Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf II 4Motion DSG: 1,8 turbo, 1 013 koní a čtvrtmíle za 8,65 s
18.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) „Nejrychlejší VW Golf II na světě” jezdí v Německu, má pohon všech kol a stovku dá za 2,3 s. Auto pro čerstvého řidiče? Ani náhodou.
Vytuněné Golfy druhé generace jsou většinou vidět u benzinek nebo u fast-foodů a za jejich volanty vídáme mladíky s kšiltem na stranu a oblečením o čtyři čísla větším. Tento šedý golf vypadá na první pohled také tak, ale už ochranná klec uvnitř dává tušit, že to není stroj na cestu do McDrivu.
Nejen Řekové se baví vyháněním výkonů starých aut do hvězdných výšin. Tento Golf pochází z Německa, jmenuje se 16Vampire, patří úpravci, který si říká Boba Motoring a pod jeho kapotou pracuje benzínová šestnáctiventilová osmnáctistovka. Až potud nic zvláštího.
Motor však díky obřímu turbu Garrett o maximálním tlaku 4,5 baru produkuje 1013 koní a 891 Nm, které posílá na všechna čtyři kola přes dvouspojkovou převodovku DSG. Takový výkon údajně stačí na zrychlení na 100 km/h za pouhých 2,3 s, na 200 km/h za 5,4 s a na 250 km/h za 7,6 vteřiny. Maximální rychlost je údajně 320 km/h. Díky v dnešní době muší váze 1135 kg zvládne tento Golf II čtvrtmíli s pevným startem za 8,65 s a cílem proletí rychlostí 265,5 km/h.
Kolik toho z dvojkového Golfa zůstalo v původní podobě, si netroufáme příliš odhadovat. Tvar karoserie je jistý, ale to je asi tak všechno - motor má sériový snad jen blok, pokud vůbec, a z převodovky DSG a diferenciálů systému 4Motion, které dostanete třeba v Golfu generace sedmé, zůstaly nejspíš jen vnější schránky.
Na přiloženém videu toho moc vidět není, ale několik věcí tam je přesto znát. Je to samozřejmě masivní zrychlení, ale také opět vidíme, jak se chovají malé motory s obrovským turbem - pokud nejste ve správných otáčkách, předjede vás i autobus. Stačí však (v tomto případě ne zrovna malou) chvíli počkat a nestačíte se divit. Úpravce o tomto golfu říká, že je to „nejrychlejší Golf na světě" - a my nemáme důvod mu nevěřit.






Odmyslíte-li si ta čísla, na první pohled není ani trochu poznat, že tahle věc ujede v podstatě všemu, co smí legálně na silnice
Zdroje: Autoblog.nl, Boba Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 3 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 6 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva