Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší
20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Multivan PanAmericana dostal do vínku ochranné lemy karoserie, zvýšený podvozek či pohon 4Motion. K mání je i s novým dieselem.
Na loňském autosalonu ve Frankfurtu představil Volkswagen řadu novinek. Mezi nimi figuroval i koncept Multivanu, jenž byl pod názvem PanAmericana uzpůsoben k transportu motocyklů. Mimo to hodlal zájemce ohromit i luxusem, zatímco pod kapotou odváděl svou práci dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní a spřažený se sedmistupňovým automatem DSG. Volkswagen přitom již tehdy zmínil, že plánuje limitovanou sériovou produkci tohoto provedení.
Na její příchod jsme si ovšem museli počkat celý rok, přičemž namísto v Paříži bude sériový Multivan PanAmericana debutovat na veletrhu užitkových vozů v německém Hannoveru. Ten startuje za dva dny, k virtuálnímu představení ovšem došlo již dnes. Pokud ovšem patříte mezi zmiňované milovníky jednostopých strojů, pak vás produkční verze asi příliš nepotěší - na motorku uvnitř nově není místo.
Ve všech ostatních ohledech by ale PanAmericana zaujmout mohla, zvláště pokud s ní hodláte vyrážet za dobrodružstvím i mimo zpevněný asfalt. Pro tyto účely zde totiž máme ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, nástavce bočních prahů či lemy ve spodku karoserie, jenž mají vůz chránit před kamínky. Dále došlo ke zvýšení podvozku o 20 milimetrů a instalaci pohonu všech kol 4Motion.
Dovnitř se pro změnu již ve standardu nastěhovalo dvoubarevné čalounění Alcantarou, za příplatek je ovšem možné sáhnout po pravé kůži. Nechybí ani automatická klimatizace Climatronic či hliníkové koberečky napříč celou podlahou, zatímco řidič má k dispozici vyhřívaný volant či ozdobné pedály. K dispozici je přitom hned sedm pohonných jednotek, a sice pět dieselů a dva benziny.
Novinkou v této selekci se stává TDI naladěné na 114 koní, jenž má dle Volkswagenu zaručit ideální kompromis mezi nízkou spotřebou a dobrou dynamikou. Prodej startuje v Německu již nyní, přičemž zákazníci mohou sáhnout nejen po verzi 4Motion, jenž je k dispozici od 54 983,95 Eur (cca 1 486 500 Kč), ale také po variantě s pohonem předních kol (47 552,40 Eur/1 285 300 Kč).






Nový VW Multivan PanAmericana se na rozdíl od konceptu již nezaměřuje na motorkáře, ale spíše na výlety v luxusu mimo zpevněný asfalt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před hodinouPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9.6.2025Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan