Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf SUV dorazí v roce 2018, vmáčkne se mezi Alltrack a příští Tiguan
11.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze bude v základu klasickým hatchbackem, který budete moci osadit systémem 4x4, zvýšeným podvozkem nebo navigací do terénu.
Asi neobjevíme Ameriku, když prohlásíme, že vzestup crossoverů a SUV je aktuálním trendem číslo jedna. I když se pořád prodávají daleko méně než vozy tradičních koncepcí, zdají se být zaručeným receptem na oslovení nových zákazníků - je pomalu jedno, v jakém segmentu, cenové hladině či showroomu se pohybujeme, stačí na zákazníka vyrukovat se zvýšenou jízdní pozicí, a kupní smlouva se pomalu vyplňuje sama. Není proto divu, že do těchto vod míří stále větší množství štik. Jednou z nejdravějších a s ohledem na už aktuální nabídku Volkswagenu také nejpřekvapivější by se mohla stát nová verze Golfu, která by se měla postavit mezi nedávno odhalené provedení Alltrack a model Tiguan.
S chystaným modelem ovšem máme počítat až po roce 2018, kdy by světlo světa měla spatřit již osmá generace wolfsburgské legendy. Důvodem jsou opravdu nemalé ambice, se kterými SUV se jménem Golf v názvu (může jít o Golf SUV, ale třeba také Golf Country, kdo ví) dorazí. K mání totiž bude se dvěma rozvory - základní bude k mání v Evropě, prodloužený pak od roku 2019 v Americe a Číně, kde pro změnu nebude k dispozici kratší provedení chystaného Volkswagenu Tiguan.
Zajímavá pak bude samotná nabídka, neboť standardem se stane pětidveřová karoserie, která má mít blíže ke klasickému hatchbacku než k SUV. Za pomoci příplatkové výbavy, jejíž seznam se roztáhne na několik stránek, ovšem budete moci vůz specifikovat přesně dle svých představ. K mání totiž bude třeba pohon všech kol, lité ráfky s celoročními pneumatikami, zvýšený podvozek nebo ochranné pláty vpředu a vzadu.
Chybět ovšem nebudou i mohutnější boční prahy, nafouklé blatníky, střešní ližiny, světelná rampa či speciální terénní jízdní režim, se kterým bude možné propojit také navigaci s programem určeným pro pohyb mimo asfalt. Zabloudit byste tak neměli ani v zemi nikoho, stavitelné tlumiče zaručí dostatek komfortu i při přejezdu kamenného podloží a zvětšená nádrž bude jistotou, že vám nedojdou pohonné hmoty.
Tyto „modifikace“ ale budou spíše kosmetičtějšího rázu, po stránce technické lze počítat s převzetím standardních komponentů. Mimo hru tedy zřejmě budou mechanické uzávěry diferenciálů či redukční převodovka. Je pak otázkou, zda dané systémy lze očekávat u příštího VW Tiguan, o němž lze aktuálně s jistotou tvrdit jediné - že zamíří do vyšších sfér, aby uvolnil prostor Golfu SUV.
Závěrem již můžeme zmínit pouze zamýšlené portfolio pohonných jednotek, které spíše než na objem vsadí na přeplňování a hybridizaci. Očekávat tedy máme ještě efektivnější verzi než stávající Golf GTE, který páruje 1,4litrový čtyřválec s elektromotorem. Mimo to nebude chybět ani standardní jedna-čtyřka osazená deaktivací poloviny válců a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.






















Chystaný VW Golf SUV by mohl vycházet z konceptu T-Roc, který rovněž stojí na platformě MQB a je především o poznání menší než Tiguan
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nejnovější články
VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
před 11 hodinamiDacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
včeraRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
včeraŠkoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva