Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ultima Evolution: až 1 034 koní znamená stovku za 2,3 sekundy
8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční provedení se pyšní větším množstvím karbonu i LEDkami. Při hmotnosti 950 kilo se maximálně rozjede na 386 km/h.
Je to možná až neuvěřitelné, ale díla značky Ultima Sports jsme vám na stránkách Autoforum.cz dosud nikdy nepředstavili. Jsme proto více než rádi, že nápravu můžeme přinést právě nyní, tedy ve chvíli, kdy britská malosériová automobilka přestavuje verze Evolution Coupe a Convertible. Zvenčí se mění pouze detaily, i nadále tu tedy máme karoserii inspirovanou speciály Le Mans skupiny C. Novinkou jsou ovšem čelní LEDky zasazené do karbonového držáku, se kterými přichází jednodílná kovaná kola a lízátko čelního nárazníku vyrobené taktéž z uhlíkových vláken.
Dovnitř se pro změnu nastěhoval vyjímatelný volant se zploštělou spodní částí a přepracovanými ovládacími tlačítky. Nechybí nově stylizovaná palubní deska, přičemž do výbavy zamířily i zadní parkovací senzory a dokonce zpětná kamera. Dopřát si můžete dokonce i luxus v podobě navigace či audio systému Alpine, který je kompatibilní s mobilními telefony. Za příplatek lze pak objednat ještě vyhřívané čelní okno či sadu kožených zakázkových zavazadel.
Více než o výbavě v interiéru je ovšem Ultima o mechanice, pročež se přesuneme za sedadla do motorového prostoru. Zde najdeme osmiválce LS z produkce General Motors, přičemž automobilka nabízí hned 15 variací, jež pokrývají škálu výkonu od 350 do 1 034 koní. Verze Evolution přitom počítá hned se třemi odlišnými agregáty a tím pádem i s trojím výkonem. My si nejprve představíme nejslabší provedení.
Máme tu tedy 6,2litrový osmiválec LS3, který byl naladěn na 487 koní. S touto silou pokoří 950 kilo vážící Ultima stovku, respektive 96 km/h za 3,1 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. Kromě toho zvládne aerodrom v Dunsfoldu, tedy testovací trať Top Gearu za 1 minutu a 15,9 sekundy, a zmínit můžeme i disciplínu 0-160-0 km/h, na jejíž absolvování vám bude stačit 10,5 sekundy.
Přesunout se můžeme k prostřední části nabídky, kdy pod kapotou odvádí svou práci sedmilitr LS7 naladěný na 710 koní. Stovka v tu chvíli zabere jen 2,6 sekundy a sprint 0-160-0 km/h zabere 9,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 322 km/h, zatímco k obkroužení okruhu Top Gearu budete potřebovat 1 minutu a 12,8 sekund se silničními gumami, resp. 1 minutu a 9,9 sekundy se slicky.
Tím se dostáváme na absolutní vrchol, kde trůní model poháněný 6,8litrovým přeplňovaným osmiválcem. S výkonem 1 034 koní se sprint z klidu na stovku odehraje za 2,3 sekundy, na 160 km/h pak zrychlíte a opětovně zpomalíte na nulu za pouhých 8,8 s. Mimo to tu máme maximálku 386 km/h, čas z aerodromu v Dunsfoldu ale teprve bude zveřejněn, čekejme ale něco zcela mimořádného.
Ve všech případech je standardem šestistupňový manuál od Porsche, na automat ovšem rovnou zapomeňte. Místo toho můžete laborovat s nastavením brzd či kupříkladu se světlou výškou, která může poklesnout i na pouhých 120 milimetrů. Ceny přitom startují na sumě 38 000 GBP (cca 1 427 000 Kč) za základní Ultimu o výkonu 350 koní, ovšem ve formě stavebnice.
Ultima Evolution dostala do vínku až 1 034 koní, stovku tak pokoří za pouhých 2,3 sekundy a maximálně se rozjede na 386 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva