Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chystá poslední nové auto s motorem TDI, může se díky tomu stát nesmrtelnou legendou
17.2.2023 | Petr Prokopec
A nejde jen o samotný motor, celkově se může jednat o jeden z posledních vozů postavených primárně okolo racionálních přání zákazníků. Klientela toužící po maximální využitelnosti tak už bude mít jen pár let, aby pro kýžené auto nemusela do autobazaru.
Stávající provedení Volkswagenu Passat bylo představeno již v roce 2014. I přes interní označení B8 fakticky nejde o osmou generaci, předchůdce z roku 2010 byl totiž opravdu jen faceliftem navazujícím na provedení B6 z roku 2005. To nicméně teď ponechme stranou, soustředit se ostatně budeme hlavně na nové provedení B9, jenž dorazí ještě letos. Na rozdíl od minulosti nicméně k mání bude pouze kombík zvaný Variant. Se sedanem ostatně Volkswagen již definitivně skončil v lednu 2022, neboť Němci se postupně odřezávají od spalovacích legend a míří za ryzí elektromobilitou.
Z toho důvodu bude Passat B9 více než výjimečný, podle všeho totiž půjde o vůbec poslední nový vůz značky, v jehož motorovém prostoru ještě budou odvádět práci benzinové a dieselové motory. Druhé zmíněné jsou přitom pro tento model naprostým ideálem, neboť Passat je využíván především jako auto pro dlouhé cesty, nezřídka ve firemních flotilách. Většina exemplářů tak ročně najezdí vyšší desítky tisíc kilometrů, což by v kombinaci s benzinovým ústrojím přivedlo řadu společností na buben. S dieselem jsou nicméně provozní náklady nejnižší ze všech možných pohonů.
Němci zatím o chystané novince, kterou vyvíjí Škoda souběžně s novou generací modelu Superb, zatím mnoho neprozradili. Víme tedy primárně to, že výroba se stejně jako u českého zástupce přesune z Emdenu na Slovensko do Bratislavy. U dieselové varianty pak nejspíše stejně jako nyní zamíří pod kapotu dvoulitrový čtyřválec naladěný na 150 koní, jenž dostane na povel buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka. Otázkou je pohon všech kol, který emise CO2 zvyšuje až o 30 gramů na kilometr.
V tomto ohledu nejspíše vše bude záviset na případném návratu varianty Alltrack. Ta však zatím nebyla jako prototyp nachytána. Výchozí provedení se oproti tomu povedlo znovu zaznamenat, tentokrát během testů na sněhu. A jakkoli se zdá, že jej už nehalí žádná kamufláž, VW znovu řadu detailů zamaskoval. Co je však na první pohled patrné, to je nárůst prostoru mezi nápravami. Za tím zjevně stojí fakt, že stávající Superb disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, zatímco v případě Passatu jde „pouze“ o 2 791 mm.
Jelikož se dá předpokládat, že mezigeneračně alespoň o chlup naroste i český vůz, muselo zákonitě dojít ke značnému posunu u toho německého. Znovu u toho bude modulární platforma MQB, která je koncipována tak, aby umožnila i zástavbu hybridního ústrojí. To doplní nabídku benzinových mild-hybridů a dieselů, přičemž oproti stávající verzi GTE použije 1,5litrový spalovací motor místo 1,4litrového. Zvětšit by se měl i paket baterií, aby vůz mohl nabídnout dojezd 100 km čistě na elektřinu.
Dostupné informace nám tím končí, zaspekulovat už můžeme jen nad cenou. Ta rozhodně nebude nízká, ostatně již dnes potřebujete minimálně 1 007 900 Kč, abyste si provedení 2,0 TDI mohli dovolit. Dá se předpokládat, že napříště již půjde alespoň o 1,1 milionu korun. Či dost možná ještě vyšší částku, přes níž se Němci budou snažit přesunout zákazníky k elektromobilitě. Jelikož s tou budou nejspíše spojené ještě citelně vyšší sumy, maximálně řadu klientů nasměrují do autobazarů ke generaci B8.

















Passat (na fotkách generace B8) je s oblibou využíván jako služební vůz, dieselové ústrojí k němu tedy sedne jak hrnec na plotnu. Ovšem protože politici vidí spásu klimatu v elektromobilitě, bude generace B9 tou poslední, kde se motor 2,0 TDI objeví. Ilustrační foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
Zdroj: Motor1
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan