Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vietnamský nudlový miliardář bude v zoufalosti platit lidem za to, že si koupí jeho auta
16.6.2023 | Petr Prokopec
Na první pohled je to vlastně docela lákavé a vstřícné, když se ale zamyslíme nad tím, co tomuto kroku předcházelo, působí to jen jako další zoufalá snaha získat si alespoň nějakou přízeň publika.
Vietnamská automobilka VinFast v posledních měsících nemá zrovna na růžích ustláno. V půlce ledna totiž vyšlo najevo, že se pokusila uplatit známého novináře Matta Faraha. Tomu kromě úhrady veškerých cestovních výloh a pobytu na soukromém ostrově nabídla i čtvrt milionu korun v hotovosti, když bude o jejích vozech referovat v pozitivním duchu. Před pár týdny pak vyšlo najevo, proč se tak stalo - elektrické SUV VF8 bylo otestováno i dalšími lidmi, a to na amerických silnicích. Nadšení se však nedostavilo žádné, zatímco kritiky spousta.
Zástupci značky následně zkoušeli tento průšvih zahladit slovy, že novináři měli k dispozici pouze předprodukční vozy a ty zákaznické již budou bez poskvrny. Jenže něčemu takovému asi nikdo nevěřil. Už jen proto, že problémy nebyly spojené pouze se spárami karoserie či nestandardními díly v interiéru, což je typický nešvar předprodukčních aut. Místo toho si zástupci médií stěžovali ve velkém hlavně na techniku a elektroniku, kdy třeba navigace fungovala pouze ve chvíli, kdy byl novinářův mobil využit jako hotspot.
Ve světle této kritiky mohl VinFast jen stěží pomýšlet na to, že se mu v zámoří povede udat alespoň vyšší desítky aut, natož aby se jeho registrace pohybovaly v tisících či dokonce desetitisících. A proto se Vietnamci rozhodli, že firemní kasu využijí znovu. Tentokrát však již nikoli k uplácení novinářů, ale k jakémusi uplácení zákazníků. Automobilka totiž hodlá každému majiteli svých aut, ať je již z Vietnamu, Spojených států či Kanady, vyplatit značný obnos peněz, pokud se svým vozem nebude spokojen, porouchá se apod.
Pokud tedy vlastníci zaznamenají nějaké nepříjemnosti, které ovšem nebudou mít vliv na chod vozu, pak jim VinFast vyplatí 100 USD (cca 2 200 Kč) za každý takový nešvar. Jakmile nicméně dojde na problém, kvůli kterému se auta stanou nepojízdná, daná suma vzroste na 300 USD (6 600 Kč). A jakmile dotyčný elektromobil stráví v servisu více než tři dny, bude od toho čtvrtého za každý další den majiteli vyplaceno 100 USD. Stejnou politiku pak značka hodlá zavést i v Evropě, která je jejím dalším cílem.
Vietnamci pak dodali, že platit nehodlají za problémy způsobené nehodami, nevhodným chováním zákazníků, které bude v rozporu s firemními pravidly, a dokonce ani za potíže, které nezpůsobila sama automobilka. V podstatě to tedy znamená, že pokud vám třeba „odejde“ baterka, jejíž výrobu má na starosti Samsung SDI, kompenzaci nedostanete. Kromě toho VinFast uvádí, že akce může skončit kdykoli sedmým dnem po oficiálním oznámení takového konce.
Jsme tedy zvědavi, jakým způsobem se celá záležitost vyvrbí. Na jedné straně automobilka jasně deklaruje, že má značnou důvěru ve své produkty. Její dosavadní praktiky, stejně jako celá řada podmínek, však nadále nutí spíše k obezřetnosti. Nejsme si tak jisti, zda hromadně pohrnou k vozům, které nejsou zrovna levné - VF8 totiž startuje na 46 tisících dolarech (cca 1 002 000 Kč), větší a luxusnější SUV VF9 pak dokonce na 83 000 USD (asi 1 808 000 Kč). To jsou již značné sumy i vzhledem k výše zmíněným kompenzacím.







Vietnamci zkouší ve Státech zabodovat s elektrickými SUV. Dosud však zaujali pouze snahou o uplácení novinářů a tragickou kvalitou. Nově tak důvěru ve své produkty chtějí deklarovat s pomocí vyplácení zákazníků. Foto: VinFast
Zdroj: VinFast
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva