V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6

Dodávka s motorem jako ze supersportu by u nás byla urážkou ekologické lobby. Za oceánem nic takového neřeší, zboží prostě rozváží osmiválcovým Chevroletem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6

10.3.2020 | Mirek Mazal

V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dodávka s motorem jako ze supersportu by u nás byla urážkou ekologické lobby. Za oceánem nic takového neřeší, zboží prostě rozváží osmiválcovým Chevroletem.

Tradiční americká dodávka Chevrolet Express se vyrábí nepřetržitě od roku 1995. Už její prvotní debut v 90. letech okořenila informace o pohonné jednotce s výkonem okolo 200 koní, což bylo na tu dobu ve světě užitkových aut nevídané číslo. Uplynulo čtvrtstoletí a Chevy po modernizací opět překvapuje motorem s neobvyklým objemem i výkonem.

V Detroitu si nelámou hlavu s downsizingem a pod krátkou přední kapotu nově vměstnali 6,6litrový osmiválec o výkonu 407 koní (299 kW). Burácející ústrojí je odměnou za pětadvacetileté prodeje, které nikdy neklesly pod 50 tisíc exemplářů ročně. Zájemci vždy mohli mít motor V8, ale nikdy nešlo o tak objemnou strojovnu původem z terénního pick-upu Chevroletu Silverado. Blok osmiválce Expressu vznikl úpravou konstrukce agregátu 6,2 V8 L86 od GM. Zvětšení zdvihového objemu o čtyři deci způsobilo nárůst točivého momentu v nižších otáčkách, což se u auta podobného typu vždy hodí.

Dynamická dodávka bez naloženého nákladu bude snad přepadávat na předek, lehká záď s prázdným nákladovým prostorem bude pro 407 benzínových koní a 629 Nm točivého momentu snadné sousto. Řidič si bude muset dávat pozor, aby nepálil gumy při každém rozjezdu, nebo nehledal převážené věci nalepené na zadních dveřích.

Výrobce podle svých slov novinkou reaguje na poptávku na trhu, kde papírová spotřeba není alfou a omegou všeho bytí. GM tvrdí, že 70 % zájemců o Express dosud volilo nejsilnější šestilitr, přičemž jeho prodeje loni vzrostly o 12 %. Vedení GM tak právem věří v úspěch ještě silnějšího provedení, o kterém si lidé v Evropě mohou nechat zdát - dodávky Mercedesu nebo VW už dnes nenabízí ani dieselové šestiválce, i když jej po léta úspěšně nabízely.


V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 1 - Chevrolet Express dostane silny V8 01V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 2 - Chevrolet Express dostane silny V8 02V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 3 - Chevrolet Express dostane silny V8 03V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 4 - Chevrolet Express dostane silny V8 04V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 5 - Chevrolet Express dostane silny V8 05V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 6 - Chevrolet Express dostane silny V8 06V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 7 - Chevrolet Express dostane silny V8 07V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 8 - Chevrolet Express dostane silny V8 08V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 9 - Chevrolet Express dostane silny V8 09V USA se prodává dodávka s motorem 6,6 V8 a 407 koňmi, v EU už nejsou ani V6 - 10 - Chevrolet Express dostane silny V8 10
Chevrolet Express vypadá zastarale, je ovšem stále nově vyráběným vozem. A pod kapotou nyní skrývá 6,6litrový osmiválec o výkonu 407 koní a točivém momentu 629 Nm

Zdroj: Chevrolet

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše