Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW jde do elektromobilů po hlavě, vyvíjí 3 nové platformy pro 30 modelů
5.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen chce do roku 2025 přijít s 30 novinkami s alternativním ústrojím. Architektura MEB by měla zaručit 375 „bezemisních“ kilometrů dojezdu.
Každá automobilka se čas od času vytasí s plánem, který předznamenává její budoucnost. Pro tu jsou povětšinou naplánovány jen úspěchy, které se ne vždy dostaví, a tak původní plán nahrazuje nový. Ten obvykle bývá přizpůsoben stávající realitě, ovšem v budoucnosti se země nedrží ani tak. Opravdovým mistrem na tato škatulata je Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA.
Kromě Italů se letos s modernizovaným plánem přihlásili také Němci, konkrétně VW Group. V jejich případě do původních strategií zasáhla kauza Dieselgate, která je největším skandálem v historii Volkswagenu. Je proto logické, že pozměněn byl i směr, po kterém se automobilka hodlá vydat. V centru dění totiž již nebudou diesely, ale benzinové, hybridní a elektrické vozy.
V tomto ohledu jsme již hovořili o filtru pevných částic, který od příštího roku dostanou všechny benzinové motory. Dnes si pro změnu posvítíme na alternativní ústrojí, které podle aktualizovaného plánu dostane 30 nových modelů, jichž se během příštích devíti let dočkáme. Technický šéf americké divize Matthias Erb uvedl, že podepírat je bude trojice speciálních platforem.
Každá z nich má být dostatečně flexibilní, aby vyhověla individuálním potřebám jednotlivých značek spadající pod VW Group. Variabilní tedy bude rozvor i rozchod kol. Volkswagen přitom dosud blíže upřesnil pouze platformu MEB (Modular Electric Toolkit), která se představila letos v lednu na veletrhu elektroniky CES pod povrchem konceptu BUDD-e.
Právě o tomto voze se nyní rozhovořil i Erb, který studii popisuje jako pojízdnou laboratoř, jež plně vnímá své okolí a umožňuje řidiči ovládat řadu funkcí pomocí gest. Její podlaha je pak zcela rovná a obsahuje lithium-iontové baterie, které mají poskytnout dostatek energie na 375 km dojezdu. Při rychlodobíjení pak dostanete 80 % kapacity za 30 minut.
Ve srovnání s konceptem, který počítal s 533 kilometry a 15 minutami, tu tedy máme mnohem reálnější data. Zda ale již jde o plně produkční parametry, to je prozatím sporné. Erb ostatně v tomto směru nespecifikuje ani výkon či jízdní dynamiku, studie BUDD-e ovšem disponovala dvěma elektromotory (jedním vpředu, jedním vzadu) produkujícími 317 koní.
Na další informace si tedy budeme muset počkat. Změnu strategie celého koncernu Erb popisuje jako náročnou a dlouhodobou. „Není to jednoduché změnit celou organizaci. Nemůžete prostě jen tak ze dne na den přepnout a začít si myslet, že bude zajímavější, když budete fungovat jako nový start-up.“






























Koncepční Volkswagen BUDD-e byl postaven na nové platformě MEB, jenž je jednou ze tří, které budou podepírat 30 novinek koncernu s alternativním ústrojím
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejnovější články
GM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu
před 2 hodinamiDonald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před 3 hodinamiPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 5 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva