Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R jde ještě dál, nová verze Performance umí až 267 km/h
13.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Hot hatch sice s novými oficiálně neposílil, reálně ale nejspíš ano, navíc je lehčí. A bez omezovače rychlosti také citelně rychlejší.
Faceliftovaný Volkswagen Golf R jsme si mohli představit těsně před loňskými Vánoci. V mezičase dorazily i české ceny, pročež víme, že hot hatch z Wolfsburgu osazený přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 310 koní, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem všech kol a třídveřovou karoserií lze pořídit od 989 900 Kč. Sáhnout ovšem můžete také po pětidvířku či automatu DSG, který je jedinou volbou pro Golf R Variant. Pokaždé je ovšem třeba počítat s navyšující se sumou.
Finální účet samozřejmě může ovlivnit rovněž příplatková výbava, do níž se nastěhovalo kupříkladu kožené čalounění či 19palcová litá kola. Volkswagen ovšem nyní naznačil, že zákazníci, kteří netouží po kompromisech, mohou zajít ještě dále. V prozatím blíže neurčeném termínu totiž německá automobilka začne nabízet také paket Performance, který sice oficiálně nenavýší výkon, odlišnou jízdní dynamiku ovšem čekat můžete.
Detaily jsou prozatím vcelku zahaleny tajemstvím, nicméně za pomoci německé brožury a prvního videa si již můžeme udělat jasnější obrázek. Začneme výfukem Akrapovič, který byl vyroben z titanu a jako takový snižuje hmotnost vozu oproti standardu o 7 kilogramů. Umocnit má přitom zvuk i vzhled, vsadili bychom klidně i na vyšší výkon. Jak jsme ovšem uvedli výše, oficiálně německá značka nic takového nezmiňuje.
Jízdní dynamika vozu ovšem s paketem Performance změn doznala. Akcelerace z klidu sice i nadále zabere hatchbacku 4,6 sekundy (kombíku o dvě desetiny více), nejvyšší rychlost ovšem pozbyla omezovač, a tak byla navýšena až na 267 km/h. Je však nutné pamatovat na jisté omezení, které se váže k převodovce. Vyšší maximálka je totiž vázána s automatem DSG, který má delší převody. Onen titanový výfuk pro změnu nelze objednat pro kombík Variant.
Tím ovšem modifikace nekončí, součástí paketu Performance jsou taktéž 17palcové chlazené a příčně odvrtávané brzdy. Ty následně automobilka doporučuje párovat s 19palcovými odlehčenými koly Pretoria, které váží pouhých 9,6 kilogramu, a semi-slicky. Zde přitom již žádné omezení nepanuje, což ovšem neplatí o střešním spoileru určeném jen hatchbacku. Přítlak přitom zvyšuje o 20 kg.
Na videu jsou taktéž zmíněny čelní „vzduchové záclonky“ a zadní „motorsportový difuzor“, jejich vzhled se však vůči standardnímu bodykitu nikterak neliší. Není tedy jisté, zda ke změnám došlo v detailech či zda Volkswagen pouze popisuje veškeré bonusy oproti základnímu Golfu. Stejně tak ostatně tápeme u u podvozku, za adaptivní systém DCC se totiž připlácí běžně.
Jsme tedy vskutku zvědavi, kdy nás automobilka seznámí s paketem Performance oficiálněji a co vše bude jeho součástí. Zajímavá bude také cena, i když již s ohledem na onen titanový výfuk Akrapovič nízká rozhodně nebude. Dá se tedy předpokládat, že se všemi možnými doplňky se Golf R vydá daleko za hranici 1 milionu korun.
Nové video odhalilo příchod paketu Peformance, který dostane do vínku Volkswagen Golf R
O některých detailech paketu se zmiňuje také oficiální brožura
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Nejnovější Volvo už má švédský jen znak, říkají po testu Němci, otevřeně mluví o katastrofě
před 3 hodinami - Indové odhalili svůj vlastní levný Mercedes G, za pouhou osminu ceny má i dieselový motor přímo od Mercedesu
před 4 hodinami - Číňané nečekaně představili úplně nový osmiválec vlastní konstrukce, takový nenabízí nikdo na světě
před 6 hodinami - Klíčové Cupry vypadají po faceliftu úplně jinak než Seaty, vsadily ale na hodně kontroverzní příď
před 7 hodinami - Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva