Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Heartbeat má pod kapotou 400 koní a manuální řazení
4.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tenhle Golf je dvoumístný a místo sedaček má výkonné audio. Je to nejsilnější GTI vzniklé u VW, do série ale namířeno nemá.
U rakouského jezera Wörthersee se auta sjíždějí už několik dnů, letošní ročník tamního setkání příznivců GTI ale oficiálně začíná až dnes. Volkswagen si pro tuto akci tradičně připravuje zajímavé premiéry letos, při příležitosti 40. výročí zrodu původního Golfu GTI, pochopitelně nemůže jinak. Tou nejdůležitější už se blýskl, je jí produkční GTI Clubsport S, které díky 310 koním a speciálnímu nastavení podvozku na Severní smyčce Nürburgringu porazil Civic Type-R, mimo jiné. Nějaký ten čas pravděpodobně „ušetřil” díky nedávným úpravám tratě, ale na to už se historie ptát nebude - pro tuto chvíli je to nový král silničních předokolek, který svým časem předčí i aktuální BMW M3.
Další zajímavou premiéru letošního Wörthersee máme před sebou právě nyní a na rozdíl od Clubsportu S to není produkční auto. To ale neznamená, že nestojí za řeč - jmenuje se Golf GTI Heartbeat a na první pohled upoutá 20" kola od BBS, na kterých jsou spíš gumové slupky než pneumatiky, tak nízký mají profil. Lak vozu je stříbrný a lesklý, ovšem v přední části a na střeše vidíme matně šedou fólii. Tenhle Golf si ale nespletete s žádným jiným jen při bočním pohledu, kde fólie tvoří voštinový vzor s číslem 40. Tohle auto je další oslavou 40 let existence Golfu GTI a zároveň devátý podobný projekt; prvním byl v roce 2008 Golf GTI Performance s křídlovými dveřmi.
Ty u Heartbeatu - v překladu „tlukot srdce” - zjevně nejsou. Interiér ale upraven byl; údajně zmizely zadní sedačky a místo nich je audiosystém o 1 360 W celkového výkonu, se sedmi reproduktory, gravírovanými skleněnými detaily, z nichž jeden vidíme na videu, a LEDkovým podsvícením.
Pod kapotou je stále dvoulitr s turbodmychadlem, jako ve všech ostatních verzích Golfu GTI a R. Zde má ale 400 koní, takže se dá očekávat příbuznost s konceptem Golfu R400. Na ten mimochodem stále čekáme, protože se mluvilo o tom, že bude i ve výrobě, aktuálně to s ním ale moc růžově nevypadá, i když novější oficiální vyjádření nemáme. U Golfu GTI Heartbeat není co řešit - ten se do produkce zcela jistě nepodívá.
Je to jen designové a technické cvičení, devítiměsíční práce učňů ve wolfsburské továrně a bude k vidění tak nanejvýš v muzeu. Jako správnému GTI mu zůstal pohon předních kol a manuální převodovka a docela by nás zajímalo, jak tento stroj jede. Je-li 310 koní u Clubsportu S dost na zrychlení na stovku za 5,8 sekundy a maximální rychlost 260 km/h, dá se zde - navzdory pouze přednímu pohonu - věřit akceleraci na 100 km/h okolo 5 sekund a maximální rychlosti přesahující 270 km/h. Snad nám k tomuto stroji VW ještě řekne nebo ukáže více...
















Golf GTI Heartbeat vypadá zajímavě, do série ale nepřijde
VW Golf R Variant Performance 35 má 340 koní a je k němu dětské odrážedlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejnovější články
Francouzský drtič německých lidových silničních stíhačů je k mání sotva jetý po 1. majiteli ročník 1940, je to sen svého druhu
před 2 hodinamiŠéf Porsche po sérii fiasek skončil, investoři už dál nechtěli snášet miliardové ztráty
před 3 hodinamiNěmci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
včeraLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
včeraŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.17. 22:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 18:40 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch