Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26.4.2025 | Petr Prokopec
Dogmatické uvažování přivedlo Němce na hranici bankrotu, přesto se dlouho nezdálo, že by byli ochotni znovu otevřít oči a rozhlédnout se kolem sebe. Nebudeme tvrdit, že toho nyní schopní jsou, jeden pozitivní náznak by tu ale byl.
Někdejší český prezident Miloš Zeman rád opakoval slova o tom, že jen idiot nemění své názory. Tento výrok bývá připisován Winstonu Churchillovi, který jej mohl používat též, podle všeho má ale hlubší kořeny. To nakonec není podstatné, smysl tohoto rčení je jasný a zdá se, že konečně začíná rezonovat i Wolfsburgem.
Tam sídlící Volkswagen formálně stále trvá na brzkém pohřbu spalovacích motorů, jeho činy tomu ale ve stínu slov šéfa o zralosti firmy na bankrot už nějakou chvíli tak úplně neodpovídají. Toto vnímání nově podpořil i prodejní a marketingový šéf značky Martin Sander, který kolegům z Auto Expressu na autosalonu v Šanghaji sdělil, že VW hodlá znovu investovat do spalovacích jednotek, se kterými už si nechtěl špinit ruce. A použije je i v Evropě.
To zní jako přelomová věc, reálně je tomu tak ale jen částečně. Tyto motory totiž nebudou sloužit k pohonu přímo, jejich smyslem bude dobíjení baterií elektromobilů. Je to samozřejmě pořád napůl stupidní věc, i Lotus přišel na to, že když už spalovací motor v autě máte, je nejefektivnější pohánět jím kola přímo, pořád je to ale lepší než samotné baterie, které prostě spousta lidí nebude mít kde a jak dobíjet. Dotankovat generátor elektřiny půjde pořád snadno.
Tato technologie je navíc v současné době vnímána jako spása branže, neboť dovoluje automobilkám podržet se svých investic do elektrických pohonů a zároveň dovolit zákazníkům auta používat tak, jak je potřebují. A díky menším bateriím než je to (paradoxně) levnější řešení navzdory spoustě „hardwaru” navíc. Samozřejmě nečekejme, že tuto funkci budou zastávat velké osmi- nebo dvanáctiválce, jako generátory obvykle slouží pro to upravené tří- anebo čtyřválcové jednotky o menším objemu.
Volkswagen je nyní v této věci na stejné lodi jako konstruktivnější konkurence: „V Číně budeme mít range extendery s elektrickým dojezdem 250 až 300 km, přičemž spalovací agregát je v jejich případě generátor dobíjející baterii,“ uvedl Sandler v Šanghaji „Myslím si proto, že v našich autech uvidíte spalovací jednotky ještě po velmi dlouho dobu, jen budou mít jiný účel,“ dodal dále marketingový a prodejní šéf značky s tím, že tento záměr se týká i Evropy: „Range extendery jsou už dnes v Číně velmi populární. Stanou se relevantními v Severní Americe a jsme přesvědčeni, že budou relevantní i v Evropě. Myslím, že pro mnoho zákazníků to může být velmi dobrý mezikrok.“
Jeho kolega Kai Grünitz, který má u Volkswagenu na povel vývoj, pak doplnil, že se spalovací technikou dojde na pokles hmotnosti, neboť u aut již nebude třeba baterie o kapacitě 80 kWh, místo toho postačí 30 kWh. Po stránce prostorové pak takové řešení potřebuje stejně místa jako plug-in hybridní ústrojí, měnit se tak nebude muset ani architektura.
Že něco takového na zákazníky funguje, si VW vyzkoušel v USA u znovuzrozené značky Scout. Naprostá většina lidí si totiž objednala právě verzi se spalovacím motorem, i když původně vůbec neměla být k dispozici. Toto spojení pak Němci nabídnou i v Číně, a to pod kapotou nového modelu ID.Era, Evropa má následovat.
Řeší to něco? Ano, ale z aut VW to znovu nekompromisně fungující auta za dobré peníze neudělá, majitele VW Passat TDI něco takového stěží ohromí. Bank tady zkrátka znovu sebere ten, kdo se vrátí na zem oběma nohama - VW je na ní zatím jen jednou a ještě na ní poskakuje.



Nová značka Scout začala Američany lákat až poté, co se na palubě objevil spalovací motor jakožto mobilní elektrárna. Foto: Scout Motors
Možná i proto na tutéž techniku Němci vsadí v Číně s SUV ID.Era. Stejné řešení se pak ma objevit i v evropských elektromobilech VW. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Express, Autocar, Volkswagen
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha