Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka zaměřená na emise CO2 dorazí na přelomu let 2015 a 2016. Podívat se přitom má pod kapotu modelů V40, S60, V60 a XC60.
Pro švédsko-čínskou automobilku jsou emise CO2 jednou z nejzásadnějších oblastí při vývoji nových modelů. Platí to pochopitelně hlavně na evropských trzích, kde je každý gram CO2 nad limit stanovený EU je patřičně zpeněžen. Proto ostatně Volvo přišlo se záměrem, který počítá s likvidací všech motorů s pěti, šesti nebo osmi válci. Na jejich místo pak přijdou pohonné jednotky rodiny VEA (Volvo Engine Architecture), které počítají maximálně se čtyřmi válci a dvoulitrovým objemem.
Důležité je ovšem slovo „maximálně“, neboť pouze čtyřválci snaha o downsizing skončit nemá. Kromě nich totiž Volvo někdy v závěru roku 2015 nebo na počátku roku 2016 představí světu také svůj nový tříválec. Ten bude z větší pohonné jednotky přímo vycházet, přičemž odstraněním jednoho válce přijde také o půl litru objemu.
K mání bude 1,5litrový agregát v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž výkon je omezen limitem 100 koní/litr. Maximálně se tedy dočkáme 150 koní, o jejichž přenos se postará šestistupňový automat nebo manuál. Postupem času bychom se pak měli dočkat i hybridní verze, bližší informace ale značka zatím tají.
Aktuálně ovšem víme, že prvními vlaštovkami, které tříválec dostanou, budou základní verze modelů V40, S60, V60 a XC60. V prvním případě se daný záměr ještě dá pochopit, u crossoveru však použití 1,5litrového motoru budí rozpaky. Daná koncepce totiž bude mít s rozpohybováním 1 700 kg značný problém, a to ani nemluvíme o ztrátě kultivovanosti. Emise CO2 však dozajista budou sníženy, další faktory jsou na dnešním zdeformovaném trhu druhořadé...

Tříválec značky Volvo bude produkovat maximálně 150 koní
Downsizingová pohonná jednotka by prý měla pohánět i základní verzi crossoveru XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 4 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 10:13 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan