Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy 2015: výraznější facelift odhalen, říká si nová generace
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Caddy dorazil s modifikovaným exteriérem a razantněji překopaným interiérem. „Mechanicky” nový není.
Německá automobilka s velkými fanfárami odhalila novou, v pořadí již čtvrtou, generaci Volkswagenu Caddy. Ta je však postavena na stejném mechanickém základu, takže o slovním spojení „nová generace“ lze pochybovat. Ve výsledku tu tedy spíše máme výrazný facelift, tedy obdobnou modernizaci, jakou prošel Golf číslo pět, když se stával šestkou.
Od filozofování se tedy přesuneme k popisu jednotlivých změn, kterých zvenčí vlastně ani tak mnoho není. Máme tu nové nárazníky, čelní i zadní světlomety a jinou přední masku, přičemž veškeré tyto komponenty jsou vyvedeny v souladu s poslední podobou designového jazyka značky. Tím ale kupodivu venkovní proměna končí a my musíme zamířit pod kapotu a zejména do kabiny, kde nás již novinek čeká o trochu více.
Začneme právě interiérem, kde najdeme zcela novou palubní desku. Přepracovány byly také veškeré ovladače, dveřní panely a výdechy klimatizace. Povšimnout si můžeme volantu se zploštělou spodní částí, zatímco výše postavené úrovně výbavy profitují také z metalických doplňků či dekorů odrážejících barvu karoserie. Opomenout pak nesmíme ani novou generaci multimediálních systémů Discover Media, Composition Media či Composition Color.
Kromě toho do standardu zamířila multikolizní brzda, mimo ni ovšem můžete nový VW Caddy osadit také systémem Front Assist, který monitoruje prostor před vozem a spolupracuje s autonomními brzdami, jež zvládají reagovat při rychlostech do 30 km/h. V příplatkové výbavě nechybí ani adaptivní tempomat či vyhřívané čelní okno, pro osobní verzi si pak můžete dopřát také boční a hlavové airbagy.
Změny pod kapotou zahrnují zejména přepracování motorů s ohledem na emisní limity Euro 6. Výběr ovšem zůstává stejný jako dříve. Máme tu tedy čtveřici turbodieselových motorů o dvoulitrovém objemu, jejich výkon pokrývá škálu od 75 do 150 koní. Verze Blue Motion si přitom nemá říci o více než 4 litry na sto kilometrů.
O trochu detailněji můžeme představit benzinovou nabídku, která je složena z litrového tříválce TSI o výkonu 102 koní či 1,2litrového čtyřválce, který kupodivu i navzdory vyššímu objemu a počtu válců produkuje koní pouze 84. Vrcholem je pak přeplňovaná jedna-čtyřka, která byla naladěna na 125 koní.
Vyjma výše zmíněných agregátů je možné sáhnout také po motorizaci 1,4 TGI, která nahrazuje předchozí provedení EcoFuel. Stále však spoléhá na spalování stlačeného zemního plynu, přičemž podle údajů výrobce si řekne o 4,1 kg na 100 km, což oproti předchůdci představuje pokles o 28 procent.
Žádné další údaje však již k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze zmínku o zahájení prodeje, které je naplánováno na březen. První vozy pak k zákazníkům mají dorazit v červnu, přičemž ceny startují na sumě 14 780 Eur (cca 410 200 Kč) v případě dodávky, zatímco za osobní provedení dáte nejméně 15 330 Eur (425 500 Kč). V obou případech v tu chvíli pod kapotou pracuje benzinová jedna-dvojka.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.






Nový Volkswagen Caddy je stejně jako předchůdce k dispozici hned v několika variantách. Pod kapotou pak nabízí výběr ze sedmi, respektive osmi agregátů
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 16:02 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1