Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech
14.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přestože do úplného odhalení nové S60 sice zbývá ještě několik týdnů, Volvo se rozhodlo zveřejnit kompletní podrobnosti o její technice a designu. Konečně víme detaily nejen o motorech, ale i o bezpečnostních prvcích a výbavách.
Zažíváme dou, kdy automobilky předefinovávají svou image. Zatímco BMW opouští linii sportovních sedanů a vrhá se na SUV kombinované s ekovozítky, Volvo chce nalákat zájemce právě o ony sportovně laděné sedany. Nová S60 má být nejsportovnějším modelem v historii značky. Známe ale Volvo, sportovnost je až na druhém místě, na prvním byla, je a vždy bude bezpečnost jak posádky, tak dnes už i chodců.
Bezpečnost
S60-ka rozhodně nevybočuje z řady a k již zažitým prvkům přidává zase něco navíc. Novinkou je „Pedestrian Detection System”, tedy systém detekující chodce ve vozovce (a jiné překážky). Ten v případě, že se před autem vyskytne chodec, upozorní řidiče a pokud ten nezareaguje, začne naplno brzdit. Až do rychlosti 35 km/h má být tento systém schopen zabránit srážce zcela, při vyšších rychlostech se samozřejmě snaží minimalizovat rychlost nárazu.
Aktivní bezpečnost je podpořena systémem Advanced Stability Control (ASC - systém pokročilé kontroly stability). Ten pomocí dodatečných senzorů zachycuje tendenci auta jít do smyku, což mu umožňuje vydat dříve pokyn k zásahu. O ten se stará Dynamic Stability and Traction Control (DSTC - systém kontroly dynamické stability a trakce). Ten je navíc doplněn systémem Corner Traction Control (kontrola trakce v zatáčkách), který nastavuje množství přenášeného momentu na jednotlivá kola tak, aby auto šlo lépe do zatáčky. Děje se tak přibržďováním vnitřních kol.
Podvozek
Bezpečné a sportovní auto samozřejmě musí kvalitní podvozek. Celosvětově budou v nabídce dva druhy - dynamický a komfortní. V Evorpě bude standardem ten dynamický, v Severní Americe a Asii zase komfortní. Lišit se budou naladěním tlumičů a kinematiky předního a zadního pomocného rámu. Vzhledem k tomu, že komfortní režim má primárně být určen pro horší silnice, nechápu, proč v Evropě nebude k dostání. Snad alespoň pomůže vylepšený systém FOUR-C.
Jak už je u Volv zvykem, k dispozici budou jak verze s pohonem předních, tak všech kol. Ke slovu opět přijde Haldex a standardem bude u verze T6, u D6 za příplatek.
Karoserie a interiér
Na závěr jsem si ponechal kapitolu pojednávající o designu. Volvo S60 má být nejdynamičtějším modelem a nutno uznat, že konzervativní linie jsou přítomny jen v náznacích. I zde přišla ke slovu móda maskovat sedany za kupé, jen to není tak výrazné jako třeba u VW Passat CC.
V interiéru se taková revoluce nekonala, kombinuje tvar palubní desky z předchozí S60 se středovou konzolí menší S40. Zásadní novinkou je použití nového zábavně-informačního systému, který kombinuje navigaci, audio, mobilní telefon a další přídavné funkce. Jeho součástí je pěti nebo sedmi palcový displej. Na rozdíl od konkurenčních systémů je plně ovládán z volantu, nemá žádný středový ovladač jako např. iDrive od BMW či MMi od Audi.
Pohonné jednotky
Motory dodávané od začátku prodeje
Benzínové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
T6 |
3.0 |
R6 |
304 k |
440 N.m |
2.0T |
2.0 |
R4 |
203 k |
300 N.m |
Naftové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
D5 |
2.4 |
R5 |
205 k |
420 N.m |
D3 |
2.0 |
R5 |
163 k |
400 N.m |
Benzínové motory |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
Max. rychlost [km/h] |
Prům. spotřeba [l/100 km] |
T6 |
6,5 |
250 |
10,2 |
2.0T |
7,7 (aut. 8,2) |
235 (aut. 230) |
7,9 |
Naftové motory |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
Max. rychlost [km/h] |
Prům. spotřeba [l/100 km] |
D5 |
7,8 |
235 (aut. 230) |
5,9 |
D3 |
9,2 |
220 (aut. 215) |
5,2 |
Motory přidané po prvním roce produkce:
Benzínové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
T5 |
2.0 |
R4 |
240 k |
320 N.m |
T4 |
1.6 |
R4 |
180 k |
240 N.m |
T3 |
1.6 |
R4 |
150 k |
240 N.m |
Naftové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
1.6 D DRIVe |
1.6 |
R4 |
115 k |
270 N.m |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
před 4 hodinami - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
včera - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejčtenější články
- Elektrický propadák Audi a noční můra hrstky jeho majitelů potichu skončil. Chybět bude asi jen těm, kteří ho vyráběli
16.12.2024 - Nový elektrický Charger měl dealerům přinést žně kvůli enormnímu zájmu, reálně ho od prvního dne prodávají pod cenou
16.12.2024 - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Unikla podoba chystaného nového SUV od VW. Jestli má tohle zachránit jeho prodeje, pak potěš pánbůh
16.12.2024 - Mercedes řekl víc k novému CLA. Chlubí se dojezdem až 1 270 km, ale jak? Je to trik jako od Horsta Fuchse
16.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva