Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vorsprung durch China: Audi skutečně převezme techniku čínských aut, aby zůstalo konkurenceschopné
22.7.2023 | Petr Prokopec
Kapitulace, jinak tento krok nelze nazvat. Automobilka, která po dekády spoluurčovala tempo vývoje automobilového průmyslu, teď v nedostatku konkurenceschopnosti oficiálně přejímá za svou techniku čínských soupeřů, kterou nedokáže vyrobit stejně efektivně.
Co ještě před pár dny vypadalo jako divoká spekulace, to je nyní oficiálně potvrzeným faktem. Audi uzavřelo dohodu o spolupráci s největší čínskou automobilkou SAIC, od níž bude přebírat techniku budoucích aut se čtyřmi kruhy ve znaku. Sice jen elektrických a jen pro Čínu, ale stejně - bavíme se o údajně klíčovém typu aut pro daleko největší automobilový trh světa. Zní to naprosto šíleně.
Důvod je ale nakonec prostý, Audi v tuto chvíli nedokáže vyrobit dostatečně konkurenceschopné řešení, které by dokázalo vyrábět za přijatelných nákladů. Němci tak nemají vhodnou platformu pro rozšíření své elektrické nabídky - architektura SSP má zpoždění, a protože s ní spojený projekt Artemis aktuálně zamířil k ledu, je vlastně otázkou, zda vůbec dorazí.
Audi pak sice má k dispozici platformu PPE, nicméně ta prý není vhodná pro auta větší než A6. Značka přitom již v roce 2026 chtěla přijít s novou generací vlajkové lodi A8, která by stejně jako třeba konkurenční BMW i7 dorazila s elektrickým pohonem. Do toho však krach onoho projektu hodil vidle. Němci se tak začali rozhlížet po partnerské firmě, k čemuž již dostali i svolení od koncernového šéfa Olivera Blumeho. Jako ideální kandidát se měla jevit značka FAW, přednost ale nakonec dostal SAIC.
Stát se tak mělo kvůli platformě společnosti IM Motors, což je joint venture, ve kterém vedle této automobilky figurují ještě čínský technologický gigant Zhangjiang Hi-Tech a Alibaba Group. Protože ale známe budoucí plány SAIC, je vskutku otázkou, zda Audi vsadilo na správnou kartu. Onu architekturu budou totiž užívat sedan L7 a SUV LS7, jenž dorazí v roce 2025 s logem MG Motor. Právě tato značka totiž pod SAIC spadá.
Sedan má narůst na 5 098 milimetrů do délky, čímž takřka dorovnává stávající A8. Používat pak bude baterie o kapacitě 90 kWh, jenž mohou být spárovány s jedním či dvěma elektromotory a tedy s pohonem zadní či všech čtyř kol. Druhé provedení přitom nabídne 577 koní a 725 koní, stejná data pak budou spojena i s SUV. To bude s délkou 5 049 mm o chlup kratší, vyfasovat však má kapacitu 100 kWh, která se projeví i na hmotnosti 2 630 kilogramů.
Oba modely by teoreticky měly zvládnout necelých 700 km na jedno nabití, což je ale při zmíněné kapacitě baterek utopií pro každého, kdo se nejmenuje Gerhard Plattner. Navíc se dá předpokládat, že MG nabídne takové auto za rozumné peníze. Něčeho takového však Audi nebude schopné, už jen kvůli postavení automobilky. Málokdo však na druhou stranu bude ochoten platit výrazně více za tutéž techniku. A i když Němci z platformy vytěží úplné maximum, až tak velký rozdíl vůči MG zkrátka nenabídnou.
Vedení Audi nicméně naznačuje, že nemá jinou možnost než přistoupit k této spolupráci. Nový šéf značky Gernot Doellner, který minulý měsíc nahradil Markuse Duesmanna, má totiž za úkol rychle dohnat ztráty na poli elektromobilů hlavně v Číně. Ty jsou za velkou zdí skutečně tragické, kde značka za první letošní kvartál prodala jen něco málo přes tři tisíce aut s bateriových pohonem. BMW však za stejné období dosáhlo 21 646 a Tesla dokonce 137 429 registrací.
Když tedy prodejní šéfka značky Hildegard Vortmann loni zmiňovala, že značka kvůli elektromobilům s 50procentní pravděpodobností zkrachuje, zjevně jen nemluvila do větru. Od té doby se však nezměnil názor vedení firmy, místo toho jej musela změnit ona. Již v závěru roku proto pěla pochvalné zmínky na růst zájmu o elektrická auta. A to přesto, že celkové registrace značky poklesly a elektromobily si z nich ulouply jen zhruba desetiprocentní podíl navzdory všem tlakům, dotacím a dalším formám přerozdělování a anti-tržních podpor.



Budoucí velké elektromobily Audi budou stát na platformě IM Motors, kterou Němci převezmou od čínského SAIC. Stejnou techniku, jen levněji, ovšem bude nabízet MG Motor. Nestrká automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku hlavu do oprátky? Foto: Audi
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 3 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter