Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Phaeton facelift: pouze jiná tvář
23.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Již od roku 2002 je v nabídce Volkswagenu pětimetrový luxusní sedan Phaeton. Ambiciózní projekt z doby velké konjunktury a neomezené vlády Ferdinanda Piëcha vyráběný v supermoderní prosklené továrně v Drážďanech byl ránou vedle, přesto se ještě nechystá na odpočinek. Na autoshow v Pekingu se představuje jeho modernizovaná verze.
Nadčasové tvary elegantního sedanu, které navrhnul Walter de Silva, jsou stále akceptovatelné, zvláště s novou širší chromovanou maskou s vodorovnými lamelami a plastickým znakem VW, který skrývá radar systému ACC, a rovněž novými bi-xenonovými světlomety kombinovanými s bodovými světly LED pro denní svícení. Zadní část byla převzata z předchozího modelu až na nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a zcela přepracovaná světla vybavená samozřejmě také LED diodami. Tato technologie osvětlení mimochodem našla uplatnění i u předních světel do mlhy a směrových světel integrovaných ve zpětných zrcátkách.
Svícení automobilu řídí kamerový systém Dynamic Light Assist podobný jako v Touaregu či novém Touranu, který umožňuje cíleně mířit světlený paprsek tak, aby maximálně osvětloval prostor před vozidlem a zároveň neoslňoval řidiče protijedoucích vozidel. Další novinkou ve výbavě je navigační systém využívající online data od Google pro zobrazení mapy na osmipalcovém dotykovém displeji. K tomu ještě dokáže kamera integrovaná ve zpětném zrcátku doslova číst dopravní značky s omezením rychlosti a informovat o nich prostřednictvím barevného dipleje mezi kontrolními přístroji řidiče. Systém jako první na světě dokáže také identifikovat dopravní značku omezující předjíždění.
Luxusní interiér poskytuje špičkový komfort cestujícím ve všech směrech. U čtyřmístné verze lze objednat všechna čtyři sedadla elektricky nastavitelná, vyhřívaná i odvětrávaná, potěší bezprůvanová čtyřzónová samočinná klimatizace. Materiály v interiéru jsou v nabídce díky programu Individul v nepřeberném množství odstínů stejně jako dřevěné výplně dveří či palubní desky. Nový tvar středové části má multifunkční čtyřpaprskový elektricky stavitelný volant. Na palubě najdete mimo jiné například novou generaci audiosystému (RCD 810) s 12kanálovým zesilovačem značky Dynaudio o výkonu 1000 W popřípadě vestavěnou navigaci (RNS 810) s osmipalcovým dotykovým displejem jako u Touaregu, který zároveň zobrazuje informace o stavu proudění vzduchu a indikuje připojení dalších multimediálních zařízení. Součástí tohoto systému je také pevný disk s kapacitou 30 GB a přístup na internet kvůli mapám od Google.
Automobil je ostatně doslova prošpikován elektronikou do všech detailů, za zmínku stojí například již zmíněný systém ACC, což je vlastně adaptivní tempomat s brzdící funkcí pracující v rozsahu rychlostí 30-200 km/h, Front Assist sledující místo řidiče tzv. mrtvé úhly výhledu nebo Side Assist, který pomohá udržet automobil ve zvoleném pruhu na dálnici.
Po technické stránce se žádná revoluce neudála. Phaeton je standardně vybaven pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a vzduchovým odpružením, k dispozici pak bude i nadále se dvěma rozvory (s délkou 506 nebo 518 cm), čtyř- nebo pětimístným interiérem a čtveřicí pohonných jednotek. Základem zůstává šestiválec FSI 3,6 litru o výkonu 206 kW, alternativou je osmiválec FSI 4,2 litru (246 kW) a pro extra náročné zákazníky je k dispozici stále motor W12 6,0 litru o výkonu 331 kW. Jedinou dieselovou pohonnou jednotkou zůstává šestiválec TDI 3,0 litru o výkonu 176 kW.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12