Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chystá poslední nové auto s motorem TDI, může se díky tomu stát nesmrtelnou legendou
17.2.2023 | Petr Prokopec
A nejde jen o samotný motor, celkově se může jednat o jeden z posledních vozů postavených primárně okolo racionálních přání zákazníků. Klientela toužící po maximální využitelnosti tak už bude mít jen pár let, aby pro kýžené auto nemusela do autobazaru.
Stávající provedení Volkswagenu Passat bylo představeno již v roce 2014. I přes interní označení B8 fakticky nejde o osmou generaci, předchůdce z roku 2010 byl totiž opravdu jen faceliftem navazujícím na provedení B6 z roku 2005. To nicméně teď ponechme stranou, soustředit se ostatně budeme hlavně na nové provedení B9, jenž dorazí ještě letos. Na rozdíl od minulosti nicméně k mání bude pouze kombík zvaný Variant. Se sedanem ostatně Volkswagen již definitivně skončil v lednu 2022, neboť Němci se postupně odřezávají od spalovacích legend a míří za ryzí elektromobilitou.
Z toho důvodu bude Passat B9 více než výjimečný, podle všeho totiž půjde o vůbec poslední nový vůz značky, v jehož motorovém prostoru ještě budou odvádět práci benzinové a dieselové motory. Druhé zmíněné jsou přitom pro tento model naprostým ideálem, neboť Passat je využíván především jako auto pro dlouhé cesty, nezřídka ve firemních flotilách. Většina exemplářů tak ročně najezdí vyšší desítky tisíc kilometrů, což by v kombinaci s benzinovým ústrojím přivedlo řadu společností na buben. S dieselem jsou nicméně provozní náklady nejnižší ze všech možných pohonů.
Němci zatím o chystané novince, kterou vyvíjí Škoda souběžně s novou generací modelu Superb, zatím mnoho neprozradili. Víme tedy primárně to, že výroba se stejně jako u českého zástupce přesune z Emdenu na Slovensko do Bratislavy. U dieselové varianty pak nejspíše stejně jako nyní zamíří pod kapotu dvoulitrový čtyřválec naladěný na 150 koní, jenž dostane na povel buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka. Otázkou je pohon všech kol, který emise CO2 zvyšuje až o 30 gramů na kilometr.
V tomto ohledu nejspíše vše bude záviset na případném návratu varianty Alltrack. Ta však zatím nebyla jako prototyp nachytána. Výchozí provedení se oproti tomu povedlo znovu zaznamenat, tentokrát během testů na sněhu. A jakkoli se zdá, že jej už nehalí žádná kamufláž, VW znovu řadu detailů zamaskoval. Co je však na první pohled patrné, to je nárůst prostoru mezi nápravami. Za tím zjevně stojí fakt, že stávající Superb disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, zatímco v případě Passatu jde „pouze“ o 2 791 mm.
Jelikož se dá předpokládat, že mezigeneračně alespoň o chlup naroste i český vůz, muselo zákonitě dojít ke značnému posunu u toho německého. Znovu u toho bude modulární platforma MQB, která je koncipována tak, aby umožnila i zástavbu hybridního ústrojí. To doplní nabídku benzinových mild-hybridů a dieselů, přičemž oproti stávající verzi GTE použije 1,5litrový spalovací motor místo 1,4litrového. Zvětšit by se měl i paket baterií, aby vůz mohl nabídnout dojezd 100 km čistě na elektřinu.
Dostupné informace nám tím končí, zaspekulovat už můžeme jen nad cenou. Ta rozhodně nebude nízká, ostatně již dnes potřebujete minimálně 1 007 900 Kč, abyste si provedení 2,0 TDI mohli dovolit. Dá se předpokládat, že napříště již půjde alespoň o 1,1 milionu korun. Či dost možná ještě vyšší částku, přes níž se Němci budou snažit přesunout zákazníky k elektromobilitě. Jelikož s tou budou nejspíše spojené ještě citelně vyšší sumy, maximálně řadu klientů nasměrují do autobazarů ke generaci B8.

















Passat (na fotkách generace B8) je s oblibou využíván jako služební vůz, dieselové ústrojí k němu tedy sedne jak hrnec na plotnu. Ovšem protože politici vidí spásu klimatu v elektromobilitě, bude generace B9 tou poslední, kde se motor 2,0 TDI objeví. Ilustrační foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
- Gonzalezův poškozený chladič 19.8.2025
Nejčtenější články
Problémy Porsche se dál prohlubují. Šéf firmy varuje zaměstnance před novými škrty, čekejme další propouštění
21.7.2025EU nepovolí, naopak utahuje šrouby. Chce zákaz spalovacích aut pro firmy a autopůjčovny už za 4 roky a 5 měsíců
21.7.2025Ohromující čísla ukazují, o kolik prodejů se automobilka připravila zaříznutím motorů V8. Musela vyhodit šéfa, aby to vrátila
21.7.2025Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že je automobilka někde s létem zlevnila až o 320 tisíc Kč
21.7.2025Neobvyklá vývozní Škoda 130 L v dodnes krásném originálním stavu je poklad, který zítra může stát ve vaší garáži
21.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 08:06 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha