Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholné kombi VW chtělo zaútočit na prémiovky, jednou věcí ale zdaleka nestačí
17.5.2021 | Petr Prokopec
Tohle auto vypadá docela noblesně a za jiných okolností bychom mu jen tleskali. Pokud ale útočí na smetánku německých aut tohoto ražení jako je BMW M340i, pak si nemůže vystačit s čtyřválcem.
V roce 2017 Volkswagen nahradil Passat CC Arteonem, který měl zamířit blíže k prémiovému segmentu trhu. Větší posun značka udělala až loni po faceliftu, s nímž dorazil nejen inovovaný sedan, ale také stylové kombi Shooting Brake a pro obě verze vrcholné provedení R disponující 320 koňmi. A právě v jeho případě již vůz nemá s mainstreamem prakticky nic společného, jde spíše o konkurenci pro BMW M340i Touring či Audi S4 Avant.
Tyto vozy nicméně dělí zásadní rozdíl, kterým kupodivu není cena. Pokud totiž zvolíte Arteon Shooting Brake R, budete platit minimálně 1 565 900 Kč. Konkurence od BMW a Audi je sice s částkou 1 756 300 resp. 1 749 900 Kč dražší , ovšem zástupce VW k ní má daleko blíže třeba než k BMW 330i Touring, jež startuje na 1 167 400 Kč. Navíc stačí, abyste u Arteonu sáhli po lepších sedadlech a navigaci či po koženém čalounění Nappa a pětileté záruce a rázem jste s cenou na úrovni Mnichova.
VW tedy naplnil své sliby a skutečně poslal nástupce CC o patro výše. Problémem je ovšem to, že pod kapotou lze i nadále najít spíše „lidové“ pohonné ústrojí, kterým zklamal už při premiéře. Léta se totiž hovořilo o tom, že Arteon R přijde s přeplňovaným VR6 a automobilka opakovaně přiznala, že postavila jeho prototyp. Jenže se šestiválcem by Arteon R do výroby dostal asi jen zesnulý Ferdinand Piëch, který si byl významu techniky u takových verzí vědom. Vůz si tedy nakonec musí vystačit s dvoulitrovým čtyřválcem, což zkrátka u auta za takřka dva miliony korun rozhodně není odpovídající prémiové ústrojí. Však jde o stejnou jednotku jako v VW Golf R chválena a i když je velmi povedená, Arteon R byl zkrátka zralý na 3,6 VR6 turbo a zbytek auta vypadá, jako by na něj byl skutečně připraven.
Dá se samozřejmě pochopit, proč se koncern vydal tímto směrem, tlačí ho tam emise a rovněž náklady. Jenže to jsme zase u výše zmíněného piëchovského přístupu - podobné verze mají být spíše tvůrci imagem, klidně ztrátovými marketingovými nástroji pro verze 2,0 TDI a jim podobné, na nichž by VW bez potíží vydělával miliony.
Je tedy nutné se smířit se čtyřválcem, jehož 320 koní není k zahození a který rozhodně nezní špatně. Ovšem vcelku hrubiánský zvuk čtyřválce vám v souvislosti s elegantní karoserií bude připadat jako nepatřičný. Víceméně jde totiž o totéž, jako kdybyste doktora poslali do boxerského ringu. Ano, může být namakaný, může i vědět, jak a kam dát ránu, aby ublížil co nejvíce. Ale stále se nebudete moci zbavit dojmu, že do daného prostředí tenhle člověk nepatří.
Navíc je třeba dodat, že i kdyby k onomu boxerskému zápasu došlo, Arteon R jej projede na celé čáře. Vůči BMW totiž neprohrává jen výkonnostně, ale i hmotnostně, neboť M340i Touring při 374 koních váží 1 745 kg. U „lidového vozu“ je ale třeba počítat ještě s dalšími pětatřiceti kily. I proto se na stovku dostanete až za 4,9 sekundy, zatímco u BMW jste o tři desetiny rychlejší. Na druhou stranu však omezovač u Arteonu zasahuje až při 270 km/h.





VW Arteon Shooting Brake R je po designové stránce povedeným vozem a vypadá, jako by mířil výše. Nicméně pod kapotou by mu daleko více slušel šestiválec, který měl dostat a nakonec nedostal. Foto: Volkswagen
Zdroj: Automann-TV@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 23 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:29 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
