Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má propustit dokonce 30 tisíc lidí. A nepůjde jen o dělníky, padáka má dostat skoro polovina vývojového oddělení
20.9.2024 | Petr Miler
Už zmínka o 15 tisících propuštěných byla nepříjemným přestřelením dřívějších očekávání, teď se bavíme dokonce o dvojnásobku tohoto čísla. Volkswagen až tak razantní krok odmítá, současně ale říká, že je jasné, že musí snížit náklady svých německých závodů.
Že je Volkswagen až po uši v problémech, bychom poznali, i kdyby o tom celé vedení mlčelo. Ale v momentě, kdy i nejvyšší šéf koncernu říká, že ekonomické situace firmy je alarmující, je jasné, že jí teče do bot. Jak moc? Asi hodně, pokud se začalo mluvit o rychlém propuštění 15 tisíc lidí a VW se to ani neodvážil oficiálně popřít.
Už ona zmínka o 15 tisících padáků byla nepříjemným překvapením, předchozí spekulace mířily tak nanejvýš k 10 tisícům lidí v převážně dvou až třech továrnách. Jak se nyní ukazuje, situace může být reálně ještě horší - obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin nyní uvádí, že VW ve střednědobém časovém horizontu počítá dokonce s 30 tisíci propuštěnými.
To by bylo 10 procent jeho zaměstnanců v celé Evropě a asi čtvrtina všech lidí, kteří pro něj pracují v Německu. Když se navíc mluví o propouštění a zavírání továren, obvykle lidé mají pocit, že se to dotkne jen dělníků, neboť v továrnách pracují hlavně oni. Jenže ani to nemá být pravda, podle stejného zdroje schytá těžkou ránu i výzkum a vývoj. Ze současného počtu zhruba 13 tisíc lidí by jich řady R&D oddělení mělo opustit snížit 4 až 6 tisíc zaměstnanců.
Něco takového jde ruku v ruce s už oficiálně potvrzeným plánem finančního ředitele Arna Antlitze snížit vývojový rozpočet Volkswagenu o dalších 10 miliard Eur. To bez personálních škrtů nepůjde, na výzkumu a vývoji se náklady na zaměstnance podílí velmi významně. Další a další škrty pak obecně zapadají do dřívějších zmínek šéfa VW Thomase Schäfera, který sice zůstává zapálený do elektromobilů, současně ale říká, že očekává „trvale slabé ekonomické prostředí” a „nízké ziskové marže na elektrických vozidlech” - pokud automobilka očekává takové prostředí a tlačí taková auta, nemá moc jiných možností, jak se tomu přizpůsobit.
VW tentokrát na žádost o komentář zareagoval popřením tak vysokého čísla propuštěných, odmítl ale zveřejnit jiné. Možná tedy takový záměr nemá, možná - jak praví i zdroje Manager Magazinu - jde o střednědobý plán, který se pochopitelně může v závislosti na situaci změnit, a tak nemá smysl s ním nyní šermovat před veřejností. Tak či onak ani další slova mluvčí VW nejsou povzbudivá: „Jedna věc je jasná: Volkswagen musí snížit své náklady ve svých německých závodech,” konstatovala. S ohledem na to se zdá, že se něčeho mezi 15 a 30 tisíci propuštěnými skutečně dočkáme, konkrétně ale budoucí realitu pochopitelně vykreslí jen čas.



VW vsadil vše na lahůdky typu sotva použitelný ID.7 za víc jak 1,3 milionu Kč v úplném základu. Kolem takového produktu opravdu nelze stavět ekonomicky udržitelný byznys, s německou efektivitou rozhodně ne. Foto: Volkswagen
Zdroje: Manager Magazin, Volkswagen
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva