Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024 | Petr Prokopec
Skoro se nám chce říci, že to muselo přijít. Však zlí jazykové jako Jeremy Clarkson mluví o elektrických autech jako o ledničkách na kolech. A v Německu s nimi začali zacházet právě tak.
Jedním z důvodů, proč stále nevidíme elektromobily stát na každém rohu, je jejich cena. Za ten nejlevnější, Dacii Spring, je u nás třeba dát minimálně 419 900 Kč. Dostanete za ně tragickou dynamiku a ještě horší dojezd, to vše navíc zabalené do 3,7metrové karoserie vozu, který víc než co jiného připomíná stroje typu Aixam. To není dobrý obchod. A nakonec to platí i o takovém MG4, které už sice je plnohodnotným vozem, který zvládne zastat různé role a pobere celou rodinu, ovšem za 779 900 Kč dostáváte baterky, které jsou ekvivalentem pouze 13litrové nádrže na naftu. Za to už bez problémů koupíte novou Octavii Combi TDI s vyšší výbavou, to bude řádově lepší obchod.
Není tedy překvapivé, že se lidé do koupě takových aut nehrnou. Automobilky je proto tlačí do popředí i dříve nemyslitelnými kanály a ten nejnovější je jeden z těch, na který se skoro čekalo. Německé prodejny elektrospotřebičů Media Markt a Saturn dnes sdružené v holdingu Media Saturn totiž začaly nabízet přímo na svých prodejnách elektromobily různých značek, jak informuje Focus. Prostě zajdete do prodejny, vyberete si novou pračku, ledničku a elektromobil. A jdete domů.
Je třeba dodat, že Media Markt auta vysloveně neprodává, nabízí je ve spolupráci s firmou FINN na operativní leasing, tedy dlouhodobý pronájem. Ceny začínají na 329 Eurech (cca 8 300 Kč) měsíčně, přičemž vybírat můžete z poměrně široké nabídky. A často nejen značku či model, ale dokonce barvu. S autem můžete odjet přímo z prodejny, koupit se ale dají i přes internet. Pak vám je firma za 249 Eur (asi 6 300 Kč) dodá přímo k vám domů.
Součástí měsíčního poplatku je jako obvykle vše důležité, tedy registrace, pojištění, stejně jako veškerý servis či výměny pneumatik. V podstatě tedy jediné, co zbývá, je úhrada elektřiny. Kontrakt ovšem počítá pouze s jednoletým pronájmem a v základu také s maximálně tisícem kilometrů ujetých měsíčně. Pokud vám to nestačí, můžete si nájezd za příplatek navýšit.
Za oněch 329 Eur nicméně dostanete pouze základní Fiat 500e, tedy verzi s bateriemi o kapacitě 42 kWh, které jsou ještě o pětinu menší než paket, jakým disponuje v úvodu zmíněné MG4. Znovu se tedy bavíme pouze o autě do města a tedy v podstatě o poněkud drahém špásu. Taková Toyota bZ4X či Polestar 2 Long Range pak sice odvezou víc lidí a navíc dál, ovšem také víc stojí. Japonské SUV startuje na 609 Eurech (15 400 Kč), švédský sedan na 739 Eurech (18 700 Kč).
Ceny ale nechceme řešit, o to tu nejde, spíš nás zaujal jakýsi morální rozměr celé věci. Pokud automobilky bojují o to, aby elektromobily nebyly vnímány jako spotřební zboží, protože prý mají duši stejně jako spalovací auta, tímhle tomu opravdu nepomohou. Ale chápeme, elektromobilů jsou zvlášť v Německu plné přístavy a je třeba je poslat do světa.






Je vskutku příznačné, že auta jako elektrický Fiat 500 začali prodávat v Media Marktu, pár věčných kritiků to jistě pobaví. Foto: Fiat
Zdroj: Focus
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis