, ovšem ve formě stavebnice.





































Ultima Evolution dostala do vínku až 1 034 koní, stovku tak pokoří za pouhých 2,3 sekundy a maximálně se rozjede na 386 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021 - Největší držáky mezi moderními ojetinami: Tato auta vydrží jezdit déle než jakákoli jiná
6.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan