Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII 4Motion 2013: nový Golf 4x4 jde do prodeje, zatím jen s diesely
28.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW bez velkých řečí uvedl na německém trhu další verzi Golfu sedmé generace - novinkou se stává pohon všech kol 4Motion.
Automobilka Volkswagen systematicky postupuje v rozšiřování nabídky modelových variant nového Golfu. Aktuální novinka se tentokrát netýká karoserie nebo počtu jejích dveří, případně nového motoru, ale jak už úvod naznačuje, tradičně používaného pohonu všech kol.
O přenos výkonu za kola zadní nápravy, která bude v případě použití systému s tradičním označením 4Motion standardně vybavena víceprvkovým zavěšením, se opět postará technika švédské společnosti Haldex Traction AB. U nového Golfu Wolfsburg použil již o pátou generaci vícelamelové elektronicky řízené spojky, která podle tvůrců umí opět rychleji reagovat a je o 1,5 kg lehčí, než předchozí systém.
Poněkud zvláštní je, že Volkswagen nejdříve nabídne 4Motion pouze ve spojení s dieselovými motory EA288. Základní přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 105 koní a 250 newtonmetry váží 1 410 kg, tedy o masivních 115 kg více ve srovnání s předokolkou. Ve spojení se šestistupňovým manuálem jakožto jedinou volbou se na stovku dostane za 11,5 sekundy (+ 0,8 s) a pojde nejvyšší rychlostí 187 km/h (- 5 km/h). Průměrná papírová spotřeba vozu stoupne použitím pohonu všech kol z 3,8 na 4,5 l/100 km.
Také dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 newtonmetrů, které jsme naposledy vyzkoušeli pod kapotou nové Octavie použitím techniky Haldex nezanedbatelně ztloustlo. Takto vybavený Golf - opět jen s manuálem - má s euro-zátěží hmotnost 1 449 kg oproti 1 354 kg předokolky. K dosažení 100 km/h potřebuje 8,6 sekundy (stejný čas) a dokáže se rozjet na 211 km/h (- 5 km/h). Spotřeba se zvýšila ze 4,1 na 4,7 l/100 km.
České ceny Golfu 4Motion zveřejněny ještě nebyly, ty německé jsou však známé a je pravděpodobné, že příplatek za pohon všech kol výraznější nebude. Pokud tedy po systému Haldex toužíte, připravte si jednotnou částku 1 800 Eur, v přepočtu asi 46 tisíc Kč.




















Volkswagen nabídne pohon 4Motion v první vlně pouze s dieselovým motorem a manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
1.7.2025Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom