Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 2 hodinami | Petr Miler
Končí tak skoro 10 let trvající příběh plný nezdarů a nezdá se, že by jej kdokoli oplakával - tahle auta si zjevně ani ve Wolfsburgu evidentně neoblíbil skoro nikdo. Kéž by to jen znamenalo návrat VW k normálu, kéž by.
Psal se říjen roku 2016 a Volkswagen byl přesvědčen, že stojí na počátku své nové éry. Jeho tehdejší šéf Herbert Diess, který - pro VW neobvykle - přišel z BMW, aby firmu vedl v těžké situaci, byl posedlý domnělou nutností očistit její image pošramocenou aférou Dieselgate. A v kulisách vytvořených rýsujícími se regulacemi Evropské unie jej nenapadlo nic lepšího než všechno vsadit na elektrická auta.
Zrazovali jej mnozí i uvnitř téže společnosti, nakonec si ale prosadil svou. A jako by sám přechod na jinak koncipovaná auta nebyl dost problematický, vymínil si jejich příchod - podobně jako to dříve udělalo právě BMW - pod novými jmény dávajícími najevo jejich odlišnost od dosavadní produkce. Právě v říjnu 2016 tak byl na autosalonu v Paříži odhalen koncept prvního modelu z řady ID, který se o tři roky později stal modelem ID.3.
Ta písmena měla značit „Intelligent Design”, prostě inteligentní design. A model ID.3 měl být revolucí - nový Brouk, nový Golf, říkal Diess. Auto, které mělo ve svých útrobách skrývat přehršel „vizionářských technologií”, se ale víc než novým Broukem stal spíš dalším mrtvým koněm, prodejním neúspěchem a balvanem u krku. Však i onen soustavně ušlapávaný Golf se celou tu dobu prodával násobně lépe. Němci tak už dlouho přemýšleli, co by s řadou elektrických modelů ID s přídomky 3, 4, 5, 7 a Buzz udělali. Mnohokrát se mluvilo o tom, že místo nich přijde něco jako ID.Golf, ID. Passat nebo ID.Polo, ani to se ale nakonec nejspíš nestane.
Kolegové z Wolfsburger Allgemeine informují, že byli zpraveni o interní schůzce vedení společnosti se zaměstnanci v jejím sídle ve Wolfbsurgu, kde generální ředitel firmy Thomas Schäfer lidem sdělil, že elektrické modely ID do jednoho skončí. Reakce zaměstnanců? Bouřlivý potlesk, říkají kolegové, modely ID si zjevně ani tam mnoho přízně nenašli.
Bohužel to ale neznamená konec VW s elektrickými auty, jen zkusí tytéž vesměs nesmyslně pojaté vozy prodávat pod jinými názvy. Ani ID.Golf a spol. tedy nakonec zřejmě nepřijdou. A buď budeme svědky odhalení úplně nově pojmenovaných vozů, nebo si prostě příští kompaktní elektromobil VW bude říkat Golf. Skoro se nabízí otázka: Co se stane, když na mrtvého koně nalepíte nové jméno? Ožije? Co myslíte? Ani na tohle bych svou výplatu nevsadil...



Modely ID od VW jsou prodejní fiasko, ať se na ně podíváme jakkoli - 9 let po premiéře toho prvního prodeje automobilky zdaleka netáhnou. Koncepční ID.2all stěží bude výjimkou, nakonec si ale nebude říkat ID.2 a nejspíš ani ID.Polo či ID.Fox nebo tak, ale dostane standardní „civilní” jméno. Pochybujeme, že tohle VW spasí. Foto: Volkswagen
Zdroj: Wolfsburger Allgemeine
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? včera 16:40
- Časový program GP Rakouska včera 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? 11.8.2025
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP 11.8.2025
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
před hodinouVolkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 3 hodinamiZkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva