Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta
17.3.2023 | Petr Prokopec
Možná i proto změní své jméno, neboť souvislostí mezi její dosavadní a budoucí existencí bude jen ubývat. Velmi pochybujeme o tom, že zejména u nás povede změna zaměření, a tedy i zvýšení cen k čemukoli dobrému.
SsangYong po léta neměl u Čechů zrovna dobrou reputaci. Kontroverzní design, strohost a použití lacinějších materiálů v interiérech, nikoli nejmodernější technika, hrozby bankrotu pro samotného výrobce, to vše si vybralo svou daň. Jenže s novými a nekonfliktními modely prodávanými za dobré ceny přece jen přišel úspěch. Loni tak SsangYong u nás loni prodal 2 345 nových aut, čímž se dostal na 16. příčku mezi výrobci. Korejci tak překonali třeba Mazdu, Volvo či Cupru. A letos je na tom ještě lépe.
Proč tomu tak je, dokonale řekne už pohled do ceníků. Takové Korando, což je soupeř Škody Karoq, startuje na 569 900 Kč, tedy o sto tisíc korun níže než české SUV. To má přitom pod kapotou pouze litrový tříválec produkující 110 koní, zatímco u Korejce lze počítat s přeplňovanou jedna-pětkou a 163 koňmi. Pokud byste navíc chtěli jednu poháněnou nápravu vyměnit za dvě, stačí vám k tomu příplatek jen 48 900 Kč. Nejlevnější Karoq osazený systémem 4x4 oproti tomu vychází na 865 900 Kč (2,0 TDI), respektive dokonce na 940 900 Kč (2,0 TSI).
Velký zájem tedy je a není překvapením. A jak jsme již naznačili, v krasojízdě automobilka pokračuje i letos - za první dva měsíce totiž již prodala 499 aut, díky čemuž ji patří dokonce 13. místo v pořadí. Až za ní je pak třeba Opel, který začal stále více sázet na elektrifikaci. S tou ovšem přišel růst cen, řada vozů německé značky se tak pro většinu zákazníků stala nedostupnou. Být Korejci, nejspíše bychom tedy tuto zlatou žílu těžili až do posledního zrnka. Jenže jak se bohužel zdá, o rozumná rozhodnutí začíná být ve světě aut stále větší nouze.
Již v roce 2021, kdy měl SsangYong připadnout firmě Edison Motors, se začalo mluvit o konci spalovacích motorů. Od konce dekády pak Korejci měli přesedlat pouze na elektromobilitu. Akvizice se sice neuskutečnila, loni však bylo oznámeno, že automobilku nově kupuje společnost KG Group. Ta již oznámila, že chystá přejmenování značky na KG Mobility. S tím pak souvisí i změny v nabídce, jakkoli tentokrát na žádné oznámení konkrétních termínů nedošlo. Ovšem již naznačený směr hovoří za vše.
SsangYong totiž aktuálně vyrukoval s elektrickou verzí svého vrcholného SUV Torres. To ponese přídomek EVX, přičemž oproti modelu osazeném již zmíněným 1,5litrovým motorem se bude lišit nejen ústrojím, ale také vizuálně. Přepracovány přitom byly hlavně čelní partie, neboť v jejich případě není třeba masky chladiče. Jiný je nicméně i nárazník, stejně jako světlomety. Dovnitř se pak nastěhoval digitální kokpit tvořený dvěma displeji zasazenými do jednoho rámečku.
Automobilka zatím neupřesnila technické parametry, to si nechává až na výstavní premiéru, která se odehraje na konci března na autosalonu v Soulu. Nicméně třeba elektrické Korando e-Motion disponuje jednotkou naladěnou na 190 koní a bateriemi o kapacitě 61,5 kWh, se kterou má SUV zvládnout 340 km. Zda ovšem totéž ústrojí vyfasuje i Torres EVX, je zatím ve hvězdách. Rozhodně ale nepůjde o poslední počin značky, který je spojen s elektrickým pohonem.
KG Group totiž na motor show hodlá ukázat hned 16 vozů a elektrických platforem, stejně jako svou vizi společnosti jakožto poskytovatele mobilních řešení. Také korejská automobilka tedy hodlá pozvolna upustit od levných spalovacích aut, jenž nahradí nechtěnými a drahými produkty. V Česku až překvapivě úspěšná značka se tak rozhodla připravit sama sebe o to hlavní, díky čemu tu vůbec něco prodává - o cenově dostupná auta.



Torres EVX je elektrickou verzí 4,7metrového SUV, jenž se s jedna-pětkou prodává od loňského roku. Spalovací provedení do Evropy nedorazilo, s tím bateriovým se však počítá. Jeho úspěchem si však nejsme zrovna jisti. Foto: SsangYong
Zdroj: SsangYong
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva