Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi poháněné 2,4litrovým dieselem a elektromotorem nově nabízí 298 koní. Stovku tak zvládne již za 6 sekund, spotřeba je i nadále nereálná.
O švédském hybridním kombíku jsme naposledy hovořili v dubnu, kdy jej automobilka obdařila paketem R-Design. Ten navýšil vizuální přitažlivost, mechaniku ovšem ponechal nedotčenou. Hnací ústrojí Volva V60 PHEV tak i nadále počítalo s 215 koňmi, které produkuje 2,4litrový dieselový pětiválec, a elektromotorem naladěným na 70 koní. S tímto kombem přitom vůz zvládnul zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy, přičemž normovaná spotřeba byla vypočtena na 1,8 l/100 km.
Stranou nyní ponechme onu žíznivost, rozdílu mezi laboratoří a reálným světem jsme se koneckonců věnovali v samostatném článku, ze kterého švédský hybrid vyšel jako největší lhář. Místo toho budeme dále hovořit o modifikacích, za kterými stojí firma Polestar. Ta je pro Volvo dvorním tunerem, přičemž pro V60 Plug-In Hybrid vyčarovala optimalizací řídicí jednotky dalších 15 koní a 30 Nm.
Celkový výkon hnacího ústrojí tak narostla na 298 koní a 670 Nm, díky čemuž stovku kombík pokoří za 6 sekund, tedy o desetinu rychleji než standardní verze. O nejvyšší rychlosti se tisková zpráva nezmiňuje, v tomto směru ale můžeme počítat se zachováním hodnot 230 km/h v hybridním režimu nebo 120 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Baterie přitom mají vystačit na 50 km „bezemisního“ pohonu.
Překvapit by pak asi nemělo, že navzdory nárůstu výkonu nedošlo k papírovému navýšení spotřeby, ti největší optimisté tak mohou i nadále počítat s necelými dvěma litry na sto kilometrů. Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, dodat tedy můžeme pouze tolik, že modifikace neohrozí záruku. Aktuálně jsou přitom k mání ve Švédsku, Velké Británii a Holandsku, odkud pochází i jedna z fotek.



Polestar přidal Volvu V60 D6 Plug-In Hybrid na výkonu, přičemž v takovém Holandsku je daný model již v prodeji
Zdroj: Polestar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva