Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW i v této době překvapivě vyplatí bonusy zaměstnancům, přijdou si na tučnou sumu
13.3.2020 | Petr Prokopec
Loňský rok byl pro Němce sice náročný, ale relativně úspěšný. Letos se ovšem musí vypořádat s docela jinými výzvami a šetří pomalu každou korunu. Přesto zaměstnanci dostali velmi štědré bonusy.
Vcelku běžnou praxí zejména velkých firem jsou vánoční či novoroční bonusy, případně pak třinácté nebo čtrnácté platy. Ty jsou udělovány zaměstnancům jako jistá forma odměny za dobře odvedenou práci, která firmě pomohla k zisku. Nejinak je tomu také v automobilovém průmyslu. Či bychom spíše měli dodat, že tak tomu alespoň dosud bylo bylo. Tlaky na snižování emisí s sebou nesou enormní náklady navíc, které je nutné někde vykompenzovat. A mzdy jsou obvykle tím prvním, nač se sahá.
O to překvapivější je aktuální oznámení Volkswagenu. Německá automobilka loni navýšila prodeje o 2,6 procenta, díky čemuž se zaměstnanci mohou těšit na jednorázový bonus dosahující výše až 4 950 Eur (cca 129 tisíc Kč). Dle šéfa koncernu Herberta Diesse totiž „učinili klíčový přínos, aby VW dosáhl obchodního úspěchu“. Šéf odborů Bernd Oslerloh dodal, že loňský rok byl opravdu náročný, a právě o to více museli zaměstnanci zabrat, aby „posunuli Volkswagen znovu do popředí“.
Některým lidem byly bonusy vyplaceny již loni v listopadu, zbytek pak své peníze dostane v květnu. Zároveň však bylo i naznačeno, že tato situace se letos, respektive napřesrok, nemusí opakovat. Volkswagen totiž stejně jako ostatní automobilky nečelí pouze zvýšeným nákladům v důsledku přesunu směrem k elektromobilitě, ale bude zasažen i epidemií koronaviru. Do hry tedy vstoupí mnohem výraznější utahování šroubů.
„Je jasné, že pro rok 2020 je třeba očekávání uskrovnit. Transformace si vyžádá odevzdání se, flexibilitu a efektivnost. Nejde jen o koronavirus, i kvůli ekonomice bude letošní rok pro Volkswagen náročný,“ potvrdil výše zmíněné šéf oddělení lidských zdrojů Gunnar Kilian. Ani on nicméně netuší, jaké dopady nakonec nová infekce bude mít. Pokud se však potvrdí slova kancléřky Angely Merkel, jež mluvila o 70 milionech nakažených, budou velmi nepříjemné.


Volkswagen překvapivě za loňský rok rozdává bonusy. Za dvanáct měsíců ale nejspíše již tak štědrý nebude
Zdroje: Volkswagen, Reuters
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
