Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volkswagen Polo GTI: 180 koní pro novou generaci
18.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volkswagen uvolnil první informace o páté generaci menšího z GTI vozů. Polo se snaží co nejvíce přiblížit většímu bratrovi. Nejen že Golfu jako by ze světlometu vypadlo, ale také používá část jeho techniky. Se 180 koňmi pod kapotou mu ostudu jistě neudělá.
VW Polo nikdy nebylo vzhledově tak blízko většímu Golfu, jako je tomu v případě současné generace. Všimli jsme si toho při představení pětidveřové verze a ani třídveřová se v tomto ohledu neliší. Nikoho pak nemůže překvapit, že i sportovní verze Pola a Golfu jsou si podobné jak vejce vejci.
Stejně jako Golf i Polo dostalo černou maskou chladiče s voštinami jak z medového plástu, která je orámována nepostradatelným atributem vozů GTI, červenou linkou. Dvě chromované koncovky výfuku, tradiční 17" kola a károvaný potah sedaček, prostě nechybí nic ze základních znaků příslušnosti k rodině GTI. A opět stejně jako u Golfu, v nabídce bude jak tří- tak pětidveřová verze.
Pohon malého GTI má na starost benzínový čtyřválec 1,4 TSI s kombinovaným přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který bude naladěn na výkon 180 k při 6 000 ot/min (maximum točivého momentu je 249 N.m při 2 000 ot/min). Na něj bude (doufejme, že jen za příplatek) navazovat 7° automat DSG s možností řazení pádly na volantu. Za převodovkou štafetu převezme pseudodiferenciál XDS, který pomocí elektroniky imituje diferenciál s omezenou svorností.
Polo GTI rozhodně nebude brzdou provozu, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h. V této souvislosti ovšem zní poněkud neuvěřitelně uváděná kombinovaná spotřeba 5 l/100 km. O její reálnosti si rovnou dovolím vyjádřit své pochybnosti.
Nové Polo GTI bude veřejnosti představeno v Ženevě a na trh dorazí v polovině letošního roku.

Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
