Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 bude prvním modelem na platformě SPA s místem narození Čína
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový sedan má vznikat dle přísných výrobních postupů značky. Proto v rámci kvality snese srovnání se zbytkem světa, kam zřejmě bude také importován.
Je možná trochu paradoxem, že se švédská automobilka Volvo Cars snaží zejména na českém trhu co nejvíce zatlačit do pozadí svůj vztah s čínským koncernem Geely. Přitom nebýt tohoto výrobce, nová generace modelu XC90 by nejspíše nikdy nespatřila světlo světa. Důvod je ovšem pochopitelný, v ČR je prostě jakákoliv spojitost s Čínou považována za negativní. V zahraničí jsou však předsudky o poznání menší, pročež není nepochopitelné, že se Volvo k mateřské automobilce hrdě hlásí. A co víc, výrazně rozšiřuje tamní aktivity.
Dosud se přitom vše točilo především kolem montážních linek v Chengdu, kde značka vyrábí sedan S60L s prodlouženým rozvorem. Ten byl donedávna vyhrazen pouze čínskému publiku, nově však Volvo začalo s jeho exportem také za Velkou louži. Mimo to pak byl v září loňského roku položen základní kámen nové továrny ve městě Daqing. Zdejší linky se přitom rozjely letos v září, přičemž aktuálně z nich sjíždí model XC Classic, tedy poslední reinkarnace první generace Volva XC90.
Aktuální stav počítá se sedmi stovkami zaměstnanců, kteří by v první fázi měli montovat okolo 80 000 vozů ročně. V dlouhodobém horizontu je ale cílem několikanásobně vyšší produkce, přičemž první krok ke splnění cíle Volvo učiní již během příštího či přespříštího roku. Aktuálně totiž bylo potvrzeno, že v Daqingu se budou montovat vozy postavené na nové modulární platformě SPA. Startovat se ale kupodivu nebude se zmiňovaným SUV, to bude vyráběno až ve druhém sledu.
První takovou vlaštovkou se stane nový sedan S90, který v nabídce zaskočí za již stárnoucí model S80. Zpočátku by přitom produkce měla být zaměřena jen na čínský trh, posléze však budou vozy vyváženy rovněž za hranice. Volvo si přitom již od počátku posychrovalo veškeré výrobní postupy a ručí za kvalitu tamních vozů. To může znít jako typické marketingové klišé, do továrny ovšem padly nemalé investice a proto je aktuálně nejmodernější v celé Číně.
Není proto divu, že Volvo počítá se zvýšením odbytu, jež by letos měl v Číně představovat oněch 80 000 vozů, na 200 000 exemplářů. V takové chvíli se asijská země stane největším trhem značky. Není proto divu, že ji šéf automobilky Hakan Samuelsson označuje „druhým domovem“. Důvodem přitom není jen ono odbytiště či ochranná křídla koncernu Zheijiang Geely Holding.
Mimo tuto značku, která vlastní 51 procent švédské automobilky, je totiž majitelem Volva právě město Daqing. Tamní regionální vláda přitom spravuje 37 % akcií, dalších 12 procent pak připadá na prefekturu Jiading na předměstí Šanghaje. I proto je tato lokace dalším kandidátem na expanzi, na položení základního kamene si ale ještě chvíli budeme muset počkat.



Továrna Volva v čínském Daqingu aktuálně disponuje nejmodernějšími automobilovými montážními linkami v zemi. Z nich ovšem prozatím sjíždí jen poslední reinkarnace první generace XC90 zvaná XC Classic
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 11 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva