Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo nabídne 600koňová auta s dvoulitrovým čtyřválcem, S90 a V90 Polestar
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li 600 koní v supersedanu vyrobeném jinde něž v Německu či USA, Volvo by mohlo být zajímavou volbou. Stále ale bude mít jen čtyři válce.
Vrcholové verze nových vozů Volvo XC90, S90 a V90 jsou označeny T8 a nabídnou čtyři stovky koní. Přesto je jejich základem čtyřválcový motor. Pod T8 se ale skrývá hybridní systém, takže pořádný kus z oněch čtyř stovek jsou koně elektrické. Od prosince loňského roku víme, že by měly vzniknout i verze S90 a V90 Polestar.
Podle šéfa vývoje značky Volvo Petera Mertense by tyhle verze mohly mít 600 koní, a to stále za použití dvoulitrového čtyřválcového motoru pod přední kapotou. Ten by měl mít kompresor a dvě turbodmychadla s elektrickou dopomocí a měl by nabídnout okolo 450 koní. O zbytek by se měl postarat elektromotor, umístěný na zadní nápravě; současný elektromotor verze T8 by měl být nahrazen silnějším.
Snaha Volva konkurovat BMW M5 a Mercedesu-AMG E 63 je zcela pochopitelná, jenže tyto vozy mají pro podobná čísla přeplňované osmiválce. 450 koní z dvou litrů objemu znamená zhruba 225 koní na litr; ne že bychom něco takového ještě neviděli, ale pořád tu zůstává otázka spolehlivosti takhle extrémně vyšponovaného motoru.
A také existuje otázka, nakolik budou zájemci ochotni za hromadu peněz akceptovat jen čtyřválec, byť s celkovým výkonem systému u šesti stovek koní, když konkurence nabídne starou dobrou V8. Spotřebě paliva v jednotkách litrů na 100 km stejně nikdo nebude věřit, už nyní je normovaných 1,9 litru u T8 naprosto nereálná hodnota.
Jak to dopadne, se zatím nechme překvapit, na S90 a V90 Polestar si počkáme ještě nejméně dva roky. Nejen pro fanoušky Volva ale bude tohle čekání jistě stát za to, protože dostat takový výkon z pouhého dvoulitru bude technicky velmi zajímavé.





Volva S90 a V90 Polestar se již dříve ukázala na několika neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 10 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejčtenější články
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
27.11.2025
Také Škoda už odhalila první auto bez zadního okna, takto koncipovaných novinek bude jen přibývat
27.11.2025
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
27.11.2025
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
27.11.2025
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 15:47 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 15:25 - pavproch
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- BMW Divize 12.28. 14:10 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
