Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Arteon už má ceny levnějších verzí, hned české. Kolik stojí základ s 1,5 TSI?
3.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá stylovka je u nás stejně jako v Německu nyní k mání jen s motory 2,0 TDI a TSI, už teď ale hlásí i cenu a dostupnost základních provedení.
O novém Volkswagenu Arteon se zmiňujeme vcelku pravidelně již od jeho debutu na ženevském autosalonu. Jenže zatímco první zmínky byly vyloženě kladné, k dalším už jsme museli přidat pár otazníků. Ceny platné pro německý trh totiž nebyly zrovna „lidové“, místo toho vůz mířil zcela opačným směrem. Nakonec tedy nebylo problémem po zaškrtnutí většiny položek příplatkové výbavy překlenout hranici dvou milionů korun.
Za tuto sumu ovšem nebyl k dispozici jen plně napěchovaný vůz, ale taktéž jedna ze dvou vrcholných motorizací - Volkswagen totiž aktuálně nabízí Arteon pouze s motory 2,0 TSI a 2,0 TDI, přičemž první dává 280 a druhý 240 koní. Slavnostní představení ovšem zmiňovalo i méně výkonné pohonné jednotky, pročež byla samozřejmostí i nižší cena, zvláště v kombinaci s příchodem na český trh.
K tomuto kroku právě nyní došlo, úsměv od ucha k uchu vám ale nejspíše nevykouzlíme. Arteon totiž sice je v tuzemských luzích a hájích levnější, ovšem ve srovnání s Německem jen nepatrně. Za méně než 1,3 milionu korun totiž stylový fastback nepořídíte ani u nás, tedy alespoň prozatím. V online konfigurátoru VW jsou totiž taktéž pouze vrcholné motorizace - na druhou stranu ale ceny těch základních již známe.
Než se ovšem dostaneme k tomu, co bude, podíváme se nejprve na to, co je. Tedy na ony vrcholy, kdy souběžně s výbavou Elegance startuje nový Arteon na sumě 1 313 900 Kč. Za to je přitom možné počítat s dieselovým motorem, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol, benzinové provedení disponující taktéž převodovkou DSG a systémem 4Motion vychází o šest tisíc korun dráže.
Stejný cenový rozdíl panuje také při zaškrtnutí výbavy R-Line, která je k dispozici od 1 326 900 Kč. Zákazníci přitom mohou počítat s 18palcovými litými koly, virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display nebo vyhřívanými předními sedadly, jenž jsou čalouněna kombinací Alcantary a kůže Vienna. Navrch pak dostávají ještě agresivněji stylizovaný bodykit.
Tím ale samozřejmě jejich volba nekončí, rozhodnout se mohou také pro specifický lak karoserie, až 20palcová litá kola (jejichž součástí je i snížení podvozku o 20 milimetrů), lepší čalounění či multimediální systém. Dále je tu třeba head-up displej či panoramatické střešní okno, volba všech myslitelných příplatků pak finální cenu vyroubuje až na hranici 1,8 milionu korun.
O láci tedy rozhodně nejde, v případě omezenějšího rozpočtu vám tedy nezbývá nic jiného než vyčkat na méně výkonné modely. Od poloviny května přitom bude možné sáhnout po variantě 2,0 TDI se 150 koňmi a šestistupňovým manuálem, jenž vyjde na 1 055 900 Kč (výbava Elegance), respektive na 1 068 900 Kč (úroveň R-Line).
Až na konec října je pak naplánováno uvedení úplně základního modelu, který bude pohánět motor 1,5 TSI Evo. Tato varianta opět počítá s šestistupňovým manuálem, cena přitom startuje na sumě 890 900 Kč. Nejde však o závěr selekce, v mezičase dorazí ještě diesel i benzinový motor TSI - oba přitom budou produkovat 190 koní - ty se s cenou zařadí mezi posledně zmiňované varianty.










































VW Arteon dorazil na český trh, zatím jej pod 1,3 milionu korun nekoupíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? 15:04
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
