Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Phaeton facelift: pouze jiná tvář
23.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Již od roku 2002 je v nabídce Volkswagenu pětimetrový luxusní sedan Phaeton. Ambiciózní projekt z doby velké konjunktury a neomezené vlády Ferdinanda Piëcha vyráběný v supermoderní prosklené továrně v Drážďanech byl ránou vedle, přesto se ještě nechystá na odpočinek. Na autoshow v Pekingu se představuje jeho modernizovaná verze.
Nadčasové tvary elegantního sedanu, které navrhnul Walter de Silva, jsou stále akceptovatelné, zvláště s novou širší chromovanou maskou s vodorovnými lamelami a plastickým znakem VW, který skrývá radar systému ACC, a rovněž novými bi-xenonovými světlomety kombinovanými s bodovými světly LED pro denní svícení. Zadní část byla převzata z předchozího modelu až na nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a zcela přepracovaná světla vybavená samozřejmě také LED diodami. Tato technologie osvětlení mimochodem našla uplatnění i u předních světel do mlhy a směrových světel integrovaných ve zpětných zrcátkách.
Svícení automobilu řídí kamerový systém Dynamic Light Assist podobný jako v Touaregu či novém Touranu, který umožňuje cíleně mířit světlený paprsek tak, aby maximálně osvětloval prostor před vozidlem a zároveň neoslňoval řidiče protijedoucích vozidel. Další novinkou ve výbavě je navigační systém využívající online data od Google pro zobrazení mapy na osmipalcovém dotykovém displeji. K tomu ještě dokáže kamera integrovaná ve zpětném zrcátku doslova číst dopravní značky s omezením rychlosti a informovat o nich prostřednictvím barevného dipleje mezi kontrolními přístroji řidiče. Systém jako první na světě dokáže také identifikovat dopravní značku omezující předjíždění.
Luxusní interiér poskytuje špičkový komfort cestujícím ve všech směrech. U čtyřmístné verze lze objednat všechna čtyři sedadla elektricky nastavitelná, vyhřívaná i odvětrávaná, potěší bezprůvanová čtyřzónová samočinná klimatizace. Materiály v interiéru jsou v nabídce díky programu Individul v nepřeberném množství odstínů stejně jako dřevěné výplně dveří či palubní desky. Nový tvar středové části má multifunkční čtyřpaprskový elektricky stavitelný volant. Na palubě najdete mimo jiné například novou generaci audiosystému (RCD 810) s 12kanálovým zesilovačem značky Dynaudio o výkonu 1000 W popřípadě vestavěnou navigaci (RNS 810) s osmipalcovým dotykovým displejem jako u Touaregu, který zároveň zobrazuje informace o stavu proudění vzduchu a indikuje připojení dalších multimediálních zařízení. Součástí tohoto systému je také pevný disk s kapacitou 30 GB a přístup na internet kvůli mapám od Google.
Automobil je ostatně doslova prošpikován elektronikou do všech detailů, za zmínku stojí například již zmíněný systém ACC, což je vlastně adaptivní tempomat s brzdící funkcí pracující v rozsahu rychlostí 30-200 km/h, Front Assist sledující místo řidiče tzv. mrtvé úhly výhledu nebo Side Assist, který pomohá udržet automobil ve zvoleném pruhu na dálnici.
Po technické stránce se žádná revoluce neudála. Phaeton je standardně vybaven pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a vzduchovým odpružením, k dispozici pak bude i nadále se dvěma rozvory (s délkou 506 nebo 518 cm), čtyř- nebo pětimístným interiérem a čtveřicí pohonných jednotek. Základem zůstává šestiválec FSI 3,6 litru o výkonu 206 kW, alternativou je osmiválec FSI 4,2 litru (246 kW) a pro extra náročné zákazníky je k dispozici stále motor W12 6,0 litru o výkonu 331 kW. Jedinou dieselovou pohonnou jednotkou zůstává šestiválec TDI 3,0 litru o výkonu 176 kW.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
Konec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
9.7.2025S tímto BMW řady 5 v prodeji není něco v pořádku. Vypadá jako zánovní vůz, stojí ale jen 440 tisíc
9.7.2025Bentley ukázalo svou budoucnost. Vypadá to, jako by se předem chtělo připravit o maximum zákazníků
9.7.2025Lamborghini odpískalo elektrický Urus, zákazníci o něj nestojí. Místo něj přijde skutečně nový spalovací vůz
9.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva