Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo R dostane napodruhé pohon všech kol a výkon 250 koní
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze německého hatchbacku již nebude limitovaný model, ale zcela regulérní součást nabídky. Stovku pokoří za méně než 6 sekund.
Úspěch německé automobilky na poli světových rallye je nezpochybnitelný - Volkswagen vlétl do šampionátu WRC s neskutečnou razancí, která byla hned v prvním roce korunována titulem pro značku i pro Sébastiena Ogiera. Ještě loni touto dobou si ale ve Wolfsburgu nemohli být ničím jisti, a tak nejprve přišli s Polem R WRC, které však na závodní speciál odkazovala více jménem než technikou. V motorovém prostoru sice bujelo velmi slušných 220 koní, ty ale mířily jen na přední kola modelu, což s WRC příliš společného nemá. Navíc na vůz bylo možné pohlížet i jako na jakýsi homologační speciál, a tak byl k mání jen v omezeném počtu 2 500 exemplářů.
Tímto mohli být mnozí zklamáni, jak se ale nyní ukazuje, daný model byl pro Volkswagen jen jakýmsi předkrmem před hlavním chodem. A ten již bude speciálu ze světové rallye dělat větší čest. Z pohonné jednotky EA888 totiž doluje 250 koní, jež navíc zamíří na všechna čtyři kola. Stovku tak Polo R zvládne pod 6 sekund při cestě za nejvyšší rychlostí, která bude vrcholit na 250 km/h. Tato fakta jsou však prozatím jen odhadem, na ta skutečná si budeme muset počkat.
Víme ovšem tolik, že přenos výkonu dostane na starosti šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. A že s ohledem na zmiňovaný pohon všech kol budou jízdní vlastnosti profitovat z nové víceprvkové nápravy (standardně má Polo torzní příčku). Pomalu tak zbývá jen vyřešit, kdy novinku uvidíme naživo a v showroomech.
V prvním případě bychom se přitom mohli dočkat již záhy, neboť Polo R bylo vyvíjeno společně s Audi S1, které se má ukázat v Ženevě. Tamtéž tedy zřejmě můžeme očekávat i nabušený Volkswagen, který by tak do prodeje zamířil někdy v druhé půli roku. Že by se tedy německá značka chystala oslavovat druhý titul v řadě? Možné to je.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


První verze Volkswagenu Polo R dostala přízvisko WRC, disponovala výkonem 220 koní a pohonem předních kol. Nový model namísto toho pošle na všechna čtyři kola koní 250
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před hodinou
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
