Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Variant BiTurbo má pod kapotou 240koňové TDI z Passatu
14.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než jedno překvapení si má VW pro letošní Wörthersee. Toto je Golf kombi TDI biturbo s 240 k a 4x4.
Když Volkswagen včera plně odhalil Golf GTI Clubsport s výkonem až 291 koní, který má být předobrazem sériového modelu k 40. výročí zrodu této německé legendy, mysleli jsme si, že už nás na srazu GTI u Wörthersee nemá čím překvapit. Jistě, daly se čekat i další menší novinky ve stylu těch, které dnes ukázalo Audi, ty nejprůraznější náboje ale už měl být vystříleny. Jenže nebyly.
Dnes nás VW už jednou překvapil, když ukázal Golf GTE Sport, tedy je 400koňový hybrid schopný zvládnou stovku za 4,3 sekundy. Ani to ale nemělo být vše. O pár hodin později se ještě vytasil s tím, o čem bude řeč nyní - sice „pouze” 240koňovým kombíkem, přesto velmi zajímavým strojem.
Ačkoli Golf Variant BiTurbo Edition, jak si toto dílo říká, vypadá na první pohled jako jeden z hlavně vizuálně vylepšených vozů, jedná se o dosti zásadní mechanickou přestavbu. A to, co vidíte, je prostě bonus. Základem auta je jeden z běžných Golfů Variant, tento ale pod kapotou skrývá techniku, který do žádného sériově vyráběného modelu nepořídíte. Jde o motor 2,0 TDI BiTurbo známý hlavně z nového Passatu, který generuje až 240 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
I Passatem hýbe slušně, s nepochybně lehčím Golfem by měl hýbat ještě více. Limitem zde nebudou ani výrazné nástupy výkonu dané zmíněným točivým momentem, neboť i tento stroj disponuje pohonem všech kol 4Motion. Převodovka je automatická DSG a se vší touto technikou by mělo auto akcelerovat na stovku za méně než 6 sekund. To není špatné na naftový kombík...
Vůz není žádnou šílenou přestavbou amatérského VWfila, ale dílem samotné automobilky. Přesněji řečeno učňů cvikovské filiálky firmy, kteří se dále otiskli do vnějšího a vnitřního vzhledu tohoto Golfu. Více vám prozradí přiložené fotky, my upozorníme snad jen na dvě dvojité koncovky výfuku a uvnitř na strop s mapou Saska zvýrazňující místa, na nichž najdeme tamní továrny Volkswagenu.
Pochopitelně, jde o koncept a VW nyní neříká nic o tom, že by takové auto chtěl vyrábět. Pokud by ale někdy došlo na naftový Golf R, nic jiného než podobnou techniku by dostat nemohl. Snad jednou...
VW Golf Variant BiTurbo bude pro leckoho ideální stroj - kombi, diesel, čtyřkolka, automat... A k tomu 240koňový.
Tenhle Golf pojede ještě lépe než Passat se stejným motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva