Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW vědomě jako drahou specialitu nabízí verzi Golfu, kterou sám zařízl navzdory vysokému zájmu o ni
14.2.2024 | Petr Miler
Člověk se někdy musí ptát, zda automobilky nebudují přemíru zájmu o některé modely a tím i jejich vysoké ceny tak, že uměle omezují jejich nabídku při plném vědomí poptávky po nich. V případě tohoto Golfu to tak skoro i vypadá.
Volkswagen v lednu odhalil dlouho očekávaný facelift rozpačitého Golfu VIII a zas jednou neohromil. I když v souvislosti s modernizací své někdejší dojné krávy číslo jedna sliboval pomalu hory doly, i přímé srovnání „osmičky” a verze, která si bude říkat 8.5, ukazuje, jak málo je toho jinak. Jasně, některé věci nemusí být vidět, zejména v případě interiéru a jakýchsi symbolů ošizenosti dosavadního provedení vozu (absence plynové vzpěry kapoty motoru apod.) si ale VW mohl dát záležet víc.
Do popředí tak znovu vystoupily problematické aspekty modernizace, zejména podstatné ořezání nabídky o varianty, které neměly problém s odbytem. Konec verze GTD nedokáže kloudně vysvětlit ani šéf vývoje, nás jako nadšence ale nejvíc zasáhlo ukončení nabízení výkonných provedení s manuálním řazením. To už nedává vůbec žádný smysl, neboť při pouhém faceliftu vám se zachováním takových verzí v prodeji nevznikají žádné zásadní náklady. Navíc zájem o ně je velmi vysoký, u GTI místy až 50procentní vzhledem k celkovým prodejům takové varianty. Jaký smysl má s ní končit?
To znovu nelze vysvětlit, s nadsázkou ale můžeme říci, že tak VW chtěl třeba jen přihřát polívčičku prodejům dosavadního GTI. Něco takového naznačuje přinejmenším krok italského zastoupení, které na svém světově slavném profilu na Instagramu ohlásilo ještě před faktickým skonem Golfu VIII před faceliftem příchod limitovaného provedení GTI s poněkud šroubovaným označením MT Ultimate. A tak jsme zjistili o něm víc, jedinou skutečnou zvláštnost tohoto vozu ale stejně uhádnete sami - jde o manuální řazení.
Je to jinak naprosto standardní Golf osmé generace v provedení GTI s vysokou výbavou, jehož jedinými viditelnými specifiky jsou „rychlé pruhy” na bocích a pár znaků s nápisem MT Ultimate zvenčí i zevnitř. Jak už padlo, výbavu VW naklikal za vás, vy si můžete vybrat pouze mezi červeným černým a bílým lakem a barvu 19palcových kol Estoril. To je vše, na palubě pak máte všechno milé i nemilé od audia Harman Kardon až po matricové LED světlomety. Kvitovat lze přítomnost látkového čalounění sedadel s klasickým vzorem, to by jinak nebylo to správné GTI, že?
VW musí vědět, že lidé tohle auto chtějí, jinak by kolem něj nepořádal takové tanečky. Vznikne pouze ve 110 kusech, což z něj činí docela exkluzivní zboží s patřičně exkluzivní cenovkou - za méně jak 52 950 Eur, tedy asi 1,34 milionu Kč, se k tomuto aut nedostanete. Jeho dodávky pak začnou na jaře. Pamatuji doby, kdy v principu úplně stejné GTI sedmé generace Golfu stálo poloviční peníze a kolem ručního řazení nikdo tanečky nedělal, bylo prostě k dispozici...






VW s pouhým faceliftem Golfu zařízl žádanou verzi GTI s ručním řazením. A teď z ní dělá specialitu s tučnou cenovkou? Jeho motivaci si domyslete sami. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen Italia
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 11 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
před 10 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 11 hodinamiDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
včeraNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
včeraČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva