Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”
3.2.2020 | Petr Miler
Spojování motorů TDI Volkswagenu s čistotou bylo v posledních letech spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje minimální emise škodlivin díky specifickému fungování.
Kdybyste ještě před pár léty v jedné větě hovořili o existenci dieselových motorů a roku 2020, mnozí by se ptali, jestli je to vůbec na místě. Nyní máme první měsíc právě tohoto roku za sebou a je jasné, že naftové pohonné jednotky nezmizely nikam, v podstatě se jich pouze s gustem zbavily automobilky, které s nimi nedokázaly být dostatečně konkurenceschopné.
BMW, Mercedes nebo Volkswagen jako tradiční zastánci této technologie přišli s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Každý na to jde trochu jinak, Volkswagen ale v případě motoru interně označeného jako EA 288 evo našel spásu v močovině.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, kterou používá jako první. Už se o ní zmínil dříve, s koncem ledna ale detailně představil, jak toto řešení pracuje. Ve stručnosti řečeno počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue, ale to není celý příběh. Podstatou německého fíglu je to, že první část systému selektivní katalytické redukce spojil už s filtrem pevných částic, a tak zplodiny motoru čistí už těsně za motorem, kde teploty přesahují 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu, tedy už na obvyklém místě, pak najdeme druhou část systému, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o plných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené pásmo, ve kterém mohl fungovat, během studených startů pak v podstatě nebyl aktivován.
Díky novému uspořádání systém čistí emise motoru zejména od oxidů dusíku jak při studených startech či pomalé jízdě, tak za vysokých teplot či třeba jízdě po dálnici. Volkswagen říká, že emise NOx jsou v jeho případě téměř nulové, a tak s velkým nadhledem plní dnešní emisní normu Euro 6d a nelze předpokládat, že by si neporadil s budoucí Euro 7, třebaže v jejím případě nejsou konkrétní limity zatím známy.
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu je již chvíli v prodeji, a tak si jej můžete pořídit třeba vo Volkswagenů Passat a Golf. Nezůstalo jen u německé značky, k dispozici je i pro novou Octavii a jakmile se do prodeje dostane nový Leon, bude ho mít i ten. Stejně jako předchozí pohonná jednotka novinka nabízí nejtypičtěji 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů. V nabídce ale jsou či budou i slabší a silnější verze.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2 a právě o ty jde v letošním roce především. Vzhledem k omezenému zájmu o elektromobily a jejich obecně problematickému prodeji (nedostatek akumulátorů apod.) bychom se ani nedivili, kdyby v příštích letech začaly motory TDI znovu nabírat na popularitě.













VW odhalil detaily fungování systému, díky němuž má být nový motor 2,0 TDI evo „čistý” i v reálném prostředí



Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat.



Později se objevil i v nabídce nového Golfu...



...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen News@Youtube
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
6.11.2025
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
6.11.2025
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
6.11.2025
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
6.11.2025
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
7.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
