Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má propustit dokonce 30 tisíc lidí. A nepůjde jen o dělníky, padáka má dostat skoro polovina vývojového oddělení
20.9.2024 | Petr Miler
Už zmínka o 15 tisících propuštěných byla nepříjemným přestřelením dřívějších očekávání, teď se bavíme dokonce o dvojnásobku tohoto čísla. Volkswagen až tak razantní krok odmítá, současně ale říká, že je jasné, že musí snížit náklady svých německých závodů.
Že je Volkswagen až po uši v problémech, bychom poznali, i kdyby o tom celé vedení mlčelo. Ale v momentě, kdy i nejvyšší šéf koncernu říká, že ekonomické situace firmy je alarmující, je jasné, že jí teče do bot. Jak moc? Asi hodně, pokud se začalo mluvit o rychlém propuštění 15 tisíc lidí a VW se to ani neodvážil oficiálně popřít.
Už ona zmínka o 15 tisících padáků byla nepříjemným překvapením, předchozí spekulace mířily tak nanejvýš k 10 tisícům lidí v převážně dvou až třech továrnách. Jak se nyní ukazuje, situace může být reálně ještě horší - obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin nyní uvádí, že VW ve střednědobém časovém horizontu počítá dokonce s 30 tisíci propuštěnými.
To by bylo 10 procent jeho zaměstnanců v celé Evropě a asi čtvrtina všech lidí, kteří pro něj pracují v Německu. Když se navíc mluví o propouštění a zavírání továren, obvykle lidé mají pocit, že se to dotkne jen dělníků, neboť v továrnách pracují hlavně oni. Jenže ani to nemá být pravda, podle stejného zdroje schytá těžkou ránu i výzkum a vývoj. Ze současného počtu zhruba 13 tisíc lidí by jich řady R&D oddělení mělo opustit snížit 4 až 6 tisíc zaměstnanců.
Něco takového jde ruku v ruce s už oficiálně potvrzeným plánem finančního ředitele Arna Antlitze snížit vývojový rozpočet Volkswagenu o dalších 10 miliard Eur. To bez personálních škrtů nepůjde, na výzkumu a vývoji se náklady na zaměstnance podílí velmi významně. Další a další škrty pak obecně zapadají do dřívějších zmínek šéfa VW Thomase Schäfera, který sice zůstává zapálený do elektromobilů, současně ale říká, že očekává „trvale slabé ekonomické prostředí” a „nízké ziskové marže na elektrických vozidlech” - pokud automobilka očekává takové prostředí a tlačí taková auta, nemá moc jiných možností, jak se tomu přizpůsobit.
VW tentokrát na žádost o komentář zareagoval popřením tak vysokého čísla propuštěných, odmítl ale zveřejnit jiné. Možná tedy takový záměr nemá, možná - jak praví i zdroje Manager Magazinu - jde o střednědobý plán, který se pochopitelně může v závislosti na situaci změnit, a tak nemá smysl s ním nyní šermovat před veřejností. Tak či onak ani další slova mluvčí VW nejsou povzbudivá: „Jedna věc je jasná: Volkswagen musí snížit své náklady ve svých německých závodech,” konstatovala. S ohledem na to se zdá, že se něčeho mezi 15 a 30 tisíci propuštěnými skutečně dočkáme, konkrétně ale budoucí realitu pochopitelně vykreslí jen čas.



VW vsadil vše na lahůdky typu sotva použitelný ID.7 za víc jak 1,3 milionu Kč v úplném základu. Kolem takového produktu opravdu nelze stavět ekonomicky udržitelný byznys, s německou efektivitou rozhodně ne. Foto: Volkswagen
Zdroje: Manager Magazin, Volkswagen
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha