V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

30.3.2020 | Petr Miler

V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.

Řada lidí s obdivem vzhlíží k předchozím generacím současných aut. Jsou podle nich kvalitnější, řidičsky více vtahující do děje, díky omezenému používání přeplňovaných motorů pravděpodobně trvanlivější a ze stejného důvodu i znělejší nebo úspornější při ostré jízdě. V neposlední řadě stojí pak jako ojetá o mnoho méně. S tím vším lze souhlasit, obvykle je tu ale minimálně jeden faktor, který novinky činí přitažlivější - bývají o mnoho rychlejší.

I když se motory aut vesměs zmenšily, díky nástupu přeplňování, modernějším převodovkám či efektivnější elektronice bývá dynamika moderních aut jako takových v jiné dimenzi. Pro příklady nemusíme chodit daleko, nejlepší hot hatche s motory objemu okolo dvou litrů mohou snadno soupeřit i s Ferrari z minulé dekády. Ne vždy ale vývoj kráčí stejným směrem a poslední velký sprint uspořádaný britským Carwow to krásně ukazuje.

Sešly se v něm tři více či méně aktuální ostré modely střední třídy - Lexus RC F s motorem 5,0 V8 bez turba a 480 koňmi, BMW M4 s motorem 3,0 R6 se dvěma turby a 431 koňmi a Mercedes-AMG C63 S Coupe W205 s 4,0 V8 opět s dvojicí turb a 510 koňmi. Aby v tom RC nebyl bez přeplňování sám, do party přibyl i Mercedes C63 AMG Sedan předchozí generace W204 s motorem 6,2 V8 s 460 koňmi a předchozí BMW M3 E90 s 4,0 V8 s 420 koňmi. Karty byly rozdány jasně: Nové Céčko vypálí všechny rybníky v okolí, M4 bude těsně sekundovat díky citelně nižší hmotnosti a RC F tak leda ukáže ostatním, že evoluce bez turba též přináší ovoce. Jenže tak to nedopadlo.

Ve sprintu z místa na 400 metrů si nejlépe vedla M4 s časem 12,6 sekundy, které by zřejmě byl s to sekundovat novější C63, to by se mu ale musel povést alespoň jeden start. Už poněkolikáté vidíme ostré AMG - ať už s pohonem zadních nebo všech kol - jak se trápí při rozjezdu navzdory použití funkce launch control. Druhý tak dojel starší Mercedes C63 od AMG se ztrátou jen 0,2 sekundy, třetí RC F ztratil další desetinu, až pak dojelo novější AMG o další desetinu později a předchozí M3 E90 uzavírala řadu s časem 13,0 s. Ta - můžeme předem říci - neměla šanci v žádném dynamickém klání a předpoklady o dynamické mizérii nepřeplňovaných modelů zcela naplnila. Starší Mercedes C63 AMG ale ani trochu.

Právě on je nejpříjemnějším překvapením celého klání, a to přesto, že je s pořizovací cenou v přepočtu okolo 580 tisíc Kč jasně nejlevnější, s kořeny v roce 2007 ještě o rok starší než M3 E90 a o přeplňování si pochopitelně může nechat jen zdát. Jeho osmiválcový motor byl ale zkrátka příliš velký na to, aby jej novější turbo-konkurence nechávala vzadu, však díky objemu 6,2 litru má i 600 Nm točivého momentu - novější AMG má v motoru 4,0 V8 biturbo jen o 100 Nm víc.

Při pružném zrychlení z 80 km/h v režimu D tak byl nejstarší účastník klání opět druhý nejrychlejší tentokrát za svým novějším bratrem a při startu s předem zařazenou rychlostí byl dokonce nejlepší, protože na rozpohybování atmosféricky plněného motoru není nutné čekat. Pravá hvězda tohoto klání pak byla druhá nejlepší i v testu decelerace. Slušný výkon na auto z minulé dekády za asi třetinu ceny současného modelu, podívejte se na jeho představení sami.


V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 1 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 01V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 2 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 02V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 3 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 03V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 4 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 04V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 5 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 05V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 6 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 06V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 7 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 07V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 8 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 08V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 9 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 09V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 10 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 10V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 11 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 11V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 12 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 12V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 13 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 13V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 14 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 14V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 15 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 15V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 16 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 16V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 17 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 17V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 18 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 18V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 19 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 19V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 20 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 20V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 21 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 21V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 22 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 22V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 23 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 23V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 24 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 24V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 25 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 25V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 26 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 26V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 27 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 27V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 28 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 28V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 29 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 29V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 30 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 30V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 31 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 31
Čistě technicky současný Mercedes-AMG C63 spolu s BMW M4 obhájili své pozice nejrychlejších aut, největší hvězdou klání bylo ale o mnoho levnější, více jak 10 let staré Céčko od AMG ještě s motorem 6?2 V8 bez turba

Zdroj: carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše