Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-up! v detailech a na nových fotkách, je prý nejspořivější na světě
9.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW o e-upu hovoří jako o nejspořivějším elektromobilu světa. Do roku 2018 chce s dalšími třinácti ovládnout jejich trh.
Již jsme psali, že Volkswagen do Frankfurtu přiveze elektromobily e-Golf a e-up!. Známe také již dost vysokou cenu modelu e-up!. Němci nyní zveřejnili více detailů a prohlašují, že e-up! je nejúspornějším elektromobilem na světě. Jeho normovaná spotřeba energie ve výši 11,7 kWh/100 km by odpovídala ceně zhruba 58,50 Kč na 100 km.
Nízké spotřeby Volkswagen e-up! dosahuje nižším koeficientem odporu vzduchu oproti standardnímu up! nižším valivým odporem, upravenou klimatizací a několika dalšími vylepšeními. Elektromotor pod kapotou dává 82 koní a 210 Nm, rozjede e-up na stovku za 12,4 s a zvládne až 130 km/h. Baterie li-ion o kapacitě 18,7 kWh by měla stačit na 120-160 km, avšak pokud bude příliš chladno, klidně i méně.
Vůz nabízí tři jízdní režimy - normální režim, Eco a Eco+. Normální režim je nejlepší pro krátké trasy a výkon při něm zůstává na 82 koních a 210 Nm. Režim Eco omezí výkon na 67 koní, sníží také výkon klimatizace a upraví mapování plynového pedálu. Pokud bude chtít řidič dojezd ještě prodloužit, je připraven režim Eco+. V něm se však bude muset spokojit s 54 koni a pozměněnou výkonovou křivkou a také se bude muset obejít bez klimatizace.
Lithium-iontová baterie e-upu se bude dobíjet celých 9 hodin ze standardní 230V zásuvky, avšak kombinované dobíjení CCS zvládne stejnosměrným proudem baterii nabít na 80 % za pouhou půlhodinu. Vzhledem ke způsobu počítání spotřeby a dojezdu bychom se nedivili, kdyby dojezd 160 km platil pouze s velmi lehkou nohou v režimu Eco+, s prázdným autem a jen při cestě na oběd, nikoliv už zpět.
Volkswagen také v souvislosti s uvedením e-upu a e-Golfu oznámil, že se chce do roku 2018 stát jedničkou na trhu s hybridy a elektromobily. V rámci značek VW, Audi, Seat a Škoda chce do konce příštího roku koncern vyrábět celkem 14 takových vozů. Martin Winterkorn, šéf Volkswagenu, prohlásil, že značka má „komplexní přístup k problematice mobility zítřka”, přiznává však, že äelektromobil nesmí být kompromisem na kolech, nýbrž musí zákazníky přesvědčit na všech frontách”. V tom případě před sebou má VW ještě hodně dlouhou cestu.
Již zmíněná cena e-upu je 26 900 Eur, tedy v přepočtu zhruba 680 tisíc korun. To je více než dvojnásobek ceny běžného upu. Nejsme si jisti, zda se najde mnoho lidí, kteří budou ochotni zaplatit takovou sumu za vůz, se kterým třeba i cesta přes Prahu tam a zpět ve špičce může skončit předčasně na kraji silnice na výstražných dvojblinkrech. A vlastně kdo ví jestli, bez elektrické energie si možná nepustíte ani ty...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu






Elektrický up! si neodpustil ani účast na IAA 2013
Volkswagen e-up je drahý a slušel by mu o něco větší dojezd. Suma sumárum, žádná revoluce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas