Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě
24.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswagen oficiálně ukázal Golf v pohorkách. 4x4 je standardem, očekávejme benzínovou 1,8, naftové 1,6 a 2,0 ve dvou verzích.
Již nějakou dobu se hovoří o zvednutém Golfu Variant, který by dostal pohon všech kol a nějaké plasty navíc tak, aby vypadal, že zvládne trochu náročnější terén než jeho civilní bratr. Nyní je to oficiální - Golf s přídomkem Alltrack bude skutečně ve výrobě a veřejnosti se ukáže na pařížském autosalonu. Volkswagen však už nyní do světa vypustil šestici fotografií a nějaké údaje o své novince.
Třetí bratranec pro dvojici Octavia Scout a Leon ST X-Perience má zaplnit úzkou mezeru mezi standardním Golfem Variant s pohonem všech kol a Tiguanem, který také v dohledné době dostane nástupce. Golf Alltrack se nechává pochopitelně inspirovat větším Passatem, vidíme na něm větší světlou výšku - konkrétně o 2 centimetry - a oplastování karoserie. Počítejte také se zakrytováním podvozku, sice určitě jen plastovým, ale i to je lepší než nic.
Standardní výbavou bude pochopitelně systém pohonu všech kol 4Motion s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu. Tento systém budou zásobovat silou zpočátku tři motory - všechny s turbodmychadlem a jeden z nich bude benzínový a zbylé dva naftové, z nichž jeden bude mít dvě výkonové varianty. Za benzín bude - alespoň v Británii - bojovat 1,8 TSI o 177 koních a 280 Nm, kterému má stovka trvat 7,8 vteřiny, jeho maximálka má být 217 km/h a má spotřebovat 6,8 litru paliva v kombinaci.
Za naftu budou bojovat motory TDI o objemu 1,6 a 2,0 litru. Ten menší nabídne 108 koní a 250 Nm, zrychlení na stovku za 12,1 vteřiny a maximálku 187 km/h, to vše při teoretické spotřebě 4,7 litru nafty na sto. Dieselový dvoulitr pošle na kola ve své slabší variantě 148 koní a 342 Nm a jeho další parametry mají být 8,9 vteřiny, 208 km/h a 4,9 litru. Silnější dvoulitr nabídne 181 koní a 381 Nm a dále 7,8 s na stovku, maximálku 219 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 litru.
Takovéto motory byste v nabídce jak českého, tak britského Golfu Variant ve standardní, "městské" inkarnaci hledali marně a i u Passatu Alltrack je k mání jen nejsilnější turbodiesel. Osmnáctistovku s parametry zhruba stejnými však najdeme pod kapotou Škody Octavia a v případě naftové 1,6 a slabšího dvoulitru je situace podobná. Dost možná tedy motory Golfu Alltrack dostanou trochu odlišné naladění - minimálně větší točivý moment bude muset elektronika někde vyštrachat.
Očekávejme, že se Golf Alltrack dostane do prodeje někdy okolo půlky příštího roku. Do té doby jistě budeme znát ceník a pořádná fotogalerie se určitě dostane na světlo světa nejpozději do autosalonu v Paříži.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.






Volkswagen Golf Alltrack je třetí "skautí" bratranec. Zvenčí bude odlišitelný zejména oplastováním a o něco vyšším postojem, uvnitř čekejme loga Alltrack a 4Motion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 37 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
