Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volkswagen Polo GTI: 180 koní pro novou generaci
18.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volkswagen uvolnil první informace o páté generaci menšího z GTI vozů. Polo se snaží co nejvíce přiblížit většímu bratrovi. Nejen že Golfu jako by ze světlometu vypadlo, ale také používá část jeho techniky. Se 180 koňmi pod kapotou mu ostudu jistě neudělá.
VW Polo nikdy nebylo vzhledově tak blízko většímu Golfu, jako je tomu v případě současné generace. Všimli jsme si toho při představení pětidveřové verze a ani třídveřová se v tomto ohledu neliší. Nikoho pak nemůže překvapit, že i sportovní verze Pola a Golfu jsou si podobné jak vejce vejci.
Stejně jako Golf i Polo dostalo černou maskou chladiče s voštinami jak z medového plástu, která je orámována nepostradatelným atributem vozů GTI, červenou linkou. Dvě chromované koncovky výfuku, tradiční 17" kola a károvaný potah sedaček, prostě nechybí nic ze základních znaků příslušnosti k rodině GTI. A opět stejně jako u Golfu, v nabídce bude jak tří- tak pětidveřová verze.
Pohon malého GTI má na starost benzínový čtyřválec 1,4 TSI s kombinovaným přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který bude naladěn na výkon 180 k při 6 000 ot/min (maximum točivého momentu je 249 N.m při 2 000 ot/min). Na něj bude (doufejme, že jen za příplatek) navazovat 7° automat DSG s možností řazení pádly na volantu. Za převodovkou štafetu převezme pseudodiferenciál XDS, který pomocí elektroniky imituje diferenciál s omezenou svorností.
Polo GTI rozhodně nebude brzdou provozu, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h. V této souvislosti ovšem zní poněkud neuvěřitelně uváděná kombinovaná spotřeba 5 l/100 km. O její reálnosti si rovnou dovolím vyjádřit své pochybnosti.
Nové Polo GTI bude veřejnosti představeno v Ženevě a na trh dorazí v polovině letošního roku.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva