Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII 4Motion 2013: nový Golf 4x4 jde do prodeje, zatím jen s diesely
28.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW bez velkých řečí uvedl na německém trhu další verzi Golfu sedmé generace - novinkou se stává pohon všech kol 4Motion.
Automobilka Volkswagen systematicky postupuje v rozšiřování nabídky modelových variant nového Golfu. Aktuální novinka se tentokrát netýká karoserie nebo počtu jejích dveří, případně nového motoru, ale jak už úvod naznačuje, tradičně používaného pohonu všech kol.
O přenos výkonu za kola zadní nápravy, která bude v případě použití systému s tradičním označením 4Motion standardně vybavena víceprvkovým zavěšením, se opět postará technika švédské společnosti Haldex Traction AB. U nového Golfu Wolfsburg použil již o pátou generaci vícelamelové elektronicky řízené spojky, která podle tvůrců umí opět rychleji reagovat a je o 1,5 kg lehčí, než předchozí systém.
Poněkud zvláštní je, že Volkswagen nejdříve nabídne 4Motion pouze ve spojení s dieselovými motory EA288. Základní přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 105 koní a 250 newtonmetry váží 1 410 kg, tedy o masivních 115 kg více ve srovnání s předokolkou. Ve spojení se šestistupňovým manuálem jakožto jedinou volbou se na stovku dostane za 11,5 sekundy (+ 0,8 s) a pojde nejvyšší rychlostí 187 km/h (- 5 km/h). Průměrná papírová spotřeba vozu stoupne použitím pohonu všech kol z 3,8 na 4,5 l/100 km.
Také dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 newtonmetrů, které jsme naposledy vyzkoušeli pod kapotou nové Octavie použitím techniky Haldex nezanedbatelně ztloustlo. Takto vybavený Golf - opět jen s manuálem - má s euro-zátěží hmotnost 1 449 kg oproti 1 354 kg předokolky. K dosažení 100 km/h potřebuje 8,6 sekundy (stejný čas) a dokáže se rozjet na 211 km/h (- 5 km/h). Spotřeba se zvýšila ze 4,1 na 4,7 l/100 km.
České ceny Golfu 4Motion zveřejněny ještě nebyly, ty německé jsou však známé a je pravděpodobné, že příplatek za pohon všech kol výraznější nebude. Pokud tedy po systému Haldex toužíte, připravte si jednotnou částku 1 800 Eur, v přepočtu asi 46 tisíc Kč.
Volkswagen nabídne pohon 4Motion v první vlně pouze s dieselovým motorem a manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva