Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta
17.3.2023 | Petr Prokopec
Možná i proto změní své jméno, neboť souvislostí mezi její dosavadní a budoucí existencí bude jen ubývat. Velmi pochybujeme o tom, že zejména u nás povede změna zaměření, a tedy i zvýšení cen k čemukoli dobrému.
SsangYong po léta neměl u Čechů zrovna dobrou reputaci. Kontroverzní design, strohost a použití lacinějších materiálů v interiérech, nikoli nejmodernější technika, hrozby bankrotu pro samotného výrobce, to vše si vybralo svou daň. Jenže s novými a nekonfliktními modely prodávanými za dobré ceny přece jen přišel úspěch. Loni tak SsangYong u nás loni prodal 2 345 nových aut, čímž se dostal na 16. příčku mezi výrobci. Korejci tak překonali třeba Mazdu, Volvo či Cupru. A letos je na tom ještě lépe.
Proč tomu tak je, dokonale řekne už pohled do ceníků. Takové Korando, což je soupeř Škody Karoq, startuje na 569 900 Kč, tedy o sto tisíc korun níže než české SUV. To má přitom pod kapotou pouze litrový tříválec produkující 110 koní, zatímco u Korejce lze počítat s přeplňovanou jedna-pětkou a 163 koňmi. Pokud byste navíc chtěli jednu poháněnou nápravu vyměnit za dvě, stačí vám k tomu příplatek jen 48 900 Kč. Nejlevnější Karoq osazený systémem 4x4 oproti tomu vychází na 865 900 Kč (2,0 TDI), respektive dokonce na 940 900 Kč (2,0 TSI).
Velký zájem tedy je a není překvapením. A jak jsme již naznačili, v krasojízdě automobilka pokračuje i letos - za první dva měsíce totiž již prodala 499 aut, díky čemuž ji patří dokonce 13. místo v pořadí. Až za ní je pak třeba Opel, který začal stále více sázet na elektrifikaci. S tou ovšem přišel růst cen, řada vozů německé značky se tak pro většinu zákazníků stala nedostupnou. Být Korejci, nejspíše bychom tedy tuto zlatou žílu těžili až do posledního zrnka. Jenže jak se bohužel zdá, o rozumná rozhodnutí začíná být ve světě aut stále větší nouze.
Již v roce 2021, kdy měl SsangYong připadnout firmě Edison Motors, se začalo mluvit o konci spalovacích motorů. Od konce dekády pak Korejci měli přesedlat pouze na elektromobilitu. Akvizice se sice neuskutečnila, loni však bylo oznámeno, že automobilku nově kupuje společnost KG Group. Ta již oznámila, že chystá přejmenování značky na KG Mobility. S tím pak souvisí i změny v nabídce, jakkoli tentokrát na žádné oznámení konkrétních termínů nedošlo. Ovšem již naznačený směr hovoří za vše.
SsangYong totiž aktuálně vyrukoval s elektrickou verzí svého vrcholného SUV Torres. To ponese přídomek EVX, přičemž oproti modelu osazeném již zmíněným 1,5litrovým motorem se bude lišit nejen ústrojím, ale také vizuálně. Přepracovány přitom byly hlavně čelní partie, neboť v jejich případě není třeba masky chladiče. Jiný je nicméně i nárazník, stejně jako světlomety. Dovnitř se pak nastěhoval digitální kokpit tvořený dvěma displeji zasazenými do jednoho rámečku.
Automobilka zatím neupřesnila technické parametry, to si nechává až na výstavní premiéru, která se odehraje na konci března na autosalonu v Soulu. Nicméně třeba elektrické Korando e-Motion disponuje jednotkou naladěnou na 190 koní a bateriemi o kapacitě 61,5 kWh, se kterou má SUV zvládnout 340 km. Zda ovšem totéž ústrojí vyfasuje i Torres EVX, je zatím ve hvězdách. Rozhodně ale nepůjde o poslední počin značky, který je spojen s elektrickým pohonem.
KG Group totiž na motor show hodlá ukázat hned 16 vozů a elektrických platforem, stejně jako svou vizi společnosti jakožto poskytovatele mobilních řešení. Také korejská automobilka tedy hodlá pozvolna upustit od levných spalovacích aut, jenž nahradí nechtěnými a drahými produkty. V Česku až překvapivě úspěšná značka se tak rozhodla připravit sama sebe o to hlavní, díky čemu tu vůbec něco prodává - o cenově dostupná auta.



Torres EVX je elektrickou verzí 4,7metrového SUV, jenž se s jedna-pětkou prodává od loňského roku. Spalovací provedení do Evropy nedorazilo, s tím bateriovým se však počítá. Jeho úspěchem si však nejsme zrovna jisti. Foto: SsangYong
Zdroj: SsangYong
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez před trojicí Italů včera 16:33
- Filip Salač přímo do Q2 včera 15:30
- David Almansa nejlepším v Moto3 včera 15:00
- Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell včera 13:15
- V Misanu začal nejrychleji Morbidelli včera 11:53
Nejčtenější články
Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15.8.2025Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 21:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB