Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy 2015: výraznější facelift odhalen, říká si nová generace
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Caddy dorazil s modifikovaným exteriérem a razantněji překopaným interiérem. „Mechanicky” nový není.
Německá automobilka s velkými fanfárami odhalila novou, v pořadí již čtvrtou, generaci Volkswagenu Caddy. Ta je však postavena na stejném mechanickém základu, takže o slovním spojení „nová generace“ lze pochybovat. Ve výsledku tu tedy spíše máme výrazný facelift, tedy obdobnou modernizaci, jakou prošel Golf číslo pět, když se stával šestkou.
Od filozofování se tedy přesuneme k popisu jednotlivých změn, kterých zvenčí vlastně ani tak mnoho není. Máme tu nové nárazníky, čelní i zadní světlomety a jinou přední masku, přičemž veškeré tyto komponenty jsou vyvedeny v souladu s poslední podobou designového jazyka značky. Tím ale kupodivu venkovní proměna končí a my musíme zamířit pod kapotu a zejména do kabiny, kde nás již novinek čeká o trochu více.
Začneme právě interiérem, kde najdeme zcela novou palubní desku. Přepracovány byly také veškeré ovladače, dveřní panely a výdechy klimatizace. Povšimnout si můžeme volantu se zploštělou spodní částí, zatímco výše postavené úrovně výbavy profitují také z metalických doplňků či dekorů odrážejících barvu karoserie. Opomenout pak nesmíme ani novou generaci multimediálních systémů Discover Media, Composition Media či Composition Color.
Kromě toho do standardu zamířila multikolizní brzda, mimo ni ovšem můžete nový VW Caddy osadit také systémem Front Assist, který monitoruje prostor před vozem a spolupracuje s autonomními brzdami, jež zvládají reagovat při rychlostech do 30 km/h. V příplatkové výbavě nechybí ani adaptivní tempomat či vyhřívané čelní okno, pro osobní verzi si pak můžete dopřát také boční a hlavové airbagy.
Změny pod kapotou zahrnují zejména přepracování motorů s ohledem na emisní limity Euro 6. Výběr ovšem zůstává stejný jako dříve. Máme tu tedy čtveřici turbodieselových motorů o dvoulitrovém objemu, jejich výkon pokrývá škálu od 75 do 150 koní. Verze Blue Motion si přitom nemá říci o více než 4 litry na sto kilometrů.
O trochu detailněji můžeme představit benzinovou nabídku, která je složena z litrového tříválce TSI o výkonu 102 koní či 1,2litrového čtyřválce, který kupodivu i navzdory vyššímu objemu a počtu válců produkuje koní pouze 84. Vrcholem je pak přeplňovaná jedna-čtyřka, která byla naladěna na 125 koní.
Vyjma výše zmíněných agregátů je možné sáhnout také po motorizaci 1,4 TGI, která nahrazuje předchozí provedení EcoFuel. Stále však spoléhá na spalování stlačeného zemního plynu, přičemž podle údajů výrobce si řekne o 4,1 kg na 100 km, což oproti předchůdci představuje pokles o 28 procent.
Žádné další údaje však již k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze zmínku o zahájení prodeje, které je naplánováno na březen. První vozy pak k zákazníkům mají dorazit v červnu, přičemž ceny startují na sumě 14 780 Eur (cca 410 200 Kč) v případě dodávky, zatímco za osobní provedení dáte nejméně 15 330 Eur (425 500 Kč). V obou případech v tu chvíli pod kapotou pracuje benzinová jedna-dvojka.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.






Nový Volkswagen Caddy je stejně jako předchůdce k dispozici hned v několika variantách. Pod kapotou pak nabízí výběr ze sedmi, respektive osmi agregátů
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis