Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo nabídne 600koňová auta s dvoulitrovým čtyřválcem, S90 a V90 Polestar
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li 600 koní v supersedanu vyrobeném jinde něž v Německu či USA, Volvo by mohlo být zajímavou volbou. Stále ale bude mít jen čtyři válce.
Vrcholové verze nových vozů Volvo XC90, S90 a V90 jsou označeny T8 a nabídnou čtyři stovky koní. Přesto je jejich základem čtyřválcový motor. Pod T8 se ale skrývá hybridní systém, takže pořádný kus z oněch čtyř stovek jsou koně elektrické. Od prosince loňského roku víme, že by měly vzniknout i verze S90 a V90 Polestar.
Podle šéfa vývoje značky Volvo Petera Mertense by tyhle verze mohly mít 600 koní, a to stále za použití dvoulitrového čtyřválcového motoru pod přední kapotou. Ten by měl mít kompresor a dvě turbodmychadla s elektrickou dopomocí a měl by nabídnout okolo 450 koní. O zbytek by se měl postarat elektromotor, umístěný na zadní nápravě; současný elektromotor verze T8 by měl být nahrazen silnějším.
Snaha Volva konkurovat BMW M5 a Mercedesu-AMG E 63 je zcela pochopitelná, jenže tyto vozy mají pro podobná čísla přeplňované osmiválce. 450 koní z dvou litrů objemu znamená zhruba 225 koní na litr; ne že bychom něco takového ještě neviděli, ale pořád tu zůstává otázka spolehlivosti takhle extrémně vyšponovaného motoru.
A také existuje otázka, nakolik budou zájemci ochotni za hromadu peněz akceptovat jen čtyřválec, byť s celkovým výkonem systému u šesti stovek koní, když konkurence nabídne starou dobrou V8. Spotřebě paliva v jednotkách litrů na 100 km stejně nikdo nebude věřit, už nyní je normovaných 1,9 litru u T8 naprosto nereálná hodnota.
Jak to dopadne, se zatím nechme překvapit, na S90 a V90 Polestar si počkáme ještě nejméně dva roky. Nejen pro fanoušky Volva ale bude tohle čekání jistě stát za to, protože dostat takový výkon z pouhého dvoulitru bude technicky velmi zajímavé.





Volva S90 a V90 Polestar se již dříve ukázala na několika neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 2 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 5 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 8 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva