Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi poháněné 2,4litrovým dieselem a elektromotorem nově nabízí 298 koní. Stovku tak zvládne již za 6 sekund, spotřeba je i nadále nereálná.
O švédském hybridním kombíku jsme naposledy hovořili v dubnu, kdy jej automobilka obdařila paketem R-Design. Ten navýšil vizuální přitažlivost, mechaniku ovšem ponechal nedotčenou. Hnací ústrojí Volva V60 PHEV tak i nadále počítalo s 215 koňmi, které produkuje 2,4litrový dieselový pětiválec, a elektromotorem naladěným na 70 koní. S tímto kombem přitom vůz zvládnul zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy, přičemž normovaná spotřeba byla vypočtena na 1,8 l/100 km.
Stranou nyní ponechme onu žíznivost, rozdílu mezi laboratoří a reálným světem jsme se koneckonců věnovali v samostatném článku, ze kterého švédský hybrid vyšel jako největší lhář. Místo toho budeme dále hovořit o modifikacích, za kterými stojí firma Polestar. Ta je pro Volvo dvorním tunerem, přičemž pro V60 Plug-In Hybrid vyčarovala optimalizací řídicí jednotky dalších 15 koní a 30 Nm.
Celkový výkon hnacího ústrojí tak narostla na 298 koní a 670 Nm, díky čemuž stovku kombík pokoří za 6 sekund, tedy o desetinu rychleji než standardní verze. O nejvyšší rychlosti se tisková zpráva nezmiňuje, v tomto směru ale můžeme počítat se zachováním hodnot 230 km/h v hybridním režimu nebo 120 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Baterie přitom mají vystačit na 50 km „bezemisního“ pohonu.
Překvapit by pak asi nemělo, že navzdory nárůstu výkonu nedošlo k papírovému navýšení spotřeby, ti největší optimisté tak mohou i nadále počítat s necelými dvěma litry na sto kilometrů. Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, dodat tedy můžeme pouze tolik, že modifikace neohrozí záruku. Aktuálně jsou přitom k mání ve Švédsku, Velké Británii a Holandsku, odkud pochází i jedna z fotek.



Polestar přidal Volvu V60 D6 Plug-In Hybrid na výkonu, přičemž v takovém Holandsku je daný model již v prodeji
Zdroj: Polestar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    