VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

15.10.2019 | Petr Prokopec

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.

Sdílení komponentů a technologií je jednou z hlavních strategií používaných v dnešním automobilovém průmyslu. Snad nikde jinde to není vidět lépe než u koncernu VW, kde tytéž základy běžně podepírají Audi, Seaty, Škody i Volkswageny a občas je stejná technika používána také u dalších značek. To může zavánět bratrovražedným bojem, na jehož konci nemusí nezbytně stát napěchovaná firemní kasa. Proto se koncern před nedávnem pustil do změn, v jejichž rámci by se mimo jiné Seat posunul vzhůru a Škodu naopak dolů.

Jenže tímto rozhodnutím nemusí vše skončit. Seat dnes v koncernových strukturách platí spíše za levnější automobilku, s čímž si snahy o posun výše úplně nemusí rozumět. Přiznává to nakonec i šéf automobilky Luca de Meo: „Seat se zaměřil na růst a získávání důvěry, ale na některých trzích je stále odmítán lidmi, kteří jsou citliví na image,” uvádí třeba s odkazem na Itálii. Když tedy takovou značku budete chtít posunout cenově výše, můžete se dočkat ještě horších, nikoli lepších výsledků. Jak z toho ven?

Věčně dobře informovaný Greg Kable po rozhovoru s šéfem VW Group Herbertem Diessem říká, že na stole je radikální krok - značku Seat poslat úplně k ledu a nahradit ji značkou Cupra. Seat má výše zmíněný problém a je vnímán jako příliš blízký Škodě - přeznačkování a posun výše by tedy dávaly smysl.

Cupře se navíc zatím daří. Jen za letošek má na kontě již 18 tisíc prodaných aut, což vůči loňskému roku představuje nárůst o 80 procent. Něco takového je samozřejmě velký úspěch, byť je třeba dodat, že celkové prodeje Seatu a Cupry se meziročně příliš nezvýšily. Pokud ale větší část z nich ukrajují Cupry s vyššími cenami a maržemi, je to i tak pozitivní posun.

To jen potvrzují další De Meova slova: „Cupra začíná od nuly s něčím novým. Musíme začít na zeleném poli a možná pak dokážeme oslovit zákazníky, kteří by si jinak nekoupili Seat. Prodej těchto aut je pro nás navíc o mnoho více ziskový,” říká.

Vše tedy skutečně nasvědčuje tomu, že VW s Cuprou usiluje o více než jen vytvoření prémiové části Seatu - pokud vše půjde podle plánu, chtějí Němci Seat pohřbít a dále pokračovat jen s auty s logem býčích rohů na přídi. Jestli to tak dopadne, ukáže čas - jak říká šéf Seatu, zatím je to něco nového a neočekávejme, že by značka Seat zmizela z portfolia Volkswagenu v nejbližší době.


VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 1 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 01VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 2 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 02VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 3 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 03VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 4 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 04VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 5 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 05VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 6 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 06
Nová značka Cupra získává na vážnosti a s produkčními verzemi konceptů Formentor a Tavascan by se mohla dostat ještě výše

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 7 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 08VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 8 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 21VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 9 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 02VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 10 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 49VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 11 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 60VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 12 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 68
Pakliže bude úspěšná, Seat může být koncernem VW zcela zrušen - dále by existovala jen Cupra snažící se oslovit náročnější klientelu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše